صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۵۲

از بازجویی نتانیاهو تا رکورد استخراج گاز

۱ـ استخراج روزانه ۱۱۷ میلیون متر مکعب گاز با تکمیل فازهای پارس جنوبی
محمدعلی دشتی گفت: فازهای ۲۲، ۲۴ و ۱۳ پارس جنوبی در مرز ۸۶ درصد ساخت قرار دارند و با تکمیل این فازها، استخراج گاز از مرز ۱۱۷ میلیون مترمکعب در روز خواهد گذشت. رئیس کارگاه طراحی و ساخت فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی با بیان اینکه قطری‌ها در بحث استفاده از میادین گازی از ایران جلوتر هستند، گفت: در موضوع استفاده از میادین گازی عسلویه هر کشوری در این حوزه بیشتر و زودتر استخراج کند، برنده است. وی افزود: در زمان جنگ و تحریم، خارجی‌هایی که برای ساخت پروژه‌های نفتی با ایران قرارداد داشتند، شبانه کشور را ترک کردند و در مقابل، کشور قطر از فرصت استفاده کرد و گاز میادین مشترک را بلعید؛ اما اتفاقی که در این میان رخ داد، جوشش خون علم و فناوری در رگ‌های متخصصان و جوانان کشورمان بود که کاری کردند کارستان.

۲ـ النصره و داعش همچنان جزء تروریست‌ها به شمار می‌آیند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همکاری و هماهنگی بین ایران و سوریه و همچنین ایران، سوریه و روسیه پس از پیروزی که در حلب به دست آمد، در حوزه سیاسی برای گفت‌وگوهای سیاسی بین دولت سوریه و معارضانی که پذیرفته شده‌اند، اهمیت بسیاری دارد؛ البته النصره و داعش همچنان جزء تروریست‌ها به شمار می‌آیند و به هیچ‌وجه به آنها اجازه حضور در مذاکرات سیاسی داده نخواهد شد. علی‌اکبر ولایتی اظهار داشت: گفت‌وگوها بین دولت سوریه و معارضانی که حاضرند دست از سلاح و ترور بردارند و جزء ملت بزرگ سوریه به شمار آیند و همچنین به تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت دولت قانونی در این کشور احترام بگذارند، در آستانه قزاقستان بدون دخالت هیچ کشور ثالثی انجام خواهد شد.

۳ـ نتانیاهو به اتهام دریافت غیر قانونی اموال بازجویی می‌شود
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به زودی پلیس این رژیم از نتانیاهو به دلیل دریافت غیر قانونی اموال هنگفت و خیانت در امانت بازجویی خواهد کرد؛ این در حالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌های گروهی پیش از این، موضوع دست داشتن در پرونده‌های فساد را تکذیب کرده بود. پرونده دیگری هم به دست داشتن نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش در ماجرای فساد دیگری مربوط می‌شود که هنوز فاش نشده است. در ادامه این گزارش آمده است: پلیس اطلاعات لازم را در داخل فلسطین اشغالی و خارج از آن جمع‌آوری و از ۵۰ نفر در این زمینه تحقیق کرده است.

▼ تا انتخابات
سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در همایش امنیتی ـ انتظامی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته که در آرامش و امنیت کامل برگزار شد، گفت: انتخابات سال آینده دشواری‌های خاص خود را دارد و شرایط خاص منطقه ایجاب می‌کند تا تلاشی مضاعف برای تأمین امنیت انتخابات داشته باشیم.
محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در جمع تعدادی از خبرنگاران پارلمانی با ارائه سوابق کاری خود، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ اعلام کاندیداتوری کرد. در کارنامه فعالیت زاهدی سفیر ایران در مالزی، وزیر علوم در دولت نهم، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم و عضویت در شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین دیده می‌‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات