صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۹۷۹

اخبار ویژه روزنامه های 14 دی 1395

کیهان

حمایت از مجرم امنیتی به جای پیگیری افزایش نرخ ارز

به گزارش رجانیوز در حالی که وضعیت اقتصادی به خاطر بی‌برنامگی دولت دچار افت و سقوط شدیدی شده و در زمانی که نوسانات بازار ارز، نظام اقتصادی و مالی را دستخوش ضربات بزرگی کرده و مهمترین مأموریت فراکسیون حامیان دولت در مجلس، پیگیری وضعیت یک مجرم امنیتی- آن هم به دلیل هیاهوی رسانه‌ای ضد انقلاب- است.
«بهرام پارسایی»، سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به بررسی موضوع آرش صادقی در جلسه فراکسیون متبوع خود گفت: «این موضوع مدتی است فضای مجازی و افکار عمومی را کمی حساس کرده است. فراکسیون امید با رویکرد قانونی مسئولیت هر نماینده در قبال مردم، خواهان ورود به مسائل مختلف است و طی چند روز اخیر دو تن از اعضای حقوق‌دان فراکسیون امید به صورت حضوری با مسئولان قوه قضائیه در همین زمینه به گفت‌وگو پرداختند.
بیان دغدغه اصلی فراکسیون اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در مجلس از سوی آقای سخنگو را باید به فال نیک گرفت. اینکه مردم و افکار عمومی بدانند که این نمایندگان در این ایام فشارهای سنگین معیشتی، دغدغه‌ای به جز رسیدگی به وضعیت یک مجرم امنیتی ندارند، قطعاً دارای آثار خیر و برکات زیادی است.
جالب اینجاست که مضحک بودن ادعای رسانه‌های ضد انقلاب درباره اعتصاب غذای آرش صادقی حتی صدای خبرنگاران فراری روزنامه‌های اصلاح‌طلب را هم درآورده اما نمایندگان فراکسیون امید همچنان پیگیر این قصه هستند.

تیتر تقریبا هیچ روزنامه های حامی دولت برای مصاحبه تلوزیونی روحانی

تیتر روزنامه‌های حامی دولت از سخنان آقای روحانی، همان کلیدواژه «تقریبا هیچ» را برای کارنامه دولت تداعی می‌کند.
- اعتماد: سکوت روحانی (رئیس‌جمهور به پرسشی درباره نامزدی مجدد در انتخابات پاسخ نداد.)
- شهروند: سخت‌گیری به شبکه‌های اجتماعی را کم کنیم
- ایران: به آینده اقتصاد کشور بسیار خوشبینم
- آرمان: روحانی چه گفت و چه نگفت
- شرق: مردم بدانند حقوق غیرمتعارف در دستگاه‌های دیگر هم هست
- جمهوری اسلامی: تلاش همگانی برای ایجاد اشتغال در کشور ضروریست
- فرهیختگان: اگر برجام نبود، درآمد کشور کمتر از نصف می‌شد.
- اطلاعات: تورم امسال و سال آینده تک‌رقمی خواهد ماند، بیکاری می‌تواند معضلی بسیار بزرگ برای جامعه باشد.
 در همین حال فرید مدرس از همکاران نشریات اصلاح‌طلب نوشت: گفت‌وگوی آقای رئیس‌جمهور با مجری‌های صدا و سیما انجام شد و ایشان در این رسانه‌ حرف‌هایی زدند. پس از پایان این برنامه، به دنبال پاسخ این سوال بودم که اگر این برنامه انجام نشده بود، چه حرفی و چه اتفاقی و چه تاثیراتی از دست می‌رفت؟ چه شد که اگر نمی‌شد، دولت متضرر می‌گشت؟ واقعا کلیت این گفت‌وگو به چه دلیلی برگزار شد و چه سیاستی ورای آن بود؟
به نظرم این گفت‌وگوی آقای رئیس‌جمهور، جز چند آمار که می‌توانست به صورت دیگری منتشر شود که مفید باشد، هیچ نداشت و کاشکی برگزار نشده بود. چرا که سخنرانی‌های بدون پیام، در ذهن مردم جای می‌گیرد و اگر روزی حرفی هم باشد، دیگر به خوبی شنیده نمی‌شود. از آن سو، روزانه چند ده بار میزگردها و برنامه‌هایی با این شکل و شمایل ]درست با همین پوزیشن[ در شبکه‌های مختلف از قدیم‌الایام تا به امروز برگزار می‌شود و برای مخاطبان جز تکراری و خنثی بودن، معنای دیگری ندارد.

برجام عملیاتی شد/تکلیف وعه ها چه می شود

آقای روحانی یکشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: هرچه از برجام می‌خواستیم، عملیاتی شده است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه آنچه در زمینه برجام می‌خواستیم، چه در موضوع انرژی هسته‌ای و چه در سایر موضوعات عملیاتی شده است و فقط در بخش بانکی است که همچنان مواردی وجود دارد.
این تعبیر که «هرچه از برجام می‌خواستیم، عملیاتی شده» از چند جهت اشکال دارد. نخست اینکه آقای روحانی قبل از برجام گفته بود «توافق باید اجرایی شود، تا مشکل تولید و رکود اقتصادی و اشتغال و آلودگی هوا و آب خوردن مردم حل شود.» اکنون از چند حال خارج نیست. 1- برجام اصلا عملیاتی و اجرا نشده است. 2- برجام کامل اجرا شده و حرف ماقبل توافق آقای روحانی، دادن آدرس غلط و ایجاد انتظار بی‌جا برای تصویب و اجرای برجام به هر قیمت بوده است. 3- روحانی و مشاورانش مطلقا برداشت درستی از توافق نداشته‌اند.
ثانیا ادعای عملیاتی شدن همه برجام در حالی است که آقای روحانی همین چند هفته پیش به واسطه نقض چند باره برجام تصریح کرد دولت و کنگره آمریکا با تمدید دوباره تحریم‌های 10 ساله موسوم به ISA مرتکب نقض برجام شده‌اند. اما سخنان یکشنبه شب آقای روحانی به این معنا می‌تواند باشد که آمریکا و غرب، دلشان برای عمل نکردن به تعهدات خود در برجام شور نزند! هم‌اکنون شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ اروپایی و غیراروپایی از ترس مجازات‌های تحریمی دوباره مایل به همکاری با دولت روحانی نیستند. در حالی تحریم‌های مالی و بانکی 90 درصد توقع دولت از برجام بوده است.
یادآور می‌شود مدت‌ها مدیران ارشد دولتی برخلاف انتظارآفرینی‌های 2-3 سال گذشته عملا به مردم می‌گویند خاصیت برجام، همین عایدی «تقریبا هیچ» بود و منتظر دستاورد دیگری نباشید.

وقایع الاتفاقیه:دولت در ایجاد اشتغال موفق نبود


روزنامه اصلاح‌طلب وقایع‌اتفاقیه در گزارشی نوشت: آمارهای رسمی و حالا حتی دولتی‌ها هم‌صدا شده‌اند؛ «دولت‌ در ایجاد اشتغال موفق نبود.» آخرین آمارهای رسمی از نرخ بیکاری 12/7 درصدی در تابستان امسال حکایت داشت؛ حکایتی که افزایشی 1/8 درصدی را به نمایش می‌گذاشت و مرکز آمار راوی آن بود.
در ماه‌ها و سال‌های اخیر، همواره توجهی که از سوی دولتی‌ها به بازار کار و ایجاد اشتغال نشده، مورد انتقاد کارشناسان اقتصادی و فعالان این حوزه قرار داشته است؛ انتقادهایی که با انتشار آمارهای رسمی از وضعیت بیکاری، اوج می‌گرفت و از بی‌توجهی دولت به سیل جوانان بیکار حکایت می‌کرد. حالا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم این موضوع را تأیید می‌کند و به نوعی با منتقدانش همراه شده است. او با اشاره به اینکه دولت در ایجاد اشتغال موفق نبوده در برنامه نگاه یک، می‌گوید: «خوشبختانه امسال رشد هفت درصدی را در اقتصاد تجربه کردیم اما  اینکه چرا این میزان رشد در ایجاد اشتغال ملموس نیست، باید عنوان کنم رشد یک خصلت دارد که آن تاثیر میان‌مدت است. در میان‌مدت و درازمدت یک درصد رشد صد هزار شغل ایجاد می‌کند که البته این رشد باید پایدار باشد.»
در ماه‌های گذشته، رشد اقتصادی‌ای که دولتی‌ها با استناد به گزارش بانک مرکزی 7/4 درصد می‌دانند، انتقادهای بسیاری با خود همراه کرده و منتقدان این رشد را با واقعیت‌های کشور، همخوان نمی‌بینند. دراین‌باره ربیعی با اعلام اینکه با پدیده رشد بدون اشتغال روبه‌رو هستیم، توضیح داد: «وقتی رشد ما در بخش نفت‌و‌گاز رخ می‌دهد. در بخش پالایشگاه نفتی با 12 هزار میلیارد تومان، هزار شغل ایجاد خواهد شد.»

رانت 280 تومانی تغییر نرخ دلار به جیب چه کسانی میرود؟

رئیس اسبق کانون صرافان ایران با بیان اینکه ارزش دلار در یک هفته 280 تومان تغییر قیمت داشت، گفت: مسئولان مربوطه به این پرسش پاسخ دهند که چه دلیلی برای این تغییر و ایجاد رانت در بازار دارند.
اصغر سمیعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره تحولات قیمت دلار در بازار آزاد اظهار داشت: قیمت دلار در زمانی نسبتا کوتاه به قول برخی از دوستان یک حرکت آسانسوری داشت؛ بالا رفت و 4200 تومان را لمس کرد و بعد هم برگشت و به 3920 تومان رسید که این نوسان به منزله ایجاد رانت 280 تومانی است.
این فعال بازار ارز تصریح کرد: اکنون مسئولان محترمی که اجازه می‌دهند دلار به 4200 تومان برسد و بعد به ضرب تزریق‌های میلیاردی از طریق صرافی‌های زیرمجموعه بانک‌ها آن را به کانال 3900 بازگرداندند پاسخ دهند که برای این کار چه دلیلی دارند.
رئیس اسبق کانون صرافان ایران اظهار داشت: اگر قیمت موردنظر مسئولان 3900 تومان برای هر دلار است، پس چرا قیمت‌ها تا 4200 بالا می‌رود و اگر 4200 تومان به قیمت منطقی نزدیک‌تر است، پس دلیل بازگرداندن آن چیست؟ شاید در پاسخ به این سؤال گفته شود در همه دنیا این اتفاقات و نوسانات در مورد همه ارزها رخ می‌‌دهد و این بالا و پایین رفتن‌ها در اختیار بازار و عرضه و تقاضاست. این حرف درستی است اما باید توجه داشت که عرضه‌کننده عمده ارز در ایران همان بانک مرکزی است که بیش از 80 درصد از عرضه ارز را در اختیار دارد و همچنین تقاضای ارز نیز به نوعی می‌تواند تحت مدیریت و حتی اراده دولت باشد.
این فعال بازار ارز تاکید کرد: اگر تقاضا و عرضه درکنترل نهادی باشد، به طور معمول مسئول نوسانات مخرب و رانت‌خواران نیز همان نهاد خواهد بود.

محرمانه است؛منتظر انتشار آمار نرخ رشد اقتصادی نباشید


اعتماد می‌نویسد: آمار عملکرد زیربخش‌های اقتصادی همچنان مخفی است. از روزی که درصد رشد اقتصاد در نیم سال نخست سال جاری اعلام شد، مسئولان وعده اعلام جزئیات را بارها دادند اما سر آخر آنچه محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه رونمایی کرد درصد رشد زیرمجموعه‌های اقتصاد بود. اعلام اعداد می‌تواند آمارهای محرمانه سال 94 را رو کند. به همین دلیل است که دولت عددی را بازگو نمی‌کند تا مشخص شود سال قبل اقتصاد ایران چه میزان سقوط داشته است. جزئیاتی که نوبخت، سخنگوی دولت از رشد اقتصادی عیان می‌کند تنها به میزان رشد خلاصه می‌شود.
همه آنچه مسئولان از اعلام جزئیات عملکرد بخش‌های خرد اقتصاد وعده داده بودند؛ در دو خط خلاصه شد: رشد اقتصادی 4/5 درصدی بدون نفت، رشد 6 درصدی بخش کشاورزی، رشد 9 درصدی صنعت و رشد منفی 10 درصدی بخش ساختمان.

تلویزیون فرانسه:ایران در دوره تحریم به پیشرفتهای بزرگ دست یافته است

این شبکه اعلام کرد: ایران در سال‌های ا‌خیر با تحریم‌های اقتصادی سخت مواجه بوده است اما در مقابل در بسیاری زمینه‌ها از جمله حوزه دریایی، فضایی، فن‌آوری نانو و همچنین پزشکی دستاوردهای فراوانی داشته است.
این اقدامات نشان می‌دهد سال‌‌ها تحریم کشورهای غربی علیه ایران نه تنها عزم دانشمندان این کشور را سست نکرده بلکه عزم آنها را برای رسیدن به قله‌های دانش راسخ‌تر کرده است.
شبکه پنج تلویزیون فرانسه در ادامه گزارش خود درباره اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران، به بررسی وضع بهداشت و سلامت می‌پردازد و برای تهیه گزارش خود در این باره به بیمارستان شریعتی می‌رود.
گزارشگر این شبکه می‌گوید: پزشکان ایرانی توانسته‌اند با استفاده از سلول‌های بنیادی بسیاری از بیماری‌های کشنده را درمان کنند.
در سایه پیوند سلول‌های بنیادی موجود در سلول‌های مغز استخوان امکان زنده ماندن در برخی بیماری‌ها مانند سرطان خون از 15 درصد به بیش از 60 درصد افزایش یافته است.
شگفت‌انگیز است که اعمال تحریم‌های غرب سبب شده تا ایران از نظر علوم پزشکی خیلی خوب پیشرفت کند و جایگاه مهمی در جهان به خود اختصاص دهد.
دکتر قوام‌زاده (رئیس پژوهشکده هماتولوژی آنکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان شریعتی) که نه تنها ایرانیان، بلکه جهان پزشکی به وی افتخار می‌کند، تنها در سال گذشته 445 پیوند سلول‌های مغز استخوان در بیمارستان شریعتی انجام داد.
تنها یک بیمارستان در جهان یعنی بیمارستان سیائل در ایالت واشنگتن آمریکا توانسته است عملکردی بهتر از بیمارستان شریعتی در این زمینه داشته باشد.
دو سال پیش دکتر قوام‌زاده به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه سلول‌های بنیادی در آمریکا به عنوان بهترین پژوهشگر جهان معرفی شد.
همه شواهد و قرائن نشان می‌‌دهد ایران تلاش می‌کند به نیرو محرکه تولید علم در جهان تبدیل شود.
در ادامه این گزارش آمده است: آنچه ایران را به پای میز مذاکره کشاند، اقتصاد نفت‌محور این کشور بود. یعنی می‌توان گفت که پاشنه آشیل ایران، اقتصاد مبتنی بر نفت این کشور است.

وطن امروز

احضار حمید روحانی به دادسرای ویژه روحانیت با شکایت دولت

سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با شکایت دولت به دادسرای ویژه روحانیت احضار شد. به گزارش فارس، روحانی به دلیل شکایت ریاست‌جمهوری از وی به این دادسرا احضار شده است و باید در دادگاه حاضر شود.

اعتماد به آمریکا جز ذلت نتیجه‌ای ندارد


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه قرآن تأکید می‌کند نباید به کافران و مشرکان اعتماد کرد، گفت: نتیجه اعتماد به دشمنان ذلت و خواری است ولی نتیجه توکل بر خدا پیروزی نهایی است. به گزارش رسا، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم نخستین سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر که یکشنبه‌شب در مسجد اعظم قم برگزار شد، صبر را اولین شرط برای پیروزی اهل حق بر طاغوت‌ها دانست و افزود: شرط دوم پیروزی، تکیه نکردن بر دشمنان خداست، به این معنا که نباید زیر ولایت طاغوت رفت و امروز نباید به وعده‌های آمریکا، انگلیس و کشورهای از این دست دل‌خوش کرد، بنابراین شرط پیروزی این است که تحت ولایت الهی باشیم و خود را آلوده به ولایت دشمنان خدا نکنیم. وی تأکید کرد: اعتماد به دشمن ذلت و خواری را نتیجه می‌دهد و امروز ما در کشور اسلامی خود در نبردی سنگین با دشمن هستیم، هر چند نظامی نیست ولی نبرد اقتصادی و فرهنگی است که صبر و عدم اعتماد به دشمن 2 شرط اساسی پیروزی در این جنگ است. وی با بیان اینکه خداوند در قرآن تأکید می‌کند که نباید مؤمنان به کافران اعتماد کنند، ابراز داشت: ولایت الهی با اعتماد به کفار قطع می‌شود و پیوستگی با خدا اگر از مؤمن گرفته شود بدون شک ذلیل می‌شود.

ظرفیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای محوریت اصولگرایان

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید جبهه مردمی نیروهای انقلاب این ظرفیت را دارد که محوریت نیروهای انقلابی را برعهده گیرد. به گزارش فارس، محمدرضا باهنر در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از تشکیل جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی چیست؟ گفت: جبهه نیروهای مردمی انقلاب و فعالیت‌های آنها در حال بررسی است اما به نظر می‌رسد این جبهه می‌تواند از جامعیت خوبی برخوردار باشد زیرا نیروهای اصولگرای خوبی به این جبهه پیوسته‌اند و این جبهه ظرفیت این را دارد که حرکت محور اصولگرایان در جامعه باشد. ما در آینده نه چندان دور چگونگی همراهی خود را با این جبهه اعلام خواهیم کرد.  دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: به نظر می‌رسد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می‌تواند محوریت جریان اصولگرا را انجام دهد و ما به دنبال آن هستیم که زودتر بتوانیم این تکثر را به حداقل برسانیم.  باهنر افزود: کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که می‌خواهیم درباره او وحدت کنیم. این جبهه می‌تواند محوریت جریان نیروهای انقلابی را  برعهده بگیرد و باید زودتر تکثرها را به حداقل برسانیم.

روایت سفیر ایران در شوروی  از نامه امام به گورباچف

ناصر نوبری می‌گوید: روس‌ها گمان می‌کردند نامه امام(ره) درباره جنگ افغانستان یا جنگ تحمیلی است و به همین دلیل خیلی زود به هیات اعزامی ایران وقت ملاقات دادند. سفیر ایران در شوروی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: ما می‌دانستیم مفاد پیام و کلیات نامه امام(ره) به گورباچف، ایدئولوژیک است اما نباید این مساله لو می‌رفت، زیرا اگر روس‌ها می‌فهمیدند مفاد پیام ایدئولوژیک است، گورباچف هیات اعزامی را نمی‌پذیرفت و دیدار هیات اعزامی امام(ره) را به معاونش واگذار می‌کرد که این موضوع باعث می‌شد کار افت پیدا کند. یکی از اقدامات عملیاتی بسیار مهم ما در آن مقطع این بود که محتوای پیام را «کاملا سری» ارزش‌گذاری کردیم. وی درباره نگارش نامه تصریح کرد: تمام نامه توسط حضرت امام(ره) نگارش شد و هیچ‌کس دخالتی نداشت؛ به تعبیری، نامه ابتکار شخص ایشان بود و فقط ما دیپلمات‌ها و وزارت‌ امور خارجه‌ای‌ها پیشنهاداتی مطرح کردیم و بر فرض مثال گفتیم یک کلمه بیاورید که ما از حسن همجواری
2 کشور استقبال می‌کنیم، این خط آخر بر اساس پیشنهاد دیپلمات‌ها اضافه شد که حضرت امام(ره) هم موافقت کردند.

جمهوری اسلامی

برگزاری جلسه رابطین استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

جلسه رابطین استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برگزار و درباره شورای اصلاح‌طلبان استانی تصمیم‌گیری شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه درباره شورای اصلاح‌طلبان استانی تصمیم‌گیری شد.
حسن رسولی رابط استان لرستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی کمیته استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: جلسه برای هماهنگی بیشتر برگزار شد و ادامه خواهد داشت.

تعیین تکلیف انتخاباتی حسین الله کرم برای اصولگرایان

عضو هیئت موسس جمعیت انصار حزب‌الله همراهی تشکل متبوعش با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را مشروط به هماهنگی این جبهه با اعضای «پایداری» دانست.
به گزارش ایلنا حسین‌الله کرم در پاسخ به پرسشی در زمینه فعالیت‌های جمعیت انصار حزب‌الله برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و همکاری تشکل متبوعش با جبهه تازه‌ تاسیس نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فعلاً برای فعالیت در زمینه انتخابات منتظر اقدامات جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی هستیم. اگر این تشکل با جبهه پایداری انقلاب اسلامی هماهنگ و همراه باشد، ما هم با آنها همراه می‌شویم اما اگر این اتفاق رخ ندهد، کاری با جبهه نیروهای مردمی نداریم و با فعالیت‌های‌مان را با جبهه پایداری هماهنگ می‌کنیم.

حبیبی: امیدواریم اصولگرایان در انتخابات آینده با یک نامزد به میدان بیایند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: امیدواریم اصولگرایان در انتخابات آینده با یک نامزد به میدان بیایند و تجربه انتخابات سال 92 تکرار نشود.
به گزارش ایرنا محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دستاورد اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه اسلامی در مشهد اظهار داشت: نشست مشهد یک آماده‌باش سیاسی برای مشارکت در انتخابات آینده است.
وی افزود: انتخابات آینده نقش مهمی در حل مشکلات مردم در پاسخگویی به مطالبات آنها دارد؛ وعده‌های دولت در تعداد قابل توجهی از قلمروهای اعلام شده عملی نشده است لذا دغدغه مردم در انتخابات آینده موضوع کارآمدی است.
حبیبی با اشاره به تلاش‌های حزب موتلفه اسلامی در این خصوص گفت: ما خودمان را آماده می‌کنیم تا در صورت اقبال مردم، برنامه و کادر مشخص خود را در حوزه اقدام و عمل به نیازهای حقیقی ملت در پیچ تاریخی که درحال عبور از آن هستیم، ارائه دهیم.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تصریح کرد: ما از هر ظرفیتی که برای هم‌افزایی در همگرایی نیروهای انقلاب و اصولگرا پدید آید استقبال می‌کنیم و بدون شک روند فرآیند همگرایی اصولگرایان از همین سیر می‌گذرد؛ ما در این فرآیند ویژگی‌ها و امتیازات نامزد خود را مطرح می‌کنیم تا انتخاب اصلح صورت پذیرد.
حبیبی با بیان اینکه آنچه امروز مورد توجه مردم و همه دلسوزان جامعه است این است که دولتی سرکار بیاید که بتواند با مدیریت جهادی کارآمدی نظام را افزایش دهد، اظهارکرد: ما سیاست‌ها و قوانین بر زمین مانده زیادی داریم که باید به آن عمل کنیم. همچنین دولتی می‌خواهیم که اگر وعده کرد عمل کند و اگر عمل نکرد به اشتباه خود اصرار نورزد.

بازنگری آئین‌نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تقاضای عضویت احزاب متقاضی مورد بررسی قرار گرفت و اعلام نتیجه به کمیته سیاسی واگذار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به ریاست یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در دفتر انجمن اسلامی معلمان برگزار شد.
برپایه این خبر، در این جلسه بخشی از آئین‌نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مورد بازنگری قرار گرفت.

کوهکن: تشکل‌های مختلف اصولگرا اگر عقل و تدبیر داشته باشند تک روی نمی‌کنند

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر لزوم دریافت مجوز ازسوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت که تشکل‌های مختلف اصولگرا اگر عقل و تدبیر داشته باشند تکروی نمی‌کنند.
محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر هر تفکر سیای در کشور یک حزب داشته باشد شاید به صورت طبیعی راضی نباشد که حزب دیگری هم‌فکر خودش و هم‌عرض با تشکیل شود. اما وقتی ما در کشور حزب نداریم به هر میزانی که از این لجنه‌ها داشته باشیم معنا و مفهومش این است که سازوکار هماهنگ کردن نیروهای مرتبط راحت‌تر است. لذا من اصل تشکیل این جبهه را مثبت می‌دانیم.
وی افزود: در جریان اصولگرا هیچ یک از تشکل‌ها چه آنهایی که از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز دارند یا آنهایی که در قالب جبهه تشکیل می‌شوند و بعد مجوز می‌گیرند نه خودشان چنین داعیه‌ای دارند نه بقیه این را قبول دارند که ‌آنها برای همه اصولگرایان تصمیم‌گیر هستند بلکه اینها لجنه‌های کوچک و بزرگی هستند که به صورت طبیعی با هم تصمیم می‌گیرند.
این نماینده اصولگرای مجلس با اعلام حمایت از تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تاکید کرد: نهایتاً فرآیند تصمیم‌گیری در جریان اصولگرایی باید متشکل از برآیند اشخاص حقوقی و حقیقی تاثیرگذار باشد و این رویه تا زمانی که حزب واحدی به وجود نیامده ادامه خواهد داشت.
کوهکن با اشاره به محوریت جامعتین در بین اصولگرایان یادآور شد: کسی نمی‌تواند اصولگرا باشد اما رابطه‌اش با روحانیت و به خصوص با دو تشکل روحانی جریان اصولگرایی حفظ و تقویت نکند.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره سازوکار قانونی تشکیل جبهه نیز تصریح کرد: اگر این جبهه می‌خواهد کار تشکیلاتی بکند حتماً نیاز به مجوز دارد و مهم نیست نامش چه باشد. همین که یک جمعی بخواهد یک فعالیت سیاسی کند به طور طبیعی نیاز به مجوز دارد. فرض کنید این جمع زمانی در جایی تجمع برگزار کند. به طور طبیعی اگر اینها بخواهند از حمایت‌های قانونی برخوردار شوند نیاز به دریافت مجوز دارند.

وزیر احمدی نژاد هم اعلام کاندیداتوری کرد!

محمد مهدی زاهدی برای ریاست جمهوری 96 اعلام کاندیداتوری کرد.
به گزارش «انتخاب»، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکشنبه 12 دی با ارائه سوابق کاری خود، برای ریاست‌جمهوری 96 اعلام کاندیداتوری کرد.
در کارنامه فعالیت محمدمهدی زاهدی سفیر ایران در مالزی، وزیر علوم در دولت نهم، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم و عضویت در شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین دیده می‌‌شود.

جواد امام: مجمع ایثارگران قبل از برگزاری کنگره فعالیت سیاسی ندارد

عضو هیات موسس مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه درحال تلاشیم تا قبل از پایان سال کنگره مجمع ایثارگران را برگزار کنیم، گفت: مجمع ایثارگران تا قبل از برگزاری کنگره هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نخواهد داشت.
جواد امام در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مجمع ایثارگران درحال حاضر به لحاظ قانونی هیچ‌گونه فعالیتی نمی‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: ما درحال عضوگیری و جذب نیرو و انجام اقدامات لازم برای برگزاری کنگره مجمع ایثارگران هستیم.
وی ادامه داد: هر حزبی که موافقت با تاسیس ازکمیسیون ماده 10 احزاب را اخذ می‌نماید باید ابتدا کنگره خود را برگزار کرده و در این کنگره، ارکان اصلی حزب یعنی شورای مرکزی، داوری، دبیرکل و سایر ارکان خود را انتخاب و به کمیسیون ماده 10 احزاب معرفی کند. بعد از آن است که با دریافت پروانه فعالیت رسمی حزب آغاز می‌شود.
امام افزود: بنابراین ما تا زمان برگزاری کنگره هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نخواهیم داشت و تلاش هم می‌کنیم تا قبل از پایان سال کنگره را برگزار کنیم.
این فعال سیاسی در پایان در پاسخ به این پرسش که جهت‌گیری مجمع ایثارگران در انتخابات اردیبهشت 96 چه خواهد بود،‌ گفت: ما در مسیر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حرکت خواهیم کرد.

زیباکلام: اصولگرایان قطعا از جلیلی حمایت نمی‌کنند

یک استاد دانشگاه تهران گفت: اگر به تمامی سخنرانی‌های چندماه اخیر جلیلی گوش کنید، می‌بینید او هیچ‌گاه بر زبان نیاورده که به عنوان رئیس جمهور چه برنامه‌ و چشم اندازی برای اقتصاد، سیاست خارجی، استقلال قوه قضاییه و برنامه هسته‌ای کشور دارد.
صادق زیباکلام درباره اظهارات اخیر سعید جلیلی و انتقادهای او از دولت به خاطر وجود گورخواب‌ها و همچنین نقد به قالیباف برای املاک نجومی گفت: سعید جلیلی و اساساً تندور‌ها در ابراز وجود سیاسی از تخطئه و نفی دیگران استفاده می‌کنند، آنان طرف مقابل را زیر سوال می‌برند و در جهت تخریب آن گام برمی‌دارند.
او تاکید کرد: اگر به تمامی سخنرانی‌های چندماه اخیر سعید جلیلی گوش کنید، مشاهده خواهید کرد او هیچ‌گاه بر زبان نیاورده است که به عنوان رئیس جمهور چه برنامه‌ و چشم اندازی برای اقتصاد، سیاست خارجی، استقلال قوه قضاییه و برنامه هسته‌ای کشور دارد.
زیباکلام ادامه داد: از بین مطالب جلیلی تنها چیزی که می‌شنوید تخریب و تهمت به دیگران است. او نه تنها به روحانی بلکه به هر شخصی که مخالف دیدگاه سیاسی وی گام برمی‌دارد حمله می‌کند و او را آماج نقدهای خود قرار می‌دهد.
او در ادامه افزود: سعید جلیلی که امروز به دولت حمله می‌کند و او را ناتوان می‌داند چرا در ماجرای گورخواب‌ها و کارتن خواب‌ها، در چندین و چند سالی که کشور در دست او و همفکرانش بود برای آنان اقدامی نکردند؟
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این شیوه تندروهاست که با تخریب جناح مقابل برای خود رای و پایگاه به دست بیاورند و قطعا در ماه‌های منتهی به انتخابات این موج تخریب علیه دولت بیشتر خواهد شد. آن‌ها سعی خواهند کرد بیش از پیش دولت را بی‌اعتبار کنند. درحال حاضر هم موضوع کارتن خواب‌ها را دستاویز حمله‌های جدید خود قرار داده‌اند.
او در ادامه با بیان اینکه با شعار و متهم کردن نمی‌توان رای به دست آورد، گفت: جلیلی ادعا می‌کند در طول 3 سالی که قدرت در دست روحانی قرار دارد، تاکنون آن‌طور که باید و شاید کاری انجام نداده است، باید به او گفت در طول این سال‌ها بیش از 70 درصد اقتصاد کشور در دست همفکران شما قرار داشت، بنابراین نباید توقع معجزه از روحانی داشت.
زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا جلیلی با این اقدامات قصد دارد خود را به اصولگرایان تحمیل کند تا آن‌ها او را به عنوان نامزد نهایی خود معرفی کنند، عنوان کرد: سعید جلیلی به خوبی می‌داند در بهترین حالت‌‌‌‌ همان 4 میلیون رای سال 92 را خواهد داشت و نه بیشتر. اگر او فکر می‌کند اصولگرایان حاضرند وی را به عنوان نامزد نهایی خود معرفی کنند، سخت در اشتباه است. اصولگرایان قطعا از او به عنوان نامزد خود حمایت نخواهند کرد و به دنبال گزینه‌ای دیگر هستند.

سیدمحمد غروی: نمره خوبی به دولت روحانی می‌دهم

سید محمد غروی در گفتگو با «انتخاب» درباره کاندیداهای احتمالی اصولگرایان اظهار کرد: من در ارتباط با افراد و اشخاص هیچ صحبتی نمی‌کنم، امیدوارم کسانی انتخاب شوند که واقعا قدرتی برای اداره دستگاه اجرایی کشور داشته باشند و شرایط یک فرد اصلح را از جهات مختلف داشته باشند اما از اظهارنظر نسبت به افراد و اشخاص معذورم.
عضو جامعه مدرسین در پاسخ به این سوال که برخی کارکرد جامعتین برای رسیدن به وحدت را قدیمی ارزیابی میکنند و معتقدند که جواب نخواهند داد، ادامه داد: همانطور که آیت‌الله یزدی اشاره کردند الان جامعه برنامه خاصی ندارد و فعلا زود است که بخواهد در این باره تصمیم‌گیری کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه در رابطه با بحث وحدت میان اصولگرایان گفت: بنده همیشه گفتم هرچه اینها رو به وحدت بروند، بهتر است، هرچه مردم ما یکپارچه یک سخن را بگویند همیشه مطلوب بوده بخصوص نیرو‌های طرفدار نظام. البته نظام با مردم، اکثریت قاطع را تشکیل می‌دهند. هرچه وحدت بهتر تحقق پیدا کند سرو کار شیطان با مردم کمتر میشود. وحدت و همبستگی بسیار مهم است که باید مورد توجه ما قرار بگیرد و نقش بسیار مهمی دارد که دشمنان نسبت به ما و مسائل مختلف مربوط به ما طمع نکنند.
وی افزود: ما با تند روی و کند روی مخالفیم و با هیچکدام کاری نداریم اسلام موافق تعادل است.
عضو جامعه مدرسین قم در پاسخ به سوالی در مورد اوج گیری تخریب‌ها علیه دولت، خاطرنشان کرد: دولت باید حواسش جمع باشد و حاشیه درست نکند، افراد نیز نباید در انتقاد به دولت دچار افراط و تفریط بشوند و جنبه‌های مثبت را مد نظر قرار دهند.
غروی اضافه کرد: دولت باید کار‌های خود را انجام بدهد. البته دولت جنبه‌های مثبت هم در کارش دارد. در اقتصاد لااقل یک سری از مشکلاتی که قبلا وجود داشته تاحدی حل کرده است. در مسائل سیاست خارجی نیز توفیقاتی داشته است. البته در مسائل فرهنگی ضعیف عمل کرده است اما در مجموع من نمره خوبی به این دولت میدهم.
وی همچنین درباره حضور جریان احمدی نژاد در ائتلاف اصولگرایان گفت: جریان احمدی نژاد ورودی نمی‌کند و اگر هم ورودکند موفقیتی در کار نخواهد بود.

پزشکیان: هنوز به تصمیمی برای حضور در انتخابات 96 نرسیده‌ام

نایب رئیس مجلس در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ثبت‌نام در انتخابات 96،گفت: برخی افراد مسائلی را مطرح کرده‌اند اما هنوز تصمیمی برای حضور در این انتخابات نگرفته‌ام.
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات سال 96 تصمیمی برای حضور در کنار آقای روحانی دارید یا خیر؟ اظهار کرد: عده‌ای برخی مسائل در این خصوص را مطرح می‌کنند اما هنوز به جمع‌بندی و تصمیمی برای حضور در انتخابات سال 96 نرسیده‌ام.
وزیر بهداشت دولت اصلاحات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته‌ می‌شود اگر شما در کنار روحانی برای شرکت در انتخابات حضور پیدا نکردید آقای مطهری جایگزین می‌شود؟، گفت: با بنده صحبتی برای حضور در کنار روحانی در رقابت‌های انتخابات 96 نشده است.
وی همچنین درباره کاندیداتوری مطهری در کنار روحانی نیز گفت: از اینکه با علی مطهری در این باره صحبتی شده باشد هم خبری ندارم.

شرق

رضازاده: 
نسبت به مشارکت مردم در انتخابات نگرانی نداریم


ايسنا: محمدامین رضازاده، مدیرکل سیاسی وزارت کشور، با بيان اينكه یک رخداد سیاسی، ‌اجتماعی یا صنفی می‌تواند بر امنیت انتخابات تأثیرگذار باشد، گفت: بنابراین رخدادها باید رصد و مدیریت شود تا انتخابات در یک فضای امن، قانونمند و با مشارکت بالا،‌ رعایت حق‌الناس و بی‌طرفی برگزار شود. او در پایان درباره جابه‌جایی فرمانداران سراسر کشور هم گفت: میانگین مشارکت در انتخابات در کشور ما ٦٣ درصد است که این آمار از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا بالاتر است، بنابراین ما بابت مشارکت نگرانی نداریم. او افزود: سیاست وزارت کشور انجام تغییرات در صورت نیاز تا پایان آبان‌ماه بود و از این تاریخ به‌بعد تغییرات جزء استثناها خواهد بود زیرا تغییرات فرمانداران پیش از انتخابات درست نیست چون هر فرمانداری که می‌خواهد انتخابات را برگزار کند، باید حداقل شش ماه قبل از برگزاری انتخابات در حوزه خود حضور داشته باشد.

واكنش زاهدي  به خبر كانديداتوري‌اش


ايسنا: محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که از طریق برخی منابع خبری گفته شد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ اعلام کاندیداتوری کرده است، این خبر را از روی کانال تلگرامی‌اش حذف کرد و بدون تأیید یا تکذیب این خبر حاضر به ارائه توضیحات بیشتری نشد. او در حاشیه نشست علنی مجلس در جایگاه خبرنگاران در واکنش به این سؤال که در صورت صحت‌نداشتن این خبر، علت بازنشر آن در کانال تلگرامی رسمی‌اش چیست، گفت: این خبر از روی کانال تلگرامی بنده حذف شده است. زاهدی البته تأکید کرد که به‌هیچ‌عنوان نباید از قول او چیزی تکذیب شود و تصریح کرد: صرفا حق دارید از قول من ذکر کنید که گفتم بروید از خبرنگاری که این موضوع را مطرح کرده سؤال بپرسید.

چالش بر سر ميرسليم


عصر ايران: حسین انواری عضو شورای مرکزی مؤتلفه گفت: میرسلیم تا روز نهایی، گزینه مؤتلفه باقی خواهد ماند. ما موظف به انتخاب نامزدی اصلح بودیم، گروه‌های سیاسی دیگر هم بر همین منوال، اما در ‌‌نهایت هر کاندیدايي که امتیازات بیشتری داشته باشد باقی خواهد ماند و ما فکر می‌کنیم آقای میرسلیم، سرآمد نامزدهای دیگر خواهد بود. حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: انتخاب میرسلیم اشتباهی استراتژیک است. میرسلیم، انسان متدین و باتقوایی است، اما سؤال اساسی این است که آیا مقبولیتی هم در بین مردم دارد یا خیر؟ مؤتلفه باید پاسخ‌گوی این سؤال باشد. میرسلیم در سطح یک وزیر یا مشاور ریاست‌جمهوری می‌تواند موفق باشد، اما ظرفیت ریاست بر قوه مجریه را ندارد. به عنوان یک تحلیلگر سیاسی، بنده اگر جای قالیباف بودم، به این شرط در انتخابات شرکت می‌کردم که اشخاص دیگر به‌خاطر من کناره‌گیری کنند. در سال ۹۲ نسبت به آقای قالیباف نامهربانی کردند، اگر آنها نبودند شاید در انتخابات پیروز شده بودند.

تشكيل کارگروه‌های شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان


ایلنا: سیدمحمود میرلوحی، عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، آخرین وضعیت فعالیت این شورا را تشریح کرد و گفت: از‌جمله اقدامات انجام‌شده در این شورا می‌توان به تصویب آیین‌نامه‌های اصلی و تشکیل کارگروه‌ها اشاره کرد که شرح وظایف هرکدام از این گرو‌ه‌ها نیز به تصویب و تدوین رسیده است.میرلوحی در ادامه به کارگروه استان‌ها اشاره کرد و گفت: سازماندهی استان‌ها و همچنین رابطان آنان مشخص شدند که قرار است سه نفر از اعضای شورای‌عالی در هر استان حضور داشته باشند. او گفت: مرحله بررسی وضعیت استان‌ها از نظر انطباق با آیین‌نامه‌ها و چارچوب شورا برای فعالیت استان‌ها و شهرستان‌ها نیز صورت گرفته است و این کارگروه روند سال گذشته خود را ادامه خواهد داد. او درباره فعالیت‌های کارگروه برنامه‌ریزی و تدوین، عنوان کرد: کارگروه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی تدوین به مسئولیت حسین کمالی و تعدادی از اعضا تشکیل شده است، این کارگروه برنامه‌های کلان را طراحی می‌کند و به‌زودی راهبرد‌های این شورا در انتخابات آتی معین می‌شود. او درباره کارگروه رایزنی و تعامل نیز گفت: ریاست این کارگروه را مرتضی حاجی برعهده دارد و متناسب با انتخابات سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. اعضای آن با وزارت کشور و هيئت نظارت بر انتخابات در ارتباط خواهند بود و آیین‌نامه‌ها و ضوابط آن نیز در حال تدوین و طراحی است.

آرمان

پیام تسلیت یادگار امام برای درگذشت حجت الاسلام شرعی

یادگار امام در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی شرعی را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت آیت‌ا... سیدحسن خمینی به شرح زیر است: درگذشت روحانی خدوم و مبارز تلاش‌گر جناب حجت‌الاسلام‌و‌‌المسلمین شرعی رحمت‌ا... علیه، موجب تاسف دوستان و علاقه‌مندان ایشان شد. همت والای ایشان در خدمت به مردم و حضور مؤثرشان در صحنه‌های انقلاب از اموری است که در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد ماند. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به بیت مکرمشان، از خدای متعال علو درجات آن مرحوم را خواستارم.

 

تعیین اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات

عضو هیات مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در جلسه دوشنبه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات تمامی استان‌ها تعیین شدند. سیامک ره‌پیک با بیان اینکه دوشنبه جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تشکیل شد، اظهار کرد: در این جلسه هیات‌های نظارت بر انتخابات در تمامی استان‌ها تعیین شدند. سیامک ره‌پیک هشتم دی ماه از انتخاب آیت ا... جنتی و عباسعلی کدخدایی به عنوان رئیس و سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده بود. پیش از این اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۵ استان تعیین شده بودند.

 

تهیه اطلس امنیتی برای انتخابات ۹۶

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور از تهیه اطلس امنیتی برای انتخابات ۹۶ ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تمهیدات مربوط به امنیت انتخابات ۹۶ از پنج ماه قبل آغاز شده است. حسین ذوالفقاری اظهار داشت: در رابطه با امنیت انتخابات ۹۶ از پنج ماه قبل کار خود را آغاز کردیم، چون بحث انتخابات یک بحث لحظه‌ای نیست بلکه باید از یک زمان جلوتری اقدامات را شروع کنیم تا در زمان انتخابات مشکل امنیتی پیدا نکنیم. لذا از این جهت ما از پنج ماه قبل یعنی تقریبا از اواسط تابستان عملا کارهای مربوطه را شروع و وضعیت‌ها را بررسی و برآوردهای امنیتی را نیز تهیه کردیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات آینده اطلس امنیتی تهیه خواهد شد یا خیر، گفت: در حال تهیه اطلس امنیتی برای انتخابات ۹۶ ریاست‌جمهوری هستیم که در این اطلس امنیتی نقاطی که بیشتر نیاز به مراقبت دارند و یا بیشتر زمینه برخی از ناامنی‌ها را داشته‌اند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. البته ما به متغیرهای جدید بی‌توجه نیستیم و هرگونه برآوردی که داشته باشیم برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

 

برگزاری جلسه اعتماد ملی در روز جمعه

سخنگوی حزب اعتمادملی از برگزاری جلسه شورای مرکزی این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب در روز جمعه آینده خبرداد. اسماعیل گرامی‌مقدم با اعلام این مطلب گفت: جلسه شورای مرکزی حزب اعتمادملی روز جمعه ۱۷دی ماه راس ساعت ۹ صبح در دفتر مرکزی این تشکل برگزار می‌شود. سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در این جلسه که به مدیریت حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا طبق نامه حجت‌الاسلام مهدی کروبی برگزار خواهد شد، الیاس حضرتی و اسماعیل دوستی منشی جلسه خواهند بود. او ادامه داد: ‌تا قبل از ۷۲ ساعت از برگزاری جلسه، اعضای شورای مرکزی می‌توانند دستورات پیشنهادی جلسه را به دبیرخانه اعلام کنند. همچنین طبق اساسنامه حزب قبل از ورود به دستور، چهار نطق خواهیم خواهیم داشت که متقاضیان نطق پیش از دستور نیز می‌توانند تقاضای خود را به اطلاع دبیرخانه برسانند. گرامی مقدم دستورکار جلسه جمعه آینده شورای مرکزی این حزب را بررسی نامه کروبی در ۶ دی مبنی بر استعفا از دبیرکلی حزب اعتمادملی عنوان کرد.

 

فرمان وزیر کشور به سازمان حج و زیارت

وزیر کشور با بیان اینکه سازمان حج و زیارت حداکثر تا یک ماه آینده برنامه‌های خود را برای برگزاری اربعین سال ۹۶ به وزارت کشور اعلام می‌کند، گفت: در صورت عدم تعهد این سازمان در ارائه برنامه ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی سال آینده کار باید به دستگاه دیگری سپرده شود. وزیر کشور در نشست با استانداران سراسر کشور با بیان اینکه سازمان حج و زیارت حداکثر تا یک ماه آینده برنامه‌های خود را برای برگزاری اربعین سال۹۶ به وزارت کشور اعلام کند، گفت: سیاستگذاری دقیق و برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال۹۶ باید از هم اینک انجام شود. عبدالرضا رحمانی فضلی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان‌های هم مرز با کشور عراق گفت: استان‌های سراسر کشور به‌ویژه استان‌های مرزی، طرح و برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین سال ۹۶ به وزارت کشور اعلام کنند و وزارت خارجه از هم اینک برای انجام مذاکرات و توافقات فی مابین با کشور عراق برای حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات و برگزاری مراسم اربعین اقدام کند. رحمانی فضلی تصریح کرد: حمایت‌های دولت و سایر دستگاه‌های متولی از وزارت کشور در برگزاری مراسم اربعین جدی و قابل تحسین بود و شایسته است تداوم یابد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات