صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۱۳۹

تابلوی سیاسی شنبه 18دیماه1395

تابلوی سیاسی شنبه 18دیماه1395- شماره 443

  كري: حالا وقت فشار ترامپ عليه برنامه موشكي ايران است
جان كري دو هفته مانده به پايان كارش به عنوان وزير خارجه امريكا گزارشي 21 صفحه‌اي، در 12 هزار كلمه با عنوان «يادداشت خروج (Exit Memo) » درباره عملكرد چهار ساله خود و سياست خارجي هشت ساله اوباما ارائه كرد؛ گزارشي كه دستاوردهاي سياست خارجي امريكا  را تشريح مي‌كند. وزير خارجه امريكا يكي از مبسوط‌ترين بخش‌هاي عملكرد سياست خارجي خود را به نتيجه مذاكرات هسته‌اي ايران اختصاص داده و بدون اشاره به ترامپ، به دولت بعدي امريكا توصيه مي‌كند كه به رغم توافق هسته‌اي، فشار خود را بر ايران حفظ كند تا ايران را به دليل «برنامه موشكي، حمايت از تروريسم، ناديده گرفتن حقوق بشر و مداخلات بي‌ثبات كننده در امور همسايگان» عقب بزند. كري سپس اذعان مي‌كند: «تحريم‌ها به تنهايي نمي‌توانستند تهديد ناشي از برنامه هسته‌اي ايران را حفظ كنند و البته ما هم‌چنين هدفي نداشتيم.» كري ادعا مي‌كند كه قبل از برجام، ايران فقط 90 روز تا داشتن موارد لازم براي ساخت يك سلاح هسته‌اي فاصله داشت: «امروز به خاطر برجام، آنها حداقل يك سال با سلاح هسته‌اي فاصله دارند.» او همچنين به ابزار‌هاي بي‌سابقه راستي آزمايي برنامه هسته‌اي ايران از طريق برجام اشاره مي‌كند كه به گفته او بلافاصله امريكا را از عدم همكاري ايران مطلع مي‌كند. كري، كاهش 98 درصدي ذخيره اورانيوم ايران و جمع‌آوري دو سوم سانتريفيوژها، و توقف غني‌سازي در تأسيسات فردو و خارج شدن قلب رآكتور اراك كه به گفته او ايران «ديگر هيچ گاه مجدداً نمي‌تواند از آن استفاده كند» را از ديگر دستاوردهاي برجام براي امريكا خوانده و مي‌گويد: «بعد از برجام، امريكا و متحدان ما در عوض، تحريم‌هاي مربوط به برنامه هسته‌اي ايران را برداشتند.» كري در پايان مي‌گويد كه «امريكا با توافق و اجراي برجام  بدون شليك حتي يك گلوله، يك تهديد امنيتي بزرگ را از روي ميز برداشت» و ادعا مي‌كند كه «امريكا، شركايش و كل خاورميانه (از جمله اسرائيل) و كل جامعه بين‌المللي به خاطر برجام امروز امن‌تر شده است.»
 
  آقای وزیر ارشاد از رئیس‌جمهور شروع کنید!
وزیر ارشاد می‌گوید مردم از بداخلاقی‌ها متنفرند و دوره تخریب و انگ‌زنی گذشته است.صالحی ‌امیری در همایش «نیما، زبان و شعر طبری» گفت: در جامعه ایران مردم از بداخلاق‌ها متنفرند و دوران انگ‌زنی و تخریب و انتقام‌جویی به سر آمده است. وی گفت: اکنون دوران اخلاق‌گرایی و توجه به فضیلت آغاز شده است.وی افزود: همه باید باور کنیم که انسان‌ها در جامعه نیازمند تولید و بازتولید اخلاق و معرفت برای تداوم حیات هستند.صالحی ‌امیری گفت: مردم چه گناهی کرده‌اند که باید در بمباران تهمت و افترا و شایعه‌ زندگی کنند و ما باید در این تریبون و در این نقطه منادی وحدت اخلاق و معرفت و انسانیت باشیم.این سخنان در حالی است که آقای روحانی رئیس‌جمهور در طول سه سال و نیم گذشته بارها منتقدان و صاحب‌نظران دلسوز را با ادبیاتی نظیر بی‌سواد، حسود، بی‌دین، افراطی، کاسب ‌تحریم، بی‌شناسنامه، مزدور، جیب‌بر، بیکار، متوهم، دین‌نشناس، بزدل، مستضعف فکری، به جهنم که می‌لرزید، منتقدان مفسد، عقب‌مانده، مخلوقات ترسو، لرزان، تازه به دوران رسیده، عصرحجری، کودک و... مورد ابراز محبت و ملاطفت قرار داده است. بنابراین به نظر می‌رسد بهتر است وزیر ارشاد نصیحت را از رئیس‌جمهور شروع کنند.

  بزرگ‌ترین اشکال ما نظارت‌های صوری و دروغین است
حسن رحیم‌پور ازغدی گفت: کشور ما کشور منهای نظارت است؛ در کشور ما حرف و عمل فاصله دارد چرا که بزرگ‌ترین اشکال ما نظارت‌های صوری و دروغین است و اینکه مردم می‌گویند در کشورهای سکولار تعهد و حفظ حقوق مردم بیشتر است حق دارند و این مایه شرمساری است.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که اقتصاد آزاد و جامعه جهانی یک دروغ است، گفت: در شرایط فعلی پشت تمام جنگ‌ها پنج به‌علاوه یک است و نظام آزاد جهانی یک دروغ است که نباید حرف‌هایشان را باور کنیم.رحیم‌پور ادامه داد: امام راحل با جهان مشکل نداشت بلکه با جهانخواران در دفاع از جهان مشکل داشت اما عده‌ای آمده‌اند آشتی یک‌طرفه کرده‌اند و در واقع منت‌کشی کرده‌اند. وی با بیان این که امام خمینی(ره) با جهان قهر نبود، خاطرنشان کرد: امام با جهان قهر نبود بلکه با جهانخواران قهر بود و باید در برابر مخاطرات خارج از اختیار آماده باشیم، همچنین استعدادهای سرشار مادی و معنوی وجود دارد که باید با استفاده از آنها اقتصاد متکی بر دانش و فناوری را گسترش دهیم.

   39  هزار میلیارد تومان درآمدهدفمندی یارانه‌هاکجا رفته است؟
دولتی‌ها زیر بار درآمد حدود 80 هزار میلیارد تومانی هدفمندی نمی‌روند و با آمارهای متناقض عملا در حال پیچاندن موضوع هستند. مساله بسیار ساده است: طبق آمارهای رسمی درآمد دولت حدود 80 هزار میلیارد تومان است و دولتی‌ها 41 هزار میلیارد تومان آن را بابت یارانه نقدی- که موضوع حذف افراد و درآمد حذف یارانه نقدی را هم می‌توان بررسی کرد- و مالیات می‌پردازد و مابقی به خزانه واریز نمی‌شود. دولتی‌ها عنوان می‌کنند که درآمد هدفمندی برای قیر و شیر مدارس و توسعه لوله‌های نفتی هزینه شده اما آنها پاسخ نمی‌دهند که چرا این درآمد ابتدا به خزانه واریز نمی‌شود. نکته دیگر اینکه طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته بیش از 69 هزار میلیارد تومان بوده و معلوم نیست چرا دولت ادعا دارد درآمد هدفمندی در سال جاری باید فقط 50 هزار میلیارد تومان باشد؟ مگر چه اتفاقی افتاده که باید باور کنیم درآمد دولت از هدفمندی در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان افت کند؟ آنها باید به این ابهام پاسخ صریح دهند و به جای پیچاندن و آمارهای قشنگ و عجیب و غریب و ناله کردن و مصیبت عظما دانستن یارانه نقدی فقط به یک سوال پاسخ دهند: 39 هزار میلیارد درآمد خالص هدفمندی الان کجاست؟
  «نا»واردات
مطابق آمار گمرک، در سال جاری کالاهایی مانند لباس زیر زنانه، لباس زیر مردانه، اسپرم گاو، انواع شمع‌های تزئینی، فرآورده‌های زیبایی و آرایشی و سوپ و آبگوشت وارد کشور شده است.چندی پیش اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور در خصوص تولید و صادرات گفت که ما تنها در تولید قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش تخصص داریم، اما گویا در این زمینه نیز موفق نبودیم و حتی سوپ و آبگوشت و ... را هم از خارج تامین می‌کنیم.مساله واردات بی‌رویه معضلی است که دولت یازدهم قرار بود به آن پایان دهد اما نبود مدیریت در این بخش نشان می‌دهد هنوز معضلات بر قوت خود باقی است.

 
  دستور عزل تمامی دیپلمات‌های منصوب اوباما در سراسر جهان صادر شد
به نقل از اسپوتنیک، تیم انتقال قدرت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از تمامی نمایندگان منصوب توسط «باراک اوباما» رئیس‌ جمهور کنونی آمریکا در کشورهای خارجی خواست تا ظرف مدت دو هفته  و پیش از روز تحلیف ترامپ، مأموریت دیپلماتیک خود را تَرک کنند و به آمریکا بازگردند.بر اساس اعلام روزنامه نیویورک تایمز، دستور صادره توسط تیم دولت انتقالی «دونالد ترامپ» از طریق وزارت خارجه این کشور ۲۳ دسامبر به تمامی دیپلمات های این کشور در سراسر جهان ابلاغ شده بود.لازم به ذکر است، در گذشته دولت های وابسته به هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه می توانستند حسب مورد مدت مأموریت سفرای آمریکا در کشورهای دیگر را تمدید کنند تا به آنها به ویژه کسانی که فرزندانی در سن مدرسه داشتند، چند هفته تا چند ماه فرصت اقامت در مکان مذکور داده شود.

  رئیس جمهور شوم، عضویت فرانسه دراتحادیه اروپا را به همه پرسی می گذارم
سخنان تبلیغاتی مارین لوپن این روزها در صدر رسانه های فرانسوی قرار گرفته است. وی در جدید ترین اظهاراتش گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اگر اتحادیه اروپا با دادن اختیارات به این کشور در زمینه مرزهای ملی، قانونگذاری و سیاست های مالی و پولی مخالفت کند، فرانسه را از این اتحادیه خارج می کند.لوپن که پیشتر وعده کنار گذاشتن یورو را به هواداران خود داده بود، گفت: معتقدم که باقی ماندن فرانسه در اتحادیه اروپا را باید به رای مردم گذاشت و اگر رئیس جمهور شوم حتما این کار را خواهم کرد. در صورت پیروزی در انتخابات، فوری مذاکرات با اتحادیه اروپا را درباره بازگرداندن چهار نوع اساسی از استقلال فرانسه یعنی 'استقلال سرزمینی، اقتصادی، پولی و قانونگذاری' را آغاز خواهم کرد.وی توضیح داد:اگر اتحادیه اروپا با بازگرداندن این حقوق اساسی به فرانسه مخالفت کند، از مردم خواهم خواست در همه پرسی تعیین سرنوشت مساله عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در یک همه پرسی شرکت کنند.رهبر حزب راست 'جبهه ملی' فرانسه که پیشتر آرزو کرده بود مردم فرانسه سال آینده فردی مثل ترامپ را وارد کاخ الیزه کنند، تلاش می کند در انتخابات 2017 پیروز انتخابات شود.

  ارسال پرونده احمدمنتظری به دادگاه تجدیدنظر
دادستان کل کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت آخرین وضعیت پرونده «احمد منتظری» را تشریح کرد.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، در خصوص آخرین وضعیت پرونده معروف به فایل صوتی منتشر شده از سوی بیت مرحوم منتظری و پرونده فرزند این فرد، گفت:با جریان مربوط به انتشار آن فایل صوتی برخورد جدی می شود.رئیس دادگاه ویژه روحانیت از اعلام اخبار جدید در این پرونده و مرتبط بااین فایل صوتی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: این پرونده همچنان مفتوح و مختومه نشده است.دادستان کل کشور در خصوص پرونده احمد منتظری گفت: پرونده این فرد در حال حاضر در مرحله تجدید نظر است اما در آینده نزدیک حکم صادره برای وی قطعی می شود.احمد منتظری فرزند حسینعلی منتظری در جریان انتشار فایل صوتی در دادگاه ویژه روحانیت به دلیل انتشار یک فایل صوتی از پدرش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، انتشار اسناد سری و تبلیغ علیه نظام به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شده بود که بنا به گفته می شود این شخص، شش سال از این حبس درباره او اجرا خواهد شد.

   مخالفت شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با استعفای کروبی
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: در جلسه جمعه ی شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همه اعضای شورای مرکزی با استعفای حضرت آیت الله کروبی!!!!!! دبیرکل حزب مخالفت کردند. ( استفاده از واژه «حضرت آیت الله» برای یکی از سران فتنه توسط خبرگزاری ایسنا وابسته به دولت نشان از ورود به فاز جدیدی از حمایت های معنوی و رسانه ای از فتنه گران است) وی تاکید کرد: در جلسه موضوع استعفای جناب آقای کروبی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و پس از استماع مباحث این استعفا بدون حتی یک رای موافق رد شد.وی گفت: همه اعضای شورای مرکزی بر وفاق و انسجام تاکید دارند و ان‌شاء الله ادامه فعالیت حزب با قوت ادامه خواهد یافت.


 
  پیدا و پنهان افشای فایل صوتی کری
انتشار فایل صوتی در واپسین روزهای انتقال قدرت دموکرات‌ها می تواند گویای  استیصال ایالات متحده در نشان دادن مسیر صحیح به این گروه تروریستی ساخته دست خود باشد .شاید نتوان این افشا سازی  محرمانه دیر هنگام  جان کری را صرفا به پای شفافیت در دیپلماسی  آمریکا گذاشت. موضوع اساسی این است که ایالات متحده در صدد بود تا با یک جنگ نیابتی در سوریه از طریق داعش ابتدا بازوهای کشورهای مخالف خود و سپس خود این کشورها را تضعیف نماید. ایالت متحده وقتی که با مانور قدرت ایران و در انتها روسیه ، در سوریه مواجه شد  نقش خود را از یک بازیگر فعال به یک ناظر از راه دور عوض کرده است.باز پس گیری حلب از دست مخالفان دولت بشار اسد بیانگر استیصال آمریکا است. شاید انتقال قدرت از دموکرات‌ها به جمهوری خواهان نیز دلیل دیگری برای این باشد که جان کری می خواهد سنگینی این بار را به دوش ترامپ و دولتمردان بعدی  بیندازد.اگرچه، ترامپ برخاسته از اراده حاکمیت ایالات متحده نبود. انتشار این فایل صوتی، نشان می دهد، اراده ها برای نقش آفرینی در سیاست خارجی ایالات متحده، برخاسته از موضوعات حقوق بشری نیست. ایالات متحده در سوریه نظاره‌گر جنگ و خونریزی ماند، حقوق بشر را پایمال کرد  و هزینه های فراوانی را به منطقه تحمیل کرد تا خط متحدان و ائتلافش را تقویت نماید. این است که رئالیست ها هنوز در کاخ های ریاست جمهوری مستقر هستند و ارزش های انسانی ابزار و نقابی است برای تحصیل منافع. ایالات متحده در برابر این جهان شیشه‌ای که خود در ساختن آن نقش کلیدی داشت، دربرابر افکار عمومی شکننده تر شده است.

  از تهدید به مصرف دسته‌جمعی ماریجوانا در واشنگتن تا راهپیمایی‌ گسترده زنان
مخالفان «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری منتخب آمریکا برای نشان دادن اعتراض خود به انتخاب وی، برنامه‌های اعتراضی خود که قرار است در روز انتقال قدرت در کاخ سفید-۲۰ ژانویه- و پس از آن صورت گیرد، را منتشر کردند.برنامه اعتراضی منتقدان ترامپ به شرح زیر است:
۱-راهپیمایی زنان در واشنگتن: بزرگترین راهپیمایی اعتراضی به انتخاب ترامپ و حمایت از کلینتون، با حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر از زنان*راهپیمایی‌های زنان در حمایت از کلینتون در دیگر شهر‌های آمریکا و حتی در کشور‌های کانادا و بریتانیا نیز انجام خواهد شد.
۲-  مردم سانفرانسیسکو نیز قرار است با شعار «پل انسانی همبستگی» روی پل«گلدن گیت»، تجمع کنند.
۳- مبارزه با نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و اسلام هراسی» شعار مردم سیاتل برای راهپیمایی در ورز تحلیف است.
۴- در اقدام اعتراض آمیز متفاوت، گروه هواداران قانونی شدن فروش ماده مخدر ماریجوانا، ۴۲۰۰ بسته حاوی این ماده مخدر را به صورت رایگان در واشنگتن دی‌سی توزیع می‌کنند.این گروه اعلام کرد اگر پس از گذشت چهار دقیقه و ۲۰ ثانیه از سخنرانی ترامپ در روز انتقال قدرت-۲۰ ژانویه- وی حمایت خود از قانونی شدن مصرف ماده ماریجوانا را اعلام نکند، تمامی ۴۲۰۰ ماریجوانای آماده شده را همزمان روشن خواهند کرد.

   ارسال پیامک حذف یارانه برای ۳ میلیون نفر دیگر
علی ربیعی در برنامه تلویزیونی دست‌خط که از شبکه پنج سیما پخش می شود، از حذف یارانه 4 میلیون نفر تاکنون خبر داد و گفت: حدود 7 میلیون نفر در کشور درآمد خیلی بالا و رفتار غیرقابل کنترل اقتصادی دارند.وی با بیان اینکه برای سه گروه پیامک داده ایم افزود:گام بعدی دولت حذف یارانه 3 میلیون نفر دیگر است.وزیر رفاه درباره خط فقر هم با بیان اینکه نمی توانم خط دقیق فقر را بیان کنم گفت: 50 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل دستمزد 820 هزار تومان را می‌گیرند اما نمی‌توان این حداقل دستمزد را به عنوان خط فقر اعلام کرد.



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات