تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۹۸۲۷۴

فرار 22 هزار مسلمان از میانمار در هفته گذشته

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد هفته گذشته حدود 22 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش گریختند.
به گزارش العالم به نقل از وبسایت «تایم»؛ دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد در هفت روز اخیر، حدود 22 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش گریختند. از زمان آغاز عملیات ارتش میانمار بر ضد مسلمانان روهینگیا در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، 65 هزار نفر به بنگلادش پناه برده اند.
ارتش میانمار، مسلمانان روهینگیا را به کشتن 9 پلیس این کشور متهم می‌کند. بسیاری از پناهندگان روهینگیا، ارتش میانمار را به ارتکاب اعمالی چون نسل‌کشی، تجاوز و سوزاندن خانه‌ها متهم می‌کنند.
هفته گذشته دولت میانمار وعده داد با 4 افسری که در یک ویدئو از خشونت علیه جوانان روهینگیا استفاده می‌کردند، برخورد کند. اما دولت این کشور، بیشتر اتهامات مطرح‌شده علیه ارتش و نیروهای امنیتی را رد کرده است.
حدود 1.1 میلیون مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار زندگی می‌کنند. اکثریت بودایی این کشور آن‌ها را از ابتدایی‌ترین حقوق اقلیت‌های مذهبی محروم کرده اند. «یانگی لی»، نماینده حقوق بشر سازمان ملل در امور میانمار هم‌اکنون در حال بازدید از این کشور است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات