صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۸۳۱۹

اخبار ویژه روزنامه های 23 دی 1395

کیهان

بی اعتقادی برخی از مدیران به کنترل منشا پرداخت های نجومی

عادل آذر در همایش ملی استانداردهای حسابرس گفت: «بررسی‌ها از اوضاع حسابرسی کشور نشان دهنده این است که در حوزه نظارت مشکل و آسیب‌های جدی وجود دارد که موجب وقوع تخلفات مختلفی شده است.»
وی ادامه داد: «طبق نتیجه تحقیقات بین‌المللی اگر دستگاه‌های نظارتی وجود نداشتند تخلفات، انحرافات و فسادها تا 200 برابر افزایش پیدا می‌کرد.»
عادل آذر هماهنگی دستگاه‌ها برای بهبود استانداردسازی حسابرسی‌ها را الزامی دانست و بیان داشت: «کنترل‌های داخلی بطور کامل اجرایی نشده یا مدیران آنها باور ندارند و با استانداردسازی بودجه می‌توان شاهد شفافیت صورت‌های مالی و کاهش موازی‌کاری و هدررفت هزینه‌ها بود.»
وی با تاکید بر هم‌راستایی و هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، بیان کرد: «در فرمان 8 ماده‌ای رهبری بر ایفای نقش صحیح دستگاه‌ها تاکید شده است.»
رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد:‌ «بسیار مطلوب بود که گزارش مشترک با امضای سه قوه برای پرونده حقوق‌های نامتعارف ارائه می‌شد.»
دیوان محاسبات پیش از این با افزایش سقف حقوق مشروع مدیران به 20 میلیون تومان، تعداد مدیران نجومی‌بگیر و متخلف را 397 نفر اعلام کرد؛ هرچند که طبق قانون حداکثر حقوق پرداختی، 7 برابر حداقل حقوق دریافتی کارگران و کارمندان دولت (7 تا 10 میلیون تومان است).

انتقال بازی منافقانه افراطیون از مرحوم هاشمی به روحانی!

این طیف هر چند هاشمی را عالیجناب سرخ‌پوش می‌خواندند اما به تدریج خود را حامی هاشمی جا زدند. همین گروه از روحانی و دولت وی به عنوان رحم اجاره‌ای یاد کردند. نشریات شبه‌اصلاح‌طلب با اکراه می‌گویند مایلند روحانی‌ جای هاشمی را برای آنها بگیرد. روزنامه زنجیره‌ای بهار در این زمینه به قلم رسول منتجب‌نیا قائم‌ مقام حزب اعتماد ملی و از دست‌‌اندرکاران شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نوشت: کم نیستند آنهایی که اگر چه دامنه کارنامه‌شان شبیه آیت‌الله هاشمی نیست (چرا که او ویژه بود)، اما در اندازه‌های ایشان قدرت نقش‌آفرینی دارند. شاید لازم باشد برای پیدا کردن چنین افرادی به نظر شخص آیت‌‌الله هاشمی رجوع کنیم. او پس از انتخابات ریاست جمهوری، با پیروزی حسن روحانی به صراحت اعلام کرد که با این انتخاب آرامش گرفته و با خیالی آسوده رخت آخرت به تن می‌کند. چطور وقتی خود ایشان روی حسن روحانی چنین نظری دارند، دیگران باید از او عقب‌تر یا جلوتر باشند و چنین القا و تزریق کنند که این اندوه فرای حزن معنوی یک فاجعه تشکیلاتی است. به طور حتم فردی مثل حسن روحانی نمی‌تواند هاشمی باشد اما حتما شبیه‌ترین فرد به هاشمی است. چون وقتی ایشان سر حال، مستحکم، پرقدرت و سلامت در قید حیات بودند، از بین خیلی‌های دیگر انگشت روی حسن روحانی گذاشتند.
وی می‌افزاید: «به انصاف حسن روحانی در طول دوران ریاست جمهوری خود نشان داد که هاشمی نیست، اما شبیه‌ترین فرد به هاشمی است که به درستی از سوی خود او انتخاب شده و به شایستگی با کمک نیروی جوانی و هوش ذکاوت شخصی قدم در مسیری گذاشت که حتما از آقای هاشمی با آن سن و سال خستگی از راه ممکن نبود. رفتن هاشمی باری را از روی دوش خود برداشت، زیر سنگینی آن پیر شده بود. اما همین بار  را در زمان حیات علنی به روی دوش حسن روحانی گذاشت و او نیز شایستگی و لیاقت این مهم را داشت. بنابراین آنهایی که عنوان می‌کنند نبود آیت‌الله، یک فاجعه سیاسی و تشکیلاتی و حزبی است بدانند که نه تنها این‌‌گونه نیست بلکه فرصت مناسبی است اجماع روی فردی صورت گیرد، که پیش‌تر انتخاب شده است. آنان که تا دیروز پشت هاشمی بودند، امروز گزینه‌ای بهتر از روحانی نخواهند داشت. اوست که می‌تواند همان لباسی را بر تن کند و همان مسیری را برود که هاشمی نه تنها 38 سال بلکه به درازای 82 سال پیمود.»
این لحن عوام‌فریبانه در حالی است که همین مدعی اصلاح‌طلبی دست‌کم 3 بار در 5 ماه گذشته خواستار فشار و باج‌خواهی علنی از روحانی شده است.
وی 13 مرداد 95 در روزنامه اعتماد، حمایت اصلاح‌طلبان را از روحانی نه با نگاه شایسته‌سالاری بلکه سخت بودن راضی کردن وی به انصراف! عنوان کرده و نوشت: «کسانی که عامل پیروزی یک فرد هستند باید سهمی در اداره امور داشته باشند... این درست نیست که از شخصیتی حمایت شود اما او به هیچ‌وجه خود را وامدار نداند. از این رو قبل از آن که اصلاح‌طلبان به تصمیم برسند آقای روحانی باید جلساتی را با شخصیت‌های بزرگ اصلاح‌طلب برگزار کند و حلقه افراد نزدیک به او با اصلاح‌طلبان جلساتی داشته باشند تا به یک توافق و تعامل مشخص و مکتوب برسند.»
منتجب‌نیا همچنین 19 مرداد 95 در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ پرسشی که اصلاح‌طلبان در زمینه انتصابات مدیران در دولت چه انتظاری از آقای روحانی دارند، گفت: «دولت اول ایشان به صورت ائتلافی و براساس سلیقه شخصی آقای روحانی تعیین شده است. بدون شک اصلا‌ح‌طلبان به عنوان مهم‌ترین جریان حامی آقای روحانی باید در انتصابات دولت دوم ایشان دخالت داشته باشند.»
قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن بیان اینکه «ما در این زمینه با روحانی مذاکره خواهیم کرد» می‌گوید: اصلاح‌طلبان باید در دولت آینده سهم بیشتری داشته باشند و درصد قابل توجهی از کابینه ایشان را تشکیل بدهند، این مسئله شامل وزرا، معاونان و همچنین استانداران می‌شود و در همه این زمینه‌ها باید تغییرات جدی صورت بگیرد.
وی همچنین 25 آبان 95 در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اصلاح‌طلبان چک سفید امضا به روحانی نداده‌اند و قصد ندارند مانند سال 92 بدون گرفتن امتیاز، از وی حمایت کنند. بنده عنوان کردم که اصلاح‌طلبان قصد ندارند به همان شکل که در سال 92 از آقای روحانی حمایت کردند در سال 96 نیز حمایت کنند. سخنان بنده در این زمینه کاملا مستدل و با حساب و کتاب بود، به شکلی که بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب همان سخنان بنده را تکرار می‌کنند. تاکنون بیش از 10 تن از شخصیت‌های برجسته جریان اصلاحات به صراحت عنوان کرده‌اند که به هیچ عنوان در انتخابات ریاست جمهوری 96 به آقای روحانی چک سفید امضا نمی‌دهیم و ایشان باید با اصلاح‌طلبان وارد مذاکره جدی شوند. ما خواهان مذاکره جدی با آقای روحانی هستیم و در این زمینه هیچ‌گونه شک و تردیدی وجود ندارد.»
وی می‌افزاید: بدون شک حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی در سال 96 مانند سال 92 نخواهد بود و تفاوت‌های معناداری خواهد داشت. جریان اصلاحات در سال 92 برای حمایت از آقای روحانی در یک مضیقه زمانی قرار داشت. در انتخابات ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان با کناره‌گیری آقای عارف فقط سه یا چهار روز برای تصمیم‌گیری زمان داشتند و به همین دلیل چاره‌ای جز حمایت از آقای روحانی برای ما باقی نمانده بود. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 زمان بسیاری دارند و به هیچ عنوان در مضیقه زمانی قرار ندارند.
منتجب‌نیا می‌گوید: اصلاح‌طلبان و آقای روحانی باید در زمینه انتصابات در دولت آینده مذاکره کنند. این خلاف رویه است که جریان اصلاحات به صورت کامل از آقای روحانی حمایت کنند اما ایشان پس از اینکه به پیروزی رسیدند به هر شکل که تمایل داشتند در زمینه انتصابات عمل کنند و از هر تفکر  و جریانی که خود تشخیص دادند در دولت آینده استفاده کنند. انتصابات آقای روحانی در دولت اول براساس انتظار جریان اصلاحات نبوده و با آنچه ما تصور می‌کردیم فاصله داشته است.

اعتراض لفظی به تحریم های جدید و ... و دیگر هیچ!


به گزارش رجانیوز، در این نشست نمایندگان کشورمان ضمن ارائه شرحی از بدعهدی‌های آمریکا در یک سال اخیر، با ارائه مستندات حقوقی تمدید قانون آیسا را مغایر با تعهدات آمریکا در قالب برجام دانستند.
هیئت آمریکایی نیز با تاکید مجدد بر پایبندی کامل این کشور به برجام، عنوان کرد که با اقدامات انجام شده از سوی دولت، هیچ تاثیر عملی بر قانون مزبور مترتب نبوده و لذا نفس تصویب این قانون در کنگره آمریکا مشکلی برای تعهدات برجامی این کشور ایجاد نمی‌کند.
نمایندگان سایر دولت‌های عضو کمیسیون نیز با جدی قلمداد کردن نگرانی ایران، خواستار اقدامات آمریکا در جهت بلااثر ماندن این قانون و شفاف‌سازی کامل در این زمینه شدند.
بر اساس اخبار منتشره اولا آمریکا نپذیرفته که برجام را نقض کرده است؛ این مسئله به معنی فرو رفتن هرچه بیشتر در مکانیزم حل اختلاف برجام خواهد بود که نتیجه آن تنها بازگشت تمامی تحریم‌هایی است که لغو مشروط شده‌اند؛ ثانیا در برابر وضع تحریم‌های جدید، هم‌پیمانان آمریکا تنها به یک بیانیه مطبوعاتی اکتفا کرده و در نهایت نیز نگرانی‌های ایران را تنها جدی! تلقی کردند.

معجزه،کاهش 18 درصدی رآمد نفت نسبت به سال گدشته


بر اساس گزارش بانک مرکزی، درآمدهای حاصل از فروش نفت خام طی هشت ماهه امسال به 270/4 هزار میلیارد ریال رسید که حدود 45 درصد کمتر از مقدار پیش‌بینی شده در بودجه است.
به گزارش خبر آنلاین، درآمد محقق از فروش نفت خام طی 8 ماهه امسال حدود 18 درصد کمتر از مقداری است که در مدت مشابه سال گذشته محقق شده بود. طبق مصوبه بودجه سال 95 طی هشت ماهه نخست امسال باید 491/2هزار میلیارد ریال درآمد از محل فروش نفت خام حاصل می‌شد.
گفتنی است امتیازات ادعا شده در برجام برای ایران (تعهدات غرب برای برداشتن تحریم‌ها) از 27 دی ماه سال گذشته اجرایی شده است.

اسرائیل:برجام خوب بود اگر ایران در سوریه پیروز نمی شد

«شائول اویاز» در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی فرانسه گفت: در حالی که جنگ در نقاط مختلف منطقه ادامه خواهد یافت، پیش‌بینی نظامیان اسرائیلی برای سال جدید میلادی، به صورتی محتاطانه امیدوارکننده است، زیرا براساس این پیش‌بینی‌ها، نیروهای نظامی اسرائیل ممکن است بتوانند سال 2017 را در حالی به اتمام برسانند، که وادار به انجام عملیات رزمی بزرگی نشده باشند.
این مقام رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز، محتمل‌ترین نحوه آغاز جنگ این طور است که هیچ یک از دو طرف، خواهان آغاز جنگ نبوده‌اند، اما به علت تحرکاتی که منجر به تشدید تنش‌ها شود، ممکن است ما ناگهان خود را وسط جنگ با طرف مقابل بیابیم. در نتیجه، اسرائیل باید مراقب پیامدهای ناخواسته حرکات خود در رابطه با همسایگان یعنی حزب‌الله در شمال، حماس در غزه و تشکیلات خودگردان در کرانه باختری باشد.
اسرائیل باید همچنین مراقب کشورهایی که به مراتب دورتر هستند و مهم‌ترین آنها ایران است، باشد.
وی در ارزیابی اطلاعاتی و امنیتی از تهدیدات متوجه اسرائیل در سال 2017 برای خبرنگاران گفت: محتمل‌ترین منبع بی‌ثباتی برای اسرائیل از کرانه باختری خواهد آمد. تهدیدی که آسان‌تر از تمام تهدیدها ممکن است ناگهان جرقه بخورد، از سوی حماس در غزه خواهد آمد و قوی‌ترین نیرو در برابر ما حزب‌الله لبنان است، ولی تا زمانی که ما اسرائیل وارد حیطه تحرکات منجر به تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها نشویم، احتمال آغاز جنگ پایین خواهد بود.
این مقام نظامی رژیم صهیونیستی در رابطه با اوضاع سوریه گفت: نگرانی و بیم اسرائیل در خصوص سوریه، درباره مستقر ماندن ایران و حزب‌الله در این کشور است، به خصوص وقتی روسیه و سایر قدرت‌های جهانی جا پای خود را در سوریه کاهش دهند.
وی افزود: به عقیده من، اسرائیل مزیت‌های کافی و قدرتمند برای این که از پس بشار اسد برآید، در اختیار دارد ولی نگرانی ما از این بابت است که ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه وقتی ابرقدرت‌ها خاک این کشور را ترک کنند به طرز فزاینده‌ای احساس اعتماد به نفس بیشتری کنند و این پایان خوبی برای داستان سوریه نخواهد بود؛ دقیقاً مانند عراق که چنین اتفاقی افتاد.
این مقام رژیم صهیونیستی تخمین زد؛ حدود 8 هزار نیروی حزب‌الله امروز در سوریه حضور دارند، نیروهای حزب‌الله در سوریه بسیار قوی شده‌اند و دارای تسلیحات نظامی پیشرفته هستند.
وی خطاب به مقامات روس گفت: اگر خواهان برقراری ثبات در خاورمیانه هستید و همچنین می‌خواهید از دستاوردهای خود در سوریه محافظت کنید، باید از حزب‌الله چشم برندارید.
این مقام صهیونیستی درباره ایران گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بین تهران و قدرت‌های جهانی به امضا رسید، فوریت تهدید هسته‌ای را کاهش داده اما حرکات ایران در سوریه، لبنان و غزه و همچنین در رابطه با برخی از گروه‌های تروریستی در کرانه باختری، تهدیدی دائمی و حاضر برای اسرائیل به حساب می‌آید.

وطن امروز

مسؤولیت انتخاباتی معاون «استاندار» خلاف قانون است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر در ابلاغیه وزارت کشور معاونت‌های سیاسی استانداری‌ها مسؤول ستاد انتخاباتی روحانی باشند خطرناک بوده و حق مردم را از بین می‌برد. حجت‌الاسلام احمد سالک، در گفت‌وگو با فارس، درباره ابلاغیه وزارت کشور با عنوان «اطلاع‌رسانی و تعامل مستقیم با مردم» اظهار داشت: یک بحث در این میان وجود دارد که  مسؤول و مجری قانون استان‌ها استانداری است و دولت می‌تواند این موضوع را به معاونت‌های مختلف ابلاغ کند. وی افزود: حال نکته مهم اینجاست که اگر اجرای قانون انتخابات را بر عهده نهادهای سیاسی گذاشته‌اند مانعی ندارد اما گاهی استنباط آنها این است که این حرکت یک نوع دستور‌العمل برای انتخابات 96 به نفع یک جریان است که این قطعا خلاف قانون است.عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین تصریح کرد: گاهی بحث اجرای قانون انتخابات است که به معاونت‌های سیاسی واگذار می‌شود اما گاهی هم شبکه برای انتخابات
ریاست جمهوری یک فرد درست می‌کنند که این خلاف قانون است و نباید اجازه چنین کاری داده شود. سالک بر همین اساس اضافه کرد:‌ اگر این ابلاغیه که مسؤول مستقیم اجرای طرح «اطلاع‌رسانی و تعامل مستقیم با مردم» معاونان سیاسی استانداری‌ها تعیین شدند، به این مفهوم باشد که مسؤولان مستقیم برگزاری انتخابات سال 96 باید در استان‌های خود رئیس ستاد تبلیغاتی دولت یازدهم باشند، خطرناک است و حق مردم را از بین می‌برد.

برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای منوط به درخواست مجلس خبرگان

سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ برای برگزای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری باید هیات‌رئیسه این مجلس درخواست کند. عباسعلی کدخدایی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره نظر شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برای جایگزینی فرد جانشین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: این مساله منوط به پیشنهاد خود اعضای مجلس خبرگان رهبری است. وی افزود: باید مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد این کار را بدهد و ما نیز در شورای نگهبان این مساله را بررسی کرده و درباره برگزاری آن نظر می‌دهیم. محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور نیز از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در تهران خبر داد و گفت: ما پیشنهاد برگزاری آن را به شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری می‌دهیم.
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس خبرگان بود که با رحلت ایشان یک نفر باید به عنوان جایگزین در این مجلس انتخاب شود.

توجه به مشکلات اقتصادی از اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب


نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب به دنبال افزایش حضور مردم در صحنه مدیریتی کشور و رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: این جبهه به دنبال این است که حضور مردم در صحنه مدیریتی کشور را افزایش دهد. وی با تاکید بر اینکه جناح‌ها و دسته‌بندی‌هایی که تاکنون در کشور وجود داشته خاصیت خود را از دست داده و رنگ باخته‌اند، گفت: جناح‌بندی‌های فعلی در شرایط کنونی پاسخگوی نیازهای روز کشور نیستند. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه لازم بود طرح نویی مبتنی بر واقعیات کشور در انداخته شود، تصریح کرد: تمام مباحثی که در این جبهه دنبال می‌شود، مبتنی بر نیازهای روز مردم سازماندهی می‌شود. حاجی‌دلیگانی با اشاره به اهداف این جبهه گفت: رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین توجه به مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف این جبهه است. وی ادامه داد: ابزار رسیدن به هدف‌های جبهه این است که مسؤولیت اجرایی کشور را در سال 96 به شخصی بسپاریم که دغدغه اصلی‌اش حل مشکلات اقتصادی و سپس حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم باشد. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی توانسته جریان‌های سیاسی دلسوز برای انقلاب اسلامی را کنار یکدیگر جمع کند تا راه‌حلی برای مشکلات مردم  بیندیشند.
 
مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی با حضور رهبر انقلاب برگزار شد

مراسم ترحیم و بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر حکیم انقلاب در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مراسم ترحیم رفیق دیرین و همسنگر دوران مبارزات و همکار نزدیک دوران جمهوری اسلامی، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌رفسنجانی رحمت‌الله علیه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام‌خمینی(ره) با حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد. در این مراسم که اعضای خانواده و بستگان حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌رفسنجانی، رؤسای قوای سه‌گانه، مسؤولان کشوری و لشکری و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، قاریان، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و ذاکران اهل بیت (علیهم‌السلام) به مداحی پرداختند. در این مراسم، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در سخنانی، ایمان به خدا و ایستادگی در راه حق را مهم‌ترین ویژگی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و افزود: ملت قدرشناس ایران هرگز مبارزات آن یار دیرین امام و رهبری مقابل طاغوت‌های زمان یعنی رژیم پهلوی و جبهه استکبار و همچنین خدمات و مسؤولیت‌های او در مقاطع مختلفی مانند دفاع‌مقدس، مجلس شورای اسلامی، ریاست‌جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را از یاد نخواهند برد. وی با اشاره به مصلحت مهم حفظ انسجام ملی و حساسیت آن یار صمیمی انقلاب بر حفاظت از مصالح نظام، افزود: در نظام اسلامی، فصل‌الخطاب مقام معظم رهبری هستند و ایشان نیز همواره تأکید داشت در مقام عمل، همگی باید رهرو و مطیع رهبری باشیم.

بازداشت سرپل گروهک تروریستی رجوی

یکی از سرشبکه‌های اصلی منافقین با تلاش دستگاه‌های امنیتی کشور در اصفهان بازداشت شد. وی قبل از ورود به کشور در تور اطلاعاتی و شناسایی دستگاه‌های امنیتی کشور قرار گرفته بود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این فرد روز سه‌شنبه با هدف ایجاد تشنج و اغتشاش در جریان تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی وارد کشور شده بود  که در اصفهان به دام افتاد. از این منافق نفوذی، ویدئو‌های زیادی که برای ارسال به شبکه ماهواره‌ای وابسته به گروهک تروریستی منافقین آماده شده بود به دست آمده است.

شکست هیمنه استکبار با دستگیری تفنگداران آمریکایی

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دستگیری چند تفنگدار شأن حقیقی نیروی دریایی سپاه پاسداران نیست ولی این حماسه برای شکست کل هیمنه استکبار در قلب دریای خلیج‌فارس شکل گرفت که از جایگاه والایی برخوردار است. به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی در آیین تجلیل از حماسه‌آفرینان دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس در بوشهر این روز را یکی از روزهای حساس و برجسته انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: 22 دی‌ماه سال 94 یکی از برجسته‌ترین ایام تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ مبارزات ضداستعماری و ضداستکباری ملت مسلمان ایران است. وی با بیان اینکه تجاوز به آب‌های سرزمینی ایران اسلامی در خلیج‌فارس با قدرت توانمند دریادلان مواجه می‌شود، تاکید کرد: هر قدرتی بخواهد به آب‌های سرزمینی خلیج‌فارس به عمد یا غیرعمد تعرض کند با قدرت بالای دریادلان نیروی دریایی سپاه مواجه می‌شود. جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایمان بالای مسلمانان تفکر، اعتماد به نفس و سلاح دشمن را از کار می‌اندازد، افزود: انسان‌هایی که حامل روح جهادی هستند از هیچ چیز نمی‌ترسند. سلامی با بیان اینکه در 4 دهه گذشته بسیاری از جنگ‌ها در مرکز خلیج‌فارس و غرب آسیا جریان داشته است، افزود: این مهم بدین معناست که در هر منطقه‌ای که قدرتی در تضاد با منافع استکبار در حال شکل‌گیری باشد به میدان جنگ تبدیل می‌شود.

ایران

اولین ادعاهای وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ درباره ایران

وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ در برابر سناتورهای امریکایی و در بخشی از اظهارات خود مدعی شد که «ایران کشوری خطرساز است.» به گزارش ایسنا، رکس تیلرسون، در بخشی از سخنان خود ایران را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد. وی گفت: «کشورهای متخاصم مانند ایران و کره شمالی به دلیل امتناع از پیروی از هنجارهای بین‌المللی، تهدیدی جدی علیه جهان هستند.» وزیر خارجه پیشنهادی ترامپ تصریح کرد: «شکست داعش به ما این امکان را خواهد داد که توجه‌مان را روی سایر عناصر اسلام افراطی مانند القاعده، اخوان‌المسلمین و برخی عناصر خاص داخل ایران متمرکز کنیم.» این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه فعلی امریکا روز سه‌شنبه در یک سخنرانی در مؤسسه امریکایی صلح در واشنگتن ضمن هشدار درباره‌ کناره‌گیری از توافق هسته‌ای گفت که این اقدام می‌تواند به بروز مناقشه منجر شود و به اعتبار امریکا آسیب بزند. وی با بیان اینکه در صورت کناره‌گیری از توافق امریکا  اعتبار خود در جهان  را از دست خواهد داد، گفت: «بر این باورم که روس‌ها، چینی‌ها، فرانسه، آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها به اجرای توافق ادامه خواهند داد. سپس شما به جایی باز می‌گردید که قبلاً بودید، جایی که ما برای حمله به ایران تحت فشار بودیم، حرفم را باور کنید، ما تحت فشار بودیم. بنابراین چنین کاری عاقلانه نیست من باور دارم که منطق برنده خواهد شد.»

انتقاد کرباسچی به بی‌بی‌سی روی آنتن زنده

شامگاه سه‌شنبه در بخش خبری ساعت ۲۲ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی که  به صورت تلفنی در این برنامه شرکت داشت، سخنانش را با انتقاد پررنگ به بی‌بی‌سی آغاز و اعلام کرد که در سه شب گذشته، این رسانه انگلیسی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توهین کرده و در حق این شخصیت بین‌المللی ظلم کرده است. به گزارش انتخاب، او با اعتراض به یک‌جانبه بودن برنامه‌های شب‌های گذشته بی‌بی‌سی و دعوت از چهره‌های منتقد و معترض به هاشمی، از حضور بهزاد نبوی با قدی خمیده در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی یاد کرد و افزود: چهره‌هایی از نهضت آزادی هم در این مراسم حضور داشتند که نشان می‌داد حتی منتقدان هاشمی هم به احترام او در این مراسم حضور یافتند. کرباسچی در واکنش به انتقادات روزهای گذشته بی بی سی به مدیریت هشت ساله دولت هاشمی افزود: هر مشکلی هم در داخل کشور باشد، راه حلش هم در درون کشور هست.

 توئیت مطهری درباره تشییع پیکر هاشمی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار توجه مسئولان نظام به شعارهای مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شد. به گزارش جماران، علی مطهری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: شعارهای مردم در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد که مسئولان نظام باید زودتر مسأله حصر خانگی رهبران معترضان سال 88 را حل کنند.

بازداشت سرپل گروهک تروریستی

یکی از سر شبکه‌های اصلی منافقین، با تلاش دستگاه‌های امنیتی در اصفهان بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی قبل از ورود به کشور در تور اطلاعاتی و شناسایی دستگاه‌های امنیتی کشور قرار گرفته بود. این سرشبکه منافقین که روز سه‌شنبه با هدف ایجاد تشنج و اغتشاش در جریان تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی وارد کشور شده بود، در اطراف سی و سه پل اصفهان دستگیر شد.

شرق

قدردانی رئيس‌جمهوری از حضور مردم در تشییع آیت‌الله هاشمی


پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حسن روحانی رئیس‌جمهوری در پیامی با قدردانی از حضور آگاهانه و قدرشناسانه مردم شریف و هوشمند ایران در تشییع و تجلیل از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تأکید کرد این حضور، صفحه پرشکوه دیگری در تاریخ پرافتخار ایران رقم زد و وحدت استوار ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت. متن پیام حسن روحانی به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ مردم شریف و هوشمند ایران حضور آگاهانه و قدرشناسانه شما در تشییع و تجلیل آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، خدمتگزار فداکار مردم و انقلاب و یار وفادار امام و رهبری، صفحه پرشکوه دیگری در تاریخ پرافتخار ایران را رقم زد و وحدت استوار ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت. زبان از سپاسگزاری این حضور و حمایت، قاصر است و تنها تلاش پیگیرتر دولت را در خدمت به مردم و جدیت بیشتر در پیمودن راه اعتدال و پرهیز از افراط - که گوهر اندیشه و عمل آن مجاهد در راه حق بود - قدردانی عملی از حماسه حضورتان می‌داند».

مراسم بزرگداشت آيت‌الله هاشمي در قم


شرق: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، دفتر مقام معظم رهبری در قم، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، استانداری استان قم و چندين مركز ديگر در پيامي ضمن اعلام زمان مراسم بزرگداشت مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در قم از عموم مردم براي شركت در آن دعوت كردند. در اين پيام آمده: «با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت یار دیرین امام، انقلاب و رهبری، مرحوم حضرت آیت‌الله حاج شیخ اکبر هاشمی‌رفسنجانی(ره) رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری که در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در میدان‌های گوناگون نقش سرنوشت‌سازی در تحکیم مبانی اسلام، ارکان نظام، ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب «مدظله تعالی» ایفا نموده و در مدیریت‌های عالی نظام و در خدمت به مردم عزیز آثار ماندگاری از خود به‌جای گذاشت. بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند مراسم بزرگداشت آن مجاهد نستوه روز پنجشنبه ٢٣/١٠/١٣٩٥ بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود». همچنين مراسم هفتمین شب درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز یکشنبه بیست‌وششم دی ماه از ساعت ١٥ تا ١٧ در محل حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و در کنار مزار شریف آن یار سفرکرده برگزار خواهد شد.

پاسخ محمد هاشمی به شایعات درباره تابوت‌ آیت‌الله


ایلنا: محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی  به شایعاتی که درباره تفاوت تابوت آیت‌الله و خالی‌بودن تابوت هنگام مراسم تشییع پاسخ داد. او اعلام کرد: این موضوعات تنها حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد است و اصلا صحت ندارد. در پاسخ به سؤالی درباره «تغییر قفل‌های تابوت در دو عکس اقامه نماز و پس از آن» گفت: تابوت هنگام نماز با تابوتی که در خیابان روی ماشین حمل پیکر بود، کاملا متفاوت بود و ما در این زمینه حرفی نداریم. او افزود: با توجه به تجربه‌ای که زمان تشییع پیکر امام خمینی(ره) وجود داشت، تصمیم ما و ستاد برگزاری مراسم بر این شد که دو تابوت متفاوت داشته باشیم، تابوت اول که هنگام نماز بود، ارتفاع کمتری داشت، سبک‌تر و قابل‌حمل بود، تابوت دوم اما سنگین‌تر و با ارتفاع بلند‌تری بود که خدایی نکرده اتفاقی برای پیکر نیفتد ولی همه اینها دلیل بر انتشار اخبار کذب نمی‌شود. برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از برخی رسانه‌هایی که می‌خواهند اتفاقات تاریخی تشییع آیت‌الله را با انتشار اخبار کذب زیر سؤال ببرند، خواست وحدت‌شکن نباشند.

فكر نمي‌كنم با فوت هاشمي خلائي در جامعه روحانيت رخ دهد


خبرآنلاین: غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران، گفت: چون یک فاصله چندین و چندساله از عدم حضور آقای هاشمی در جلسات جامعه روحانیت مبارز تهران اتفاق افتاد، من تصور نمی‌کنم با فوت او خلائی در جامعه روحانیت مبارز تهران به وجود بیاید. در پاسخ به این سؤال که خیلی تلاش شد آقای هاشمی به جلسات جامعه روحانیت مبارز تهران برگردد اما میسر نشد، الان چه حسی دارید، گفت: چنین تلاشی صورت نگرفت، ایشان هم هیچ مانعی برای حضور نداشتند و خودشان هم مکرر فرمودند آنچه موجب شده نتوانم در جلسات شرکت کنم مسائل امنیتی است. اگر دوستان بخواهند جلسه جامعه روحانیت مبارز را در دفتر من برگزار کنند، آمادگی خودم را اعلام می‌کنم. او در پاسخ به این سؤال که بهتر نبود در ماه‌های آخر عمر آقای هاشمی، جامعه روحانیت یک جلسه با حضور او تشکیل می‌داد؟ افزود: شاید اگر می‌شد بسیار خوب بود. 


  آرمان

تشکر رئیس‌جمهور از مردم

رئیس‌جمهور در پیامی با قدردانی از حضور مردم در مراسم تشییع و تجلیل از آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که این حضور، صفحه پرشکوه دیگری در تاریخ پرافتخار ایران رقم زد و وحدت استوار ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت. متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است: مردم شریف و هوشمند ایران؛ حضور آگاهانه و قدرشناسانه شما در تشییع و تجلیل آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی خدمتگزار فداکار مردم و انقلاب و یار وفادار امام و رهبری، صفحه پرشکوه دیگری در تاریخ پرافتخار ایران را رقم زد و وحدت استوار ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت.
زبان از سپاسگزاری این حضور و حمایت، قاصر است و تنها تلاش پیگیرتر دولت را در خدمت به مردم و جدیت بیشتر در پیمودن راه اعتدال و پرهیز از افراط -که گوهر اندیشه و عمل آن مجاهد در راه حق بود - قدردانی عملی از حماسه حضورتان می‌داند.

 

ذات گروه‌های تروریستی
در همه‌جا یکسان است

رئیس مجلس گفت: اتحاد میان کشورهای اسلامی بسیار حائز اهمیت است و کنفرانس بعدی بین المجالس اسلامی که قرار است در کشور مالی برگزار شود، می‌تواند تاثیر بسزایی در نزدیکی فکری مسلمانان و جهان اسلام داشته باشد. علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ملی مالی خاطرنشان کرد: با رفع تحریم‌ها علیه ایران، زمینه توسعه همکاری‌ها با سایر کشورها فراهم شده است و یکی از مهمترین این بخش‌ها استفاده از توانمندی‌های ایران در زمینه ذخائر انرژی بالاخص نفت و گاز است. رئیس مجلس با اشاره به برخی مشکلات، گفت: یکی از این مسائل، معضلی به نام تروریسم است که چه در منطقه ما و چه در منطقه شما وجود دارد. وی یادآور شد: ممکن است شکل رفتاری و اسم این گروه‌های تروریستی با یکدیگر تفاوت داشته باشد ولی ماهیت و ذات آنان در همه جا یکسان است و متاسفانه در برخی ازکشورهای آفریقایی با این معضل مواجه هستند. علی لاریجانی در پایان ضمن ابراز امیدواری در برگزاری شایسته کنفرانس بین‌المجالس آتی، آن را فرصتی مناسب جهت رفع مشکلات مسلمانان و جهان اسلام خواند.

سکوت اجلاس گروه ٧٧ برای درگذشت آیت‌ا... هاشمی

اولین اجلاس کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۱۷ برای اعطای ریاست گروه از آرژانتین به تانزانیا در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد. در این اجلاس سفرا و سایر دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو گروه شرکت داشتند.مودست جاناتان مرو، سفیر و نماینده دائم تانزانیا در ژنو که ریاست گروه در سال ۲۰۱۷ میلادی را به عهده گرفت، با اشاره به درگذشت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران اعلام یک دقیقه سکوت نمود . هیأت ایرانی شرکت کننده در اجلاس نیز طی سخنانی با تشکر از اعلام درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی و تسلیت سفرا و مقامات دولتها، اظهار داشت که ایشان در طول حیات خود حامی تلاش‌ها و آرمانهای کشورهای در حال توسعه برای پیشرفت و توسعه و مشوق سازوکارهایی چون جنبش غیرمتعهدها و گروه٧٧ بودند. هیأت ایرانی همچنین ریاست جاناتان مرو بر گروه۷۷ را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت در مسئولیت جدید نمود.

سازمان‌ملل‌گفت‌وگوی تمدن‌ها را ترویج کند

سفیر ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: افکار افراط‌گرایانه، تکفیری و بیگانه‌هراسی ریشه‌های خشونت در شرق و غرب جهان است. شورای امنیت روز سه‌شنبه به ابتکار عمل سوئد که ریاست شورای امنیت را در ماه ژانویه ۲۰۱۷ بر عهده دارد؛ بحث عمومی خود را با عنوان « پیشگیری از مخاصمات و صلح پایدار» برگزار کرد. غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد اظهار کرد : سر بر آوردن افکار افراط گرایانه، تکفیری و بیگانه هراسی که در شرق و غرب جهان به صورتی همسو در حال رشد و گسترش است از جمله ریشه‌های خشونتی است که بخشهای بزرگی از دنیای ما را در بر گرفته است. سازمان ملل متحد باید از کشورهای عضو خود بخواهد تا در هر دو سو، مانع تبلیغات و ترویج نفرت شوند و به جای آن گفت‌وگو و تفاهم میان تمدن ها، فرهنگها و ادیان را ترویج، تشویق و حمایت کنند.

نمی‌توان بدیلی برای آیت‌ا... هاشمی یافت

وزیر بهداشت گفت‌: آیت‌ا... هاشمی یک انسان کم نظیر بود که نمی‌توانیم بدیلی برای او پیدا کنیم. قاضی زاده هاشمی گفت: آقای هاشمی؛ روحانی بزرگ، مومن و عبد صالح برای خداوند متعال بود. آیت‌ا... هاشمی وقتی در زندان بود با قرآن انس گرفت و زندگی او زندگی قرآنی بود. گذشتی هم که از ایشان سراغ داشتیم نشات گرفته از تاثیر قرآن در زندگی‌شان بود. او با بیان اینکه تلاش آیت‌ا... هاشمی برای جامعه ایرانی و جوانان ستودنی است، اظهار کرد: ایشان یک انسان کم نظیر بود و می‌توانیم بگوییم هاشمی واقعا هاشمی بود و نمی‌توانیم بدیلی برای او پیدا کنیم.

عادل‌آذر از علت پرداخت حقوق‌های نجومی پرده برداشت

رئیس دیوان محاسبات کشور در سومین همایش ملی استانداردهای حسابداری از دلایل پرداخت حقوق‌های نجومی سخن گفت. عادل آذر، اظهار داشت: بررسی‌ها از اوضاع حسابرسی کشور نشان دهنده این است که در حوزه نظارت مشکل و آسیب‌های جدی وجود دارد که موجب وقوع تخلفات مختلفی شده است. وی تصریح کرد: نمی توان منکر نظارت دستگاه‌های ناظر شد و طبق نتیجه تحقیقات بین المللی اگر دستگاه‌های نظارتی وجود نداشتند تخلفات، انحرافات و فسادها تا ۲۰۰ برابر افزایش پیدا می‌کرد. رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های نظام حسابداری و حسابرسی در بخش عمومی بیان کرد: با توجه به تصدی‌گری دولت در اجرا، شرایط برای رانت خواری و فساد فراهم شده است. عادل آذر هماهنگی دستگاه‌ها برای بهبود استاندارد‌سازی حسابرسی‌ها را الزامی دانست و گفت: کنترل‌های داخلی به‌طور کامل اجرایی نشده یا مدیران آنها باور ندارند و با استانداردسازی بودجه می‌توان شاهد شفافیت صورت‌های مالی و کاهش موازی کاری و هدر رفت هزینه‌ها بود. وی با تاکید بر هم راستایی و هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، بیان کرد: در فرمان ۸ ماده‌ای رهبری بر ایفای نقش صحیح دستگاه‌ها تاکید شده است. رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد:‌ بسیار مطلوب بود که گزارش مشترک با امضای سه قوه برای پرونده‌ حقوق‌های نا متعارف ارائه می‌شد. عادل آذر به لزوم اجرای سیستم‌های هوشمند حسابرسی اشاره کرد و بیان داشت: هوشمند سازی نظام‌های حسابداری و حسابرسی الزامی است و اگر این سیستم در سال‌های پیش شروع به‌کار می‌کرد به مدیران هشدارهای لازم در خصوص امکان بروز حقوق‌های نامتعارف ابلاغ می‌شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات