صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۸۳۴۴

اخبار کوتاه شنبه 25 دی

▼ اخبار کوتاه
خبرگزاری رویترز گزارش داد، مقامات ایرانی با توجه به موانع موجود بر سر راه ورود مستقیم شرکت‌های خارجی برای تأمین منابع مورد نیاز ایران قصد دارند بخشی از این منابع را از طریق فروش اوراق قرضه شرکت‌‌های داخلی در خارج تأمین کنند. بر اساس ارزیابی‌ها، این اقدام می‌تواند با استقبال خوبی از سوی مدیران خارجی مؤسسات مالی روبه‌رو شود. همچنین، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی ایران که هم اکنون در رقم ۴۲۵ میلیارد دلار قرار دارد، در دو سال آینده به طور سالانه ۵/۴ درصد رشد ‌یابد.
«محمد خیرعکام» استاد دانشگاه دمشق و عضو هیئت مذاکره‌کننده نظام سوریه در دور پیشین مذاکرات ژنو با بیان اینکه هنوز از هیچ طرفی به طور رسمی برای شرکت در مذاکرات آستانه دعوت به عمل نیامده است، گفت: غیر منطقی است که روس‌ها بدون مشورت با متحدان خود در دمشق، درباره نحوه برگزاری مذاکرات و شکل و ماهیت هیئت معارضان، با آنکارا به توافق رسیده باشند. اخبار انتشار یافته حاکی از دعوت گروه‌های مسلح مورد حمایت آنکارا به منظور حضور در مذاکرات است.
محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع برق توانیر در روزهای اخیر اعلام کرده است، کاهش یک درصدی تلفات برق، معادل ۲۵۰ میلیارد تومان در سال برای دولت درآمدزایی دارد و اگر سوخت مصرفی معادل را هم لحاظ کنیم، حدوداً در سال۶۰۰ میلیارد تومان به ازای کاهش یک درصدی تلفات عاید کشور می‌شود.
اسدالله عسگراولادی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: تنها دستاورد آقای روحانی برجام است. وی درباره عملکرد اقتصادی دولت نیز گفت: ما از عملکرد اقتصادی دولت راضی نیستیم؛ چراکه مشکلات افزایش یافته است.
افزایش ۱۷۰ درصدی بدهی دولت به بانک مرکزی و همچنین افزایش ۱۵۲ درصدی بدهی دولت به بانک‌ها در سه سال و هشت ماه اخیر نشان می‌دهد، دولت نتوانسته‌ است انضباط مالی و پولی را اجرا کند.
دادگاه بحرین «مهدی سهوان» مداح اهل بیت‌(ع) را به اتهام تحصن در مقابل منزل شیخ «عیسی قاسم» در منطقه الدراز به شش ماه حبس محکوم کرد.
ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در توئیتی ضمن انتقاد شدید از نحوه اطلاع‌رسانی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نوشت: شما فاجعه هستید و پایان کار شما نزدیک است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات