صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۹۸۴۱۴

از مرزبندی با فتنه تا کار سخت روحانی

▼اخبار
۱ـ پوشش پدافند هوایی ایران بر خلیج‌فارس و تنگه هرمز
«اندیشکده واشنگتن» در تازه‌ترین گزارش خود درباره ایران به بررسی کیفیت دفاع هوایی کشورمان پرداخت و نوشت: ایران به طور قابل توجهی در چند سال گذشته با ایجاد قرارگاه‌های دفاع هوایی مستقل «خاتم‌الانبیاء» «KADHQ» و استقرار سامانه‌های دفاع هوایی برد کوتاه تا بلند، دفاع هوایی خود را سازماندهی مجدد کرده و بهبود بخشیده است. به نوشته این اندیشکده، سامانه دفاع هوایی «اس ـ ۳۰۰» و دیگر داشته‌های ضد هوایی برد بلند ایران، تنگه هرمز و مسیرهای تردد کشتیرانی خلیج‌فارس را پوشش می‌دهند و این کشور را قادر می‌سازند با تهدید جنگنده‌های دشمن بر فراز خلیج‌فارس حالت تهاجمی به خود بگیرند و بدین وسیله به سپر دفاعی برخی کشورها ـ که البته بسیار شبیه طرح چین در تنگه تایوان است ـ ضربه وارد کرده و توازن نظامی منطقه‌ای را دگرگون کنند. این امر در طولانی‌مدت هزینه‌های نظامی را بر آمریکا تحمیل کرده و به تلاش‌های جمهوری اسلامی برای کنترل منطقه کمک می‌کند. گفتنی است ایران به تازگی به سامانه‌های روسی دفاع موشکی اس ـ ۳۰۰ مجهز شده که هرکدام می‌توانند بیش از صد هدف را همزمان رصد کرده و به شش هدف تا برد ۲۰۰ کیلومتر موشک پرتاب کنند. این سامانه در حال آزمایش است؛ البته ایران سامانه بومی «باور ـ ۳۷۳» با قابلیت‌های مشابه اس ـ ۳۰۰ را نیز در اختیار دارد.

۲ـ کمک شبانه بالگردهای آمریکایی به داعش
تروریست‌های داعش با چندین حمله در منطقه شمال استان صلاح‌الدین در رشته‌کوه‌های «حمرین» تلاش داشتند این منطقه را اشغال کنند؛ حملاتی که با کمک هوایی آمریکا همراه بوده است؛ اما نیروهای حشد الشعبی توانستند این حملات را دفع کنند. فرمانده گردان امام خامنه‌ای که در رشته‌کوه‌های حمرین در حال انجام مأموریت است، با اشاره به کمک شبانه بالگردهای آمریکایی به تروریست‌های داعش در چند روز گذشته در این رشته‌کوه‌ها، گفت: به نظر می‌رسد، نیروهای آمریکایی به دنبال ایجاد سناریوی جدید برای برهم زدن عملیات در شهر موصل با هدف ایجاد درگیری در رشته‌کوه راهبردی حمرین هستند. رشته‌کوه راهبردی حمرین، استان‌های «صلاح‌الدین»، «دیاله» و «کرکوک» را به هم متصل می‌کند و به دلیل اشراف کامل بر منطقه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. همچنین، هفته گذشته کاروان نظامی نیروهای آمریکایی قصد عبور از این منطقه را داشتند که با دخالت نیروهای بسیج مردمی به عقب رانده شدند.

▼ تا انتخابات
حجت‌الاسلام محمدحسین رحیمیان، رئیس هیئت‌مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نخستین نشست شوراهای استانی این جبهه گفت: این جریان هدفی جز خدمت‌گزاری به مردم و نظام ندارد. توجه به نسل سومی‌ها از اولویت‌های ماست و باید تلاش کنیم نقش برجسته آنان مورد غفلت قرار نگیرد؛ چرا که با فعال شدن آنان مشکلات با سرعت بیشتری حل می‌شود.
محمدجواد کولیوند، نایب‌رئیس هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا با اشاره به روند بررسی صلاحیت کاندیداهای این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: یکی از مهم‌ترین ملاک‌های بررسی صلاحیت کاندیداهای این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا، مرزبندی آنها با فتنه سال ۸۸ و اظهارنظرها و عملکردشان پیرامون این موضوع است.
سیدفاضل موسوی، فعال اصلاح‌طلب گفت: شاید آقای روحانی تمایل داشته باشد بدون در نظر گرفتن شرایط و بدون اهمیت دادن به پایگاه اصلاح‌طلبان وارد رقابت با اصولگرایان شود. وی افزود: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، شرایط برای روحانی مشکل خواهد شد؛ زیرا روحانی اقدام قابل توجهی برای رأی‌گیری انجام نداده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات