صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۸۴۱۵

اخبار کوتاه یکشنبه 26 دی

اخبار کوتاه
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، با بانک تورنتو دومنیکن مصالحه کرده است تا در قبال دریافت ۵۱۶ هزار و ۱۰۵ دلار از پیگیری قضایی اتهامات وارد شده به این بانک در زمینه نقض تحریم‌های ایران و کوبا صرف‌نظر کند. به نظر می‌رسد، دولت آمریکا با اعمال جرایم علیه بانک‌های غیر آمریکایی به دنبال حفظ ساختار تحریم‌های بانکی خود علیه جمهوری اسلامی ایران است. این راهبرد پس از توافق ژنو شدت یافته و تاکنون نیز ادامه دارد. آخرین مورد مربوط به یک بانک ایتالیایی بود که به مبلغ ۲۳۵ میلیون دلار جریمه شد.
توکلی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان «دیده‌بان عدالت و شفافیت» درباره تناقض آمار نجومی‌بگیران گفت:‌ تناقضی که در اعلام آمار دریافتی‌بگیران ‌نجومی وجود دارد، نشان می‌دهد نمی‌توان به آن اعتماد کرد؛‌ به همین دلیل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، کمیته حقیقت‌یابی به ریاست الیاس نادران برای بررسی جامع موضوع، اعم از تعداد سوءاستفاده‌کنندگان، میزان مبالغ نامشروع دریافتی و قوه یا دستگاه متخلف تشکیل داده و نتیجه بررسی را به مردم اعلام خواهد کرد.
موضع منفی روس‌ها در قبال حضور آمریکا در مذاکرات صلح سوریه هنوز فروکش نکرده و با وجود دو مرتبه اعلام دعوت از واشنگتن از سوی وزیر خارجه ترکیه، روسیه باز هم تکذیبیه صادر کرده و گفته است، امضای ایرانی‌ها هم باید پای دعوتنامه باشد. یک منبع در مسکو به اینترفاکس گفته است، روسیه، ایران و ترکیه به صورت جمعی درباره تصمیمات خود برای دعوت هر کس به مذاکرات آستانه، بیانیه خواهند داد.
براساس نظرسنجی روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، محبوبیت نتانیاهو در میان جامعه صهیونیستی کاهش یافته و در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام برای تغییر کابینه رژیم صهیونیستی، وی شکست می‌خورد. دلیل اصلی این موضوع پرونده فساد مالی و رشوه‌دهی نتانیاهو به یکی از اشخاص قدرتمند رسانه‌ای در رژیم صهیونیستی است.
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در طول این یک سال ۲۲۰ تن کیک زرد وارد کشور شده است، گفت: ۱۳۰ تن کیک زرد دیگر به این مجموعه اضافه می‌شود، به این ترتیب در آینده‌ای نزدیک حدود ۳۵۰ تن به ذخایر اورانیوم ما اضافه خواهد شد.
پس از پرداخت کامل بدهی خریدار مخابرات به سازمان خصوصی‌سازی، «جعفر سبحانی» مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: در جلسه‌ای که دیروز در سازمان خصوصی‌سازی درباره فسخ معامله مخابرات برگزار شد، این شرکت مجدد به شرکت اعتماد مبین بازگشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات