صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۹۸۴۵۸

از توجیه وزارت کشور تا همراهی با پدرخوانده‌ها

۱- همراهی وزارت صنعت با پدرخوانده‌های واردات خودرو
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه وزارت صنعت با پدرخوانده‌های واردات خودرو همراه شده است، گفت: در حالی که برخی شرکت‌های خارجی اعطای نمایندگی به ایران را تکذیب می‌کنند، شاهد حضور نمایندگی‌هایی از طرف آن شرکت‌ها با مجوز رسمی وزارت صنعت هستیم. میثم رضایی با اشاره به مکاتبات این انجمن با برخی خودروسازان بزرگ خارجی درباره معرفی نمایندگان رسمی در ایران گفت: مکاتبات رسمی ما با برخی خودروسازان بزرگ اروپایی و آسیایی که در هفته جاری انجام شد، حاکی است برخی نمایندگی‌های فعلی که ادعای مجوز رسمی فعالیت از شرکت مادر را دارند و از جانب وزارت صنعت نیز برای ثبت سفارش محصولات‌شان تأیید شده‌اند، جعلی بوده و در واقع از جانب شرکت‌های اصلی تأیید نشده‌اند. رضایی افزود: در حالی که تا امروز هیچ سندی از همکاری مستقیم برخی خودروسازان خارجی با شرکت‌های واردکننده داخلی رؤیت نشده است، این سؤال مطرح است که چگونه وزارت صنعت به عنوان بانی اصلی ساماندهی واردات خودرو، برخی شرکت‌ها را به عنوان نماینده رسمی خودروسازان خارجی معرفی کرده و برخی دیگر را از گردونه فعالیت خارج کرده است؟

۲- ترامپ: همه از اتحادیه اروپا خارج می‌شوند
ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اولین مصاحبه خود با یک رسانه انگلیسی از اقدام بریتانیایی‌ها در خروج از اتحادیه اروپا تمجید کرد و گفت که همه دوست دارند هویت خودشان را داشته باشند. وی گفت: رأی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا یک اقدام بزرگ بود. من فکر می‌کنم بریتانیا بسیار باهوش بود که رأی به خروج داد. ترامپ در این مصاحبه که در نیویورک و در برج ترامپ انجام شده از ناتو و سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان شدیداً انتقاد کرد و گفت: مرکل مهم‌ترین رهبر اروپایی است. وی همچنین درباره سازمان پیمان آتلانتیک (ناتو) تأکید کرد: من خیلی وقت پیش نیز گفته بودم که ناتو یک سازمان کهنه و منسوخ است و مشکلاتی دارد؛ یکی اینکه این ساختار خیلی وقت پیش طراحی شده و قدیمی است و دیگر اینکه کشورها هزینه‌ای که باید بپردازند را نمی‌پردازند.

▼ تا انتخابات
وزارت کشور دولت تدبیر و امید برای توجیه ابلاغیه انتخاباتی خود به اظهارات رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام متوسل شد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در روزهای پایان عمر به صراحت یادآور شدند که اطلاع‌رسانی در این دولت علی‌رغم کارهای صورت پذیرفته و عملکرد آن ضعیف است. به‌راستی کدام رسانه و کدام سازوکار اطلاع‌رسانی،‌ باید اقدامات انجام شده را به عنوان کارکرد نظام به دور از جنجال‌های سیاسی به مردم گزارش دهد؟» گفتنی است وزارت کشور به تازگی ابلاغیه‌ای برای معاونان سیاسی استانداران در زمینه ارتباط‌گیری با مردم و تهیه فیلم و نماهنگ از این دیدارها ارسال کرده که این اقدام نامتعارف با توجه به نزدیکی انتخابات، شائبه استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات را به دنبال داشت و اعتراضات فراوانی را برانگیخت.
حمیدرضا فولادگر نماینده اصولگرای مجلس، انتخاباتی نبودن فضای کشور در مقطع فعلی را ناشی از پرهیز احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی از دوقطبی شدن فضا دانست و گفت: حداکثر در یک ماه آخر فضای کشور انتخاباتی می‌شود. حتی در سال ۸۸ که رقابت سنگین بود، باز هم در ماه‌های آخر شاهد رقابت سنگین بودیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات