صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۴۵۹

اخبار کوتاه دوشنبه 27 دی

وزارت اقتصاد و سرمایه‌گذاری ارمنستان طی دیدار با عباس قربانی وابسته اقتصادی سفارت ایران در این کشور درباره تأسیس یک دفتر غذای حلال در ارمنستان گفت‌وگو کردند که در صورت تشکیل این دفتر و تعیین استانداردهای دقیق غذای حلال، محصولات غذایی حلال ارمنستان می‌تواند با اجازه این دفتر به ایران صادر شود. زمانی بحث بر سر این بود که ایران در جایگاه پیشقراول کشورهای اسلامی بتواند بازار محصولات حلال در منطقه را به دست گیرد؛ اما اکنون کشورهایی مانند ارمنستان پیشنهاد صادرات محصولات حلال را به ایران می‌دهند!
«نادر طالب‌زاده» تهیه‌کننده و مجری برنامه «عصر» با اشاره به مشکلاتی که برای برنامه «ثریا» پیش آمده، گفت: بعید می‌دانم که شبکه یک سیما دست به حذف این برنامه بزند و باورم نمی‌شود؛ چرا که کمتر از یک سال پیش رهبر معظم انقلاب درباره این برنامه صحبت کرده و از آن تعریف کردند. وی در ادامه تأکید کرد: ترسیدن از این نقدها بیشتر به محافظه‌کاری دولتی‌ها برمی‌گردد، در صورتی که نقد باعث اصلاح امور شده و مسائل را باز می‌کند.
مایکل روبین یکی از پژوهشگران مؤسسه امریکن اینترپرایز پیشنهاد داده است دولت ترامپ سردار سلیمانی را برباید! و دلیل پیشنهاد خود را شکست‌هایی عنوان کرده که آمریکا به واسطه نقش‌آفرینی ایران و سردار سلیمانی متحمل شده است. اعلام چنین پیشنهاد و طرحی از سوی یک اندیشکده معروف آمریکایی، علاوه بر اینکه نشان‌دهنده تفکرات تروریستی در این کشور است، عمق درماندگی ایالات متحده در مقابل ایران را هم اثبات می‌کند.
رئیس انجمن هتل‌داران ترکیه اعلام کرد: چهار سال طول خواهد کشید تا گردشگری این کشور بتواند آسیب‌های وارد شده را جبران کند. آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ تعداد گردشگران ورودی به ترکیه ۳۱ درصد کاهش داشته است. در حالی که بخش گردشگری در این کشور 12/9 درصد تولید ناخالص داخلی و 8/3 درصد اشتغال را در ترکیه در سال ۲۰۱۵ ایجاد کرده است.
باراک اوباما که تا چند روز دیگر کاخ سفید را ترک خواهد کرد، گفت: خانواده من آماده ترک کاخ سفید هستند، همسرم چندان از مسائل حفاظتی و امنیتی خوشش نمی‌آید و مایل است این ترتیبات هر چه زودتر پایان یابد. من هم بعد از پایان ریاست‌جمهوری قصد دارم کمی استراحت کنم و بچرخم! بعد قصد دارم کمی به امر آموزش بپردازم، چون من استاد دانشگاه بودم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات