صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۸۵۰۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 28 دی

«پل کِرگ رابرتس» از مشاوران ارشد ریگان و معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در دولت وی که با سیاست‌های جنگ‌افروزانه دولت بوش و اوباما به شدت مخالف بوده و این نوع اقدامات را خلاف منافع ملی آمریکا و امنیت جهانی می‌داند، گفت: ایران هرگز نباید به آمریکا اعتماد کند. ایالات متحده حتی به متحدان خود هم خیانت می‌کند؛ لذا ایران باید به جای تمرکز بر آمریکا، بر بهبود روابطش با سایر کشورها، به ویژه روسیه و چین تمرکز کند.
بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد، از رقم ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت در بودجه سال آینده، در نهایت حدود ۲۵۸ هزار میلیارد تومان آن محقق می‌شود (۶۲ هزار میلیارد تومان عدم تحقق). درباره مصارف عمومی نیز انتظار این است که هزینه‌های جاری حدود ۲۱۳ هزار میلیارد تومان، طرح‌های عمرانی حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان و پرداخت‌ بدهی‌های دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان محقق شود.
رئیس فدراسیون واردات ایران با بیان اینکه ارزش واردات موبایل ۵/۲ تا ۳ میلیارد دلار در سال است، گفت: ۹۷ درصد واردات موبایل به صورت قاچاق انجام می‌شود و فقط سه درصد آن رسمی است. وی با اشاره به موضوع رجیستری موبایل‌ها بیان داشت: متأسفانه‌ با وجود اینکه یک سال از مطرح شدن این موضوع گذشته، اما هنوز این کار اجرایی نشده است.
زنگنه، وزیر نفت با مطلوب ارزیابی‌کردن وضعیت بازار نفت، از احتمال افزایش بیشتر قیمت نفت خبر داد و گفت: درآمد نفتی ایران امسال به ۴۱ میلیارد دلار افزایش می‌یابد. وی درباره توقف واردات گاز از ترکمنستان هم گفت: حجم واردات گاز از این کشور همسایه، ناچیز بوده است.
۷۲ تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا‌و‌سیما ضمن درخواست برای اجرای برنامه ثریا طبق روال قبلی، اعلام کردند: در سازمانی که شما ریاست آن را به عهده دارید، تقبیح اشرافی‌گری برخی مسئولان با توقیف برنامه «ثریا» پاسخ داده می‌شود.
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فردی که به تازگی دستگیر شده، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فقط در یک فقره به بانک ملی بدهکار است، گفت: حامی آقای دانیال‌زاده برادر آقای روحانی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات