صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۵۶۹

از اعتراض تا ادعا

۱ـ دو دستور فرمانده کل قوا به فرمانده نیروی زمینی ارتش
امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع کارکنان ستاد این نیرو گفت: برنامه‌ای در پنج حوزه محضر فرمانده کل قوا ارائه کردیم؛ از جمله نیروی انسانی، ساختار سازمان نیروی زمینی، تجهیزات و تسلیحات، راهبردها و روش‌ها، و اماکن و تأسیسات که محور و اساس تمامی این برنامه‌ها، اوامر رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) است. وی گفت: فرمانده معظم کل قوا دو دستور صریح بیان فرمودند: «بهبود معیشت کارکنان» و «ارتقای توان رزمی»؛ لذا مأموریت اول بنده بهبود وضعیت معیشت کارکنان خواهد بود؛ چون روحیه بسیار مهم است و بدون روحیه از ابزار و تجهیزات نمی‌توان به خوبی استفاده کرد. فرمانده نیروی زمینی اظهار داشت: حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها بخشی از معیشت است، باید امکانات موجود به خوبی بین همه تقسیم شود و اینطور نباشد که فقط عده‌ای از آن استفاده کنند. نگاه ما در نیروی زمینی، در شغل دادن و سایر مسائل نگاه عدالت‌محور است. هرکس احساس کرد عدالت نسبت به او رعایت نشده است، این حق را به او می‌دهم به هر شکل ممکن پیامش را به گوش من برساند و قول می‌دهم بررسی کنم و اگر حقی داشت، به او بازگردانم.

۲ـ کاهش بودجه مترو معنایی ندارد
محمدباقر قالیباف در جریان تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت به دلیل برخی مشکلات ۹ درصد بیشتر افزایش بودجه نداشته است؛ اما بودجه شهرداری تهران را نسبت به سال قبل ۴۶ درصد کاهش داده است؛ برای کل مترو در سال ۹۵، ۲۴۵ میلیارد تومان بودجه تصویب کرده‌ بود که این رقم را هم نداده است. حال همین ردیف ۱۲۵ میلیارد تومان نیز در بودجه سال آینده کاهش پیدا کرده است. این کاهش بودجه در شرایطی که بهره‌برداری مترو هر روز گسترش پیدا می‌کند، معنایی ندارد. شهردار تهران با ارائه نگاه کلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی ابراز داشت: در دو برنامه گذشته خطوط مترو از ۳۶ ایستگاه به ۱۰۶ ایستگاه و تعداد واگن‌ها از ۳۰۰ واگن به ۱۳۰۰ واگن افزایش پیدا کرده است؛ از این رو سهم مترو در جابه‌جایی مسافر و حمل‌ونقل عمومی از ۵ درصد به ۱۳ درصد تا پیش از برنامه دوم و ۱۸ درصد تا سال سوم برنامه سوم ارتقا پیدا کرده است.

▼ تا انتخابات
۱ـ مهدی خزعلی یکی از حامیان قاطع حسن روحانی در انتخابات ۹۲ که اکنون به یکی از منتقدان جدی او تبدیل شده، گفته است: ما باید دنبال گزینه‌ دیگری غیر از آقای روحانی باشیم. من به خیلی از بزرگان اصلاحات گوشزد کردم که مردم امتحان خود را پس دادند، مردانه در انتخابات شرکت کردند و به کسانی که نمی‌شناختند، رأی دادند. شما به آنها خیانت کردید و دختر آقای ص.ح را با فشار آقای روحانی در لیست قرار دادید؛ حتی سه نفر اصولگرا را هم در لیست قرار دادید. من معتقد هستم مردم باید تا می‌توانند دنبال کاندیدای دیگری باشند. باید آقای علی مطهری را مطرح کرد و از او دعوت کنیم. اگر همه رد صلاحیت شوند، آنگاه باید بین بد و بدتر انتخاب کرد.
۲ـ کانال جبهه مستضعفین نزدیک به محمود احمدی‎نژاد و جریان فکری منتسب به او در خبری مدعی شد، سیدابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برگزیده شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات