صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۵۷۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 29 دی

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در مطلبی در زمینه امکان پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) نوشت: توافق اتمی ایران و قدرت‌های جهانی که در یک سال گذشته به طور کامل اجرا شد، امیدهایی را برانگیخت تا شاید ایران به آرزوی دیرینه‌اش در پیوستن به سازمان تجارت جهانی برسد؛ البته با توجه به انتقادهای تند رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از توافق اتمی و دیدگاه منفی مشاوران وی نسبت به ایران، پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی به این زودی‌ها میسر نخواهد شد.
رجبعلی‌عرب، معاون آماد و اعزام ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: در تمامی پروژه‌های عمرانی ستاد عتبات عالیات در عراق کالای ایرانی استفاده شده است. وی افزود: با این کار توانستیم حمایت لازم را از کارخانه‌های تولیدکننده داخلی کشورمان به عمل آوریم. همچنین، با توجه به کیفیت بالای اجناس ایرانی که طرف عراقی و مشاوران آنها بارها به شکل‌های مختلف کیفیت این اجناس را آزمایش کرده‌اند، با خیال راحت از این اجناس استفاده می‌کنیم.
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای آخر حضورش در کاخ سفید، ژنرال «جیمز کارترایت» را که به درز اطلاعات محرمانه حمله سایبری با ویروس «استاکس‌نت» به برنامه هسته‌ای ایران متهم شده بود، عفو کرد. همچنین، محکومیت زندان «چلسی منینگ» تحلیلگر پیشین اطلاعات ارتش آمریکا را که به جرم درز اطلاعات طبقه‌بندی شده به وبگاه ویکی‌لیکس به ۳۵ سال زندان محکوم شده بود، کاهش داد.
محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان اوپک پیش‌بینی کرد، ثبات به بازار نفت برگردد و قیمت نفت خام طی ماه‌های آینده به بشکه‌ای ۷۰ دلار برسد. گفتنی است طبق توافقی که کشورهای عضو اوپک، روسیه و دیگر کشورهای غیر عضو اوپک در اواخر سال ۲۰۱۶ داشتند، قرار است از ابتدای سال ۲۰۱۷ به مدت شش ماه تولید نفت روزانه ۸/۱میلیون بشکه کاهش یابد.
اصغر فخریه کاشان، قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل با بیان اینکه قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای شرکت ATR برای هما نهایی شد، گفت: رقم قرارداد ایران‌ایر با این شرکت ایتالیایی برای تحویل این ۲۰ فروند هواپیما، به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار است. وی کل رقم قرارداد خرید ۲۰۰ هواپیما برای ایران‌ایر را ۱۸ میلیارد دلار عنوان کرد.
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در آخرین نشست خبری خود در واکنش به پیش‌بینی مقامات ایرانی از نوع رفتار ترامپ با برجام گفت: دولت اوباما درباره نوع رفتار دولت بعدی، هیچ تضمینی به هیچ مقام خارجی نداده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات