تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۸۷۲۳

افشاي توطئه انگليسي

(روزنامه همشهري – 1395/10/20 – شماره 7008 – صفحه 31)

رهبر معظم انقلاب: انگليسي‌‌ها در حال برنامه‌ريزي براي تحريم‌هاي دوران بعد از برجام هستند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز گذشته در ديدار هزاران نفر از مردم قم، از «ايمان و معرفت ديني»، «قدرت علمي»، «اقتصاد مقاوم» و «حفظ عزت ملي» به عنوان عناصر چهارگانه اقتدار كشور و ملت ايران نام بردند و با تاكيد بر وظيفه مهم مسئولان و مديران ارشد كشور، دانشگاهيان حوزويان، روشنفكران و فعالان سياسي و فرهنگي براي تقويت اين عناصر اقتدار، گفتند: مهم‌ترين درس قيام 19 دي مردم قم، شناخت دشمن و شيوه و سمت و سوي دشمني و اقدام بهنگام و با دقت در مقابل اوست.

رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه همزمان با سي و نهمين سالگرد قيام تاريخي مردم قم در 19 دي سال سال 1356 برگزار شد، شناخت «نياز لحظه» و «اقدام بهنگام مردم قم» را مهم‌ترين ويژگي اين حركت بر شمردند و افزودند: به همين دليل قيام مردم قم تاخير خود را گذاشت و زمينه‌ساز حركت‌هاي بعدي و در نهايت پيروزي انقلاب اسلامي شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به وقت مخصوص هر فريضه، بهترين زمان انجام آن را اول وقت دانستند و خاطر نشان كردند: انجام با تاخير فريضه با انجام آن بعد از وقت، همانند اقدام توابين بعد از قيام عاشورا خواهد بود كه دير هنگام و بدون تاثير بود.

ايشان، انقلاب اسلامي را «خيز بلند ملت ايران» براي رهايي از «وابستگي» و عقب‌ماندگي خواندند و گفتند: قطعا اين حركت با ايستادگي و مخالفت كساني كه نفع آنها در وابستگي و عقب‌ماندگي ملت ايران است مواجه خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي اظهار‌نظرها مبني بر دشمن‌تراشي در انقلاب اسلامي تاكيد كرند: انقلاب و ملت ايران هيچگاه به دنبال دشمن‌تراشي نيستند، بلكه آن قلدرهاي زورگويي كه ايران را عصب كرده بودند و از اين كشور بيرون رانده شدند و منافع آنها در وابستگي و عقب‌ماندگي كشور است امروز دشمن خوني و آشتي‌ناپذير ملت ايران هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شرط اصلي از بين رفتن اين دشمن را «نااميدي دشمنان» دانستند و افزودند: دشمني‌ها با نظام اسلامي و ملت ايران وجود دارد و در مقابل مهم‌ترين وظيفه، شناخت دشمن و اهداف او و ايستادگي در مقابل دشمن است.

ايشان با طرح اين سال كه دشمن كيست؟» گفتند: دشمنان اصلي ايران مستقل و پيش رونده آمريكا، انگليس، زرسالاران بين‌المللي و صهيونيست‌ها» هستند. رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: البته علاوه بر دشمنان خارجي «دشمن دروني» هم داريم كه عبارت است از بي‌انگيزگي، نااميدي، بي‌حالي، بي‌نشاطي، تنبلي، سياست‌هاي غلط، رفتارهاي بداختلافات گوناگون و تنگ نظري» حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اگر ما تنبلي كنيم و به وقت عمل نكنيم دشمن را اشتباه بگيريم و به جاي «شيطان اكبر واقعي» يك برادر ناباب را دشمن بگيريم، ضربه خواهيم خورد.

ايشان وجود دشمنان اصلي خارجي را نه يك شعار بلكه واقعيتي مبتني بر مباني مستدل دانستند و گفتند: وقتي كه وزير امور خارجه به اصطلاح خوش اخلاق آمريكا در نامه خداحافظي خود، به دولت بعدي توصيه مي‌كند كه «تا مي‌توانيد به ايران سخت بگيريد و تحريم‌ها را حفظ كنيد: زيرا با سختگيري مي‌توان از ايران امتياز گرفت»، آيا اين دشمن نيست؟ چرا، دشمن است اما يك دشمن خندان و رفتار اين دشمن خندان با آن دشمني كه ايران را محور شرارت مي‌خواند هيچ تفاوتي ندارد. رهبر انقلاب اسلامي، افزودند اينكه گفته مي‌شود دشمن يك شعار يا دشمن‌تراشي نيست و اگر چشم را باز كنيم، دشمن را مي‌بينيم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين در خصوص دشمني انگليسي‌ها خاطر نشان كردند انگليس، استعمارگر پير از كار افتاده اكنون بار ديگر به خليج فارس آمده و قصد دارد با استفاده از كشورهاي اين منطقه، منافع خود را به دست آورد و به همين دليل در حالي كه خود، يك تهديد واقعي است ادعا مي‌كند كه ايران تهديد است. ايشان گفتند همچنين محافل انگليسي در حال برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري براي كشورهاي منطقه و ايران هستند و يكي از اهداف آنها، «تجزيه عراق، سوريه، يمن و ليبيي» است و در مورد ايران هم همين نيت را دارند اما چون به شدت از افكار عمومي ايران هراس دارند، آن را بر زبان نمي‌آورند.

رهبر انقلاب اسلامي، افزودند: انگليسي‌ها به زعم خود در حال برنامه‌ريزي براي محدوديتها و تحريم‌هاي دوران بعد از برجام هستند و همچنين آموزش و تسليح افراد بومي در منطقه از جمله ايران تا اين افراد به جان نظام اسلامي و ملت بيفتند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بعد از بر شمردن نمونه‌هاي عيني از اقدامات خصمانه انگليس بر ضد ملت ايران خاطر نشان كردند: آيا اين، دشمن نيست؟ آيا دشمن از اين خبيث‌تر مي‌توان يافت؟ بنابراين بايد دشمن و شيوه‌هاي دشمني او را شناخت ايشان با تاكيد بر اينكه همه آحاد مردم اعم از مسئولان جوانان كارگران و دانشگاهيان بايد دشمن و اهداف او را بشناسند گفتند: هدف اصلي دشمن ملت ايران و نظام اسلامي است و اگر برخي اوقات نيز با برخي اشخاص يا برخي دستگاه‌ها و نهادها دشمني مي‌كنند، به اين علت است كه آنها در مقابل او سينه سپر كرده‌اند و دشمن مي‌خواهد اين افراد يا نهادها را از سر راه خود بردارد.

رهبر انقلاب اسلامي مهم‌ترين وظيفه مسئولان، دانشگاهيان، حوزويان و فعالان فرهنگي و سياسي را در چنين شرايطي، «بالا بردن قدرت كشو و مقاوم‌سازي از طريق تقويت عناصر اقتدار ملي» داستند و افزودند: يكي از مهم‌ترين عناصر اقتدار و تحرك كشور، «ايمان ديني مردم به ويژه جوانان» است زيرا در طول 140 سال گذشته هر حركت جريان‌ساز و تاثير‌گذاري كه در كشور روي داده است، عنصر اصلي آن، «ايمان ديني» بوده است.

دشمن از چه ديني مي‌ترسد؟

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به قضايايي همچون تحريم تنباكو، مشروطيت و ملي شدن صنعت نفت اشاره و تاكيد كردند: در همه اين قضايا، ايمان ديني و پيشاهنگي علما و روحانيون به عنوان مظهر دينداري مردم، حرف اول را مي‌زد و هر گونه انحراف يا شكستي كه در اين قضايا به وجود آمد، به دليل دوري از عنصر ديني و كنار گذاشته شدن علما بود.

ايشان به نقش بي‌دليل ايمان ديني در قيام پانزدهم خرداد پيروزي انقلاب اسلامي، دوران دفاع مقدس و قضاياي ديگر در سال‌هاي اخير اشاره كردند و گفتند: امروز تلاش گسترده‌اي براي تضعيف يا از بين بردن ايمان ديني در مردم به ويژه جوانان، در جريان است اما بايد اين عامل اقتدار را حفظ و تقويت كرد. رهبر انقلاب اسلامي، شرط تاثيرگذاري ايمان ديني را همراه شدن آن با معرفت ديني دانستند و افزودند معرفت ديني يعني حضور دين در جامعه، سياست، اقتصاد و اداره كشور و به تعبيري همان جمله معروف مرحوم مدرس كه گفت: ديانت ما عين سياست ما است».

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به برنامه‌ريزي و طراحي هيات‌هاي انديشه‌ورز آمريكايي و انگليسي براي مقابله با دين سياسي و جدايي دين از سياست خاطر نشان كردند آنها به دنبال دين گوشه مسجد و داخل خانه و فقط درون افراد هستند و نه دين همراه با عمل در اقتصاد و سياست و زيربار دشمن نرفتن.

ايشان تاكيد كردند: دشمن از آن ديني مي‌ترسد كه دولت، اقتصاد، قدرت، سياست، ارتش و سيستم مالي و اداري دارد، بنابراين معرفت ديني صحيح، منفك نشدن دين از زندگي و سياست است.

حركت علمي متوقف نشود

رهبر انقلاب اسلامي، «قدرت علمي» را دومين عامل اقتدار كشور خواندند و گفتند: با وجود خباثت‌هاي برخي عناصر خودفروخته كه سعي در نااميد كردن جوانان و كوچاندن آنها از كشور دارند، اما جوانان انقلابي و مومن ايستاده‌اند و به حركت علمي خود ادامه مي‌دهند كه يك نمونه آن در ديدار چند روز پيش نخبگان بسيجي و مدال آورد دانشگاه صنعتي شريف مشاهده شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: يكي از راه‌هاي مقاوم‌سازي كشور، ادامه حركت علمي است، بنابراين حركت علمي نبايد متوقف شود و همچنين نبايد شتاب آن كاهش يابد.

ايشان از اقتصاد مقاوم به عنوان سومين عامل اقتدار كشور ياد كردند و افزودند: نبايد مردم دچار مشكلات اقتصادي گوناگون همانند بيكاري و ركود باشند و مسئولان هم فقط حرف بزنند زيرا هدف اصلي از تحريم‌ها، ايجاد مشكلات اقتصادي و فشار بر مردم و جدا كردن آنان از نظام است و حتي در برداشتن تحريم‌ها نيز به گونه‌اي عمل مي‌كنند كه مشكلات باقي بمانند رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان كردند: پادزهر اين طراحي دشمن، همان اقتصاد مقاومتي است كه بارها گفته‌ايم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اگر كشوري اقتصاد قوي داشته باشد، پول آن كشور ارزش پيدا مي‌كند و مسئولان و مردن آن نيز داراي اعتبار مي‌شوند.

ايشان افزودند: يكي از راه‌هاي اصلي مقاوم‌سازي اقتصاد، رهايي از وابستگي به درآمد حاصل از فروش نفت است زيرا قيمت نفت، اهرمي در دست ديگران براي فشار به كشورهاست.

رهبر انقلاب اسلامي حفظ عزت ملي را چهارمين عامل اقتدار ملي برشمردند و تاكيد كردند: عزت ملي به معناي حفظ عزت كشور و ملت در مذاكرات بين‌المللي و رفت و آمدهاي ديپلماتيك وزير بار زور نرفتن است.

قدر قوه قضاييه شجاع را بدانيم

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود خاطر نشان كردند: اگر اين عناصر اقتدار ملي را بشناسيم و تقويت كنيم و نسبت به اهداف و روش‌هاي دشمن نيز آگاهي پيدا كنيم، مي‌توانيم در مقابل طراحي‌هاي او برنامه‌ريزي و مقاومت كنيم اما اگر اين عناصر را نشناسيم و بصيرت نداشته باشيم، ممكن است به دشمن، كمك هم بكنيم و به جاي دشمن، دوست و جبهه خودي را هدف قرار دهيم.

ايشان با اشاره به تلاش دشمن براي از بين بردن عوامل اقتدار ملي گفتند: از بين بردن ايمان حيا و عفاف، پايبندي به مباني ديني و حاكميت دين، متوقف كردن حركت علمي، مخدوش كردن عزت ملي»، و «تضعيف دستگاه‌ها و نهادهايي كه مظهر اقتدار كشور هستند» از برنامه‌هاي دشمن است كه بايد در مقابل آنها ايستاد. رهبر انقلاب اسلامي، «حمله به سپاه بسيج و شوراي نگهبان» را در چارچوب طراحي دشمن براي تضعيف دستگاه‌ها و نهادهاي مظهر اقتدار كشور خواندند و افزودند: من كاري به بگومگوهاي اخير روساي دو قوه ندارم زيرا موضوع مهمي نيست و به حول و قوه الهي تمام مي‌شود، اگر چه دشمن به دنبال بزرگ‌نمايي آنهاست اما همه بايد وجود يك قوه قضاييه مستقل، شجاع و قاطع را قدر بدانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: من همواره از دولت‌ها، از مجلس شوراي اسلامي و از قوه قضاييه حمايت كرده و مي‌كنم اما بايد ديد دشمن به دنبال چيست و او را در رسيدن به اهدافش ناكام گذاشت. ايشان تاكيد كردند: امروز مهم‌ترين اهداف كشور، داشتن دستگاه امنيتي قوي دستگاه نظامي مقتدر و مردمي، حركت عظيم مردمي به نام بسيج، روحانيت آگاه به زمان و حاضر در صحنه، قوه قضاييه مقتدر كامل و دولت برنامه‌ريز دقيق و شجاع است زيرا با تامين اين اهداف، حركت ملت ايران موفق خواهد شد و بايد هر كدام از اين عناصر كه موجود نيستند، تامين و عناصر موجود حفظ شوند حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به رويش‌ها و حركت‌هاي علمي و فرهنگي پر شمار و فراگير جوانان مومن و انقلابي در كشور گفتند: امروز بهترين مدال‌آوران كشور در مسابقات علمي، جوانان بسيجي هستند و جوانان نخبه، باهوش و همچنين اساتيد داراي فكر، انگيزه و عزم انقلابي در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، هنري و سياسي فعال هستند و ما مسئولان وظيفه داريم هر چه مي‌توانيم به اين جوانان پرانگيزه كمك كنيم.

ش.د9503356

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات