صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۷۵۸

اخبار کوتاه دوشنبه 4 بهمن

«آوی دیختر» وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پیامی حاوی مضامین نژادپرستانه و ضد حقوق بشری از ورود ترامپ به کاخ سفید استقبال کرد. منابع عبری پیش‌بینی کردند سفارت آمریکا در هفته آینده به قدس منتقل شود. ترامپ نیز به تازگی در گفت‌وگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» بیان داشت: من از وعده خود به اسرائیل درباره قدس عدول نخواهم کرد. محافل عبری پیشتر از بازدید یک هیئت آمریکایی از مکان احتمالی سفارت آمریکا در قدس خبر داده بودند.
تروریست‌های تکفیری داعش در عراق که در هفته‌های اخیر شکست‌های سنگینی در همه عرصه‌ها متحمل شده‌اند، برای جبران تأمین کمبودهای مالی خود اقدام به غارت جواهرات زنان بخش غربی موصل کردند. رسانه‌های عراقی به نقل از منابع دولتی اعلام کردند، داعش برای تأمین مالی گروه خود دسته‌جاتی تشکیل داده تا زنان را مجبور کنند طلا و جواهرات خود را به این گروه تحویل دهند. زنانی که از تحویل جواهرات خود خودداری می‌کردند مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند.
اصغر هندی، مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت درباره ابلاغ حکم اعدام به بابک زنجانی و تأثیر آن بر روند استرداد اموال شرکت ملی نفت، گفت: در حال حاضر برخی از اموالی که در ایران بوده، به شرکت ملی نفت منتقل شده است؛ ولی با اجرای حکم اعدام، قطعاً وزارت نفت به بخشی از مطالبات و اموالی که خارج از کشور دارد، دست نمی‌یابد.
بر اساس آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۲۰ تن انواع اره دستی وارد کشور شده است که این میزان نشان می‌دهد، ۵۷۰ هزار و ۳۰۷ دلار ارز از کشور خارج شده است. گفتنی است، ارزش ریالی این میزان واردات، بیش از ۱۷ میلیارد ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
مدیر بخش آتش‌سوزی بیمه البرز با اشاره به درس‌آموز بودن حادثه دلخراش پلاسکو برای مسئولان و مردم گفت: پس از حادثه پلاسکو، ۹۰۵ مشتری جدید برای خرید بیمه‌ آتش‌سوزی مراجعه کرده‌اند. این متقاضیان از اهالی خیابان جمهوری بوده‌اند که تاکنون پوشش بیمه‌ای نداشته‌اند.
در پی واگذاری کارخانه ذوب و نورد زرفام یزد به یک کارفرمای هندی در شهرستان اشکذر، این واحد صنعتی به طور موقت تعطیل شد و حدود ۱۶۰ کارگر قراردادی آن اخراج شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات