سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۹۸۷۸۳
بسته انتخاباتی بصیرت:

همراه با انتخابات 5

واکنش ضرغامی به احتمال کاندیداتوری‌اش/ ویژگی های کاندیدای پشتیبان اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری / جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت رسما اعلام موجودیت کرد/ رونمایی عطریانفر از گزینه‌های پوششی برای روحانی
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ علی کارگر

همراه با انتخابات 5مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.

خبرگزاری دانا

دعوت جبهه مردمی انقلاب از آیت الله مصباح

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛زاکانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان کرمانی گفت:جبهه مردمی انقلاب با آیت الله مصباح دیدار و از ایشان دعوت کرده است.

خبر آنلاین

واکنش عضو جبهه پیروان به شایعات انتخاباتی پیرامون سردار سلیمانی

حسین سبحانی نیا عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: هستند افراد دیگری که وظیفه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را به دوش بگیرند و کار به آنجا نکشد سردار سلیمانی احساس تکلیف برای این حضور کند.

آنا

حزب اعتماد ملی همایش انتخاباتی برگزار می کند

محمد رسول‌پناه عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: در جلسه گذشته این حزب مقرر شد که فعالیت‌های خود را برای انتخابات شوراها آغاز کنیم. همایش انتخاباتی را هفته آینده برگزار خواهیم کرد.


ایلنا

عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب: هر کسی که مردم دوست داشتند، نامزد نهایی است

حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیات موسس جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که بازگشت به خط امام (ره) از اهداف این جبهه است، گفت: هر کسی که مردم دوست داشتند و به ما القاء کردند، نامزد نهایی است.

تابناک

واکنش ضرغامی به احتمال کاندیداتوری‌اش

سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما با اشاره به شائبه‌های حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اظهار داشت: 10 سال است که این سوال از من پرسیده می‌‍شود. نمی‌دانم چرا اینگونه است؛ شاید چون آقای لاریجانی در سال 84 در انتخابات شرکت کرد، این ذهنیت درباره من هم به وجود آمده است. وی افزود: هیچ برنامه، فکر و اقدام خاصی - حتی اقدام‌های فکری و فردی - برای انتخابات سال آینده ندارم.

تابناک

واکنش سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به زمزمه رد صلاحیت شدن روحانی
غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر رد صلاحیت شدن آقای روحانی شنیده می‌شود که به نظر من حرف بیهوده‌ای است، به هرحال احتمال رای آوردن ایشان هست اما قوت ندارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موقعیت ایشان نسبت به سال گذشته افت پیدا کرده است.

ایسنا

تغییر زمان برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: با پیشنهاد جمعی از حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب و به یمن ایام الله دهه فجر، برگزاری جلسه مجمع عمومی به این ایام موکول شد.

ایرنا
ویژگی های کاندیدای پشتیبان اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری

الیاس حضرتی گفت: اگر قرار باشد اصلاح طلبان، به جهت رعایت احتیاط و تدابیر سیاسی، کاندیدای پشتیبان داشته باشند، این کاندیدا با مشورت و نظر آقای روحانی خواهد بود.
کاندیدای پشتیبان آقای روحانی باید چهار ویژگی داشته باشد: امکان تایید صلاحیت از شورای نگهبان، امکان توانایی رای آوری، توانایی اداره کشور و روحیه کنار رفتن به نفع آقای روحانی.

ایسکانیوز
نظر یک اصلاح‌طلب درباره حمایت مردم از روحانی

صوفی در خصوص تاثیر رحلت آیت الله هاشمی بر رای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: این موضوع به آقای روحانی بستگی دارد؛ اگر روحانی درست عمل کند فکر می کنم که موج حمایت از وی همچنان باقی باشد و در جریان انتخابات 96 اثر مثبتی را به جا بگذارد اما اگر روحانی و اطرافیانش اشتباه کنند ممکن است که خیلی چیزها تغییر کنند.

آنا

چرا میرسلیم تصمیم گرفت به عرصه سیاسی بازگردد؟

سید مصطفی میرسلیم، عضو حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان نامزد انتخاباتی این حزب معتقد است: مبنای تصمیم و کار ما در حزب تکلیف­‌گرایی است و تکلیف آرمانی ما خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مفهوم ورود به عرصه برای ما، اقدام و عمل با روحیه جهادی در چارچوب آرمان­‌ها، اصول، گفتمان امام راحل‌، گفتمان مقام معظم رهبری، ظرفیت­‌های قانونی و نرم­‌افزاری و فرصت­‌ها و نقاط قوتی است که کلیت نظام ما دارد. این انگیزه با صلاحدید حزب، در این­جانب تقویت شد. وی همچنین در خصوص کنار رفتن از عرصه انتخابات گفت: این­جانب به اتحاد و وفاق و ائتلاف نیروهای انقلاب و همه جریان­‌های خودی معتقدم

ایلنا

محمدرضا خاتمی: اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل از سید حسن خمینی حمایت می‌کنند

محمدرضا خاتمی در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال می‌دهید سیدحسن خمینی برای انتخابات خبرگان ورود پیدار کند و آیا جریان اصلاحات از او حمایت خواهد کرد؟ گفت: ورود آیت الله سید حسن خمینی به انتخابات یک تصمیم جدی است اما اگر ایشان بخواهد وارد صحنه شود نه فقط اصلاح طلبان بلکه بخش بزرگی از اصولگریان معتدل نیز از او حمایت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران

ثروتی: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حزب نیست

موسی‌الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس پیرامون ماهیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک تشکل و یا حزب نیست چرا که مرامنامه و مجوز ندارد. این جبهه متشکل از جمعی از افراد انقلابی است که اهداف انتخاباتی و حل مشکلات معیشتی را در دستور کار دارند.

ایسنا

نماینده زن مجلس: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات کاندیدای خانم معرفی می کنند

هاجر چنارانی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده، اقدام به معرفی کاندیداهای خانم خواهند کرد.

فارس

جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت رسما اعلام موجودیت کرد

جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت دوشنبه طی نشست خبری رسما اعلام موجودیت کرد.
در این نشست سید شهاب‌الدین صدر، محمدی نوری، ابوالقاسم رئوفیان، علی کیهانیان و بهادر ولی‌زاده حضور داشتند.

ایسنا

کولیوند: انتخابات 96 اولین انتخابات الکترونیکی در کشور خواهد بود

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با مسئولان وزارت کشور و شورای نگهبان به منظور هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد. وی گفت: تست‌های ابتدایی بر روی این سامانه‌ها انجام شد و نحوه کارکرد این دستگاه‌ها و استفاده از آن به شکل پیش‌نمایشی پس از تست نهایی آماده خواهد شد و ان‌شاءالله انتخابات سال 96 اولین انتخابات الکترونیکی در کشور خواهد بود.

تسنیم

۱۵ بهمن؛ انتخاب کاندیدای ویژه برای انتخابات در کنگره حزب اصلاح‌‌طلب

مهدی مقدری دبیرکل حزب اصلاح‌طلب سازمان عدالت و آزادی از معرفی کاندیدای ویژه این حزب در یازدهمین کنگره در ۱۵ بهمن‌ خبر داد.

رسا

توصیه عضو جامعه مدرسین به نیروهای انقلابی

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر تفرقه وجود داشته باشد جزئیت می آورد و جزئیت هیچ قدرتی ندارد از این رو وحدت مسأله ای مهم است.
وی با اشاره به آثار و برکات وحدت، خواستار همگرایی و وحدت نیروهای مؤمن، ارزشی و انقلابی برای حل مشکلات کشور شد.

پانا

محسن رهامی: خطای تاریخی سال 84 تکرار نمی شود

محسن رهامی، مسئول دبیرخانه کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: بزرگان اصلاحات در سال 84 خطای تاریخی کردند و نتوانستند به یک نامزد واحد برسند و این مساله منجر به یک شکست تاریخی شد که تا ده ها سال نمی توان از تبعات و آثار آن خلاص شد؛ اما این اشتباه برای بار دیگر تکرار نخواهد شد.

ایسنا

اظهارنظر عجیب یک نماینده اصلاح طلب درباره اصولگرایان

عبدالکریم حسین‌زاده نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال معرفی کاندیدای زن از سوی اصولگرایان در تقابل با دولت فعلی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، این اقدام را استفاده ابزاری از زنان عنوان کرد.

مثلث

رونمایی عطریانفر از گزینه‌های پوششی برای روحانی

محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به انتخابات پیش رو در نظر گرفتن نامزد پوششی برای روحانی را هوشیاری جریان اصلاحات عنوان کرد و اظهار داشت: نجفی و جهانگیری بهترین گزینه‌ها برای ایفای این نقش هستند.

خبرگزاری دانا

سخنگوی جبهه پایداری: ریشه اشرافی‌گری دولت در انقلابی نبودن آن است

مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و سخنگوی این جبهه ، ایراد اصلی دولت حسن روحانی را اشرافی‌گری دولتمردان آن می‌داند و معقتد است ریشه اشرافی‌گری دولت در انقلابی نبودن است.




نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات