تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۷۹۴

چند حزب و تشکل سیاسی مجوزدار در کشور وجود دارد؟

رئیس خانه احزاب ایران گفت: ۲۵۶ حزب و تشکل سیاسی مجوز دار در سطح کشور وجود دارد
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری مهر، قدرت علی حشمتیان، شامگاه چهارشنبه در مراسم انتخابات خانه احزاب استان زنجان، با بیان اینکه احزاب در ایران دارای سابقه حدود یک قرن هستند، افزود: در حال حاضر ۲۵۶ حزب و تشکل سیاسی در سطح کشور مجوز دارند در حالی که هیچ کشوری در دنیا چنین چیزی ندارد و درست نیست که این تعداد در کشور وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: خانه احزاب ایران یک مرکز صنفی است و در انتخابات دخالتی نخواهد داشت ولی تک تک احزاب عضو این خانه سیاسی بوده و در انتخابات مشارکت خواهند کرد.

رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه با روی کارآمدن دولت یازدهم خانه احزاب احیاء شد، گفت:  در ابتدای کار ۲۱ نفر انتخاب شدند که   ۷ نفر اصولگرا، ۷ اصلاح طلب و ۷ نفر نیز مستقل و اعتدالگرا هستند.

رئیس خانه احزاب ایران  از برگزاری ۳۲ جلسه شورای مرکزی خبر داد و افزود: شورای مرکزی برای اولین بار در طول تاریخ کشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و آئین نامه استانی در این جلسه نوشته شد.

حشمتیان تصریح کرد: سه استان خراسان رضوی، گیلان و مازندران خانه احزاب را به صورت خودجوش تشکیل داده اند که از نظر ما اعتبار ندارد و لغو شده است چرا که تشکیل خانه آئین نامه و برنامه می خواهد و به خاطر اینکه راه‌اندازی خانه احزاب به صورت خودجوش امکان‌پذیر نیست بلکه باید بر اساس برنامه و آئین‌نامه باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان نخستین استان در برگزاری انتخابات خانه احزاب است،  افزود: زنجان نخستین  استان در راه اندازی خانه احزاب است و این امر گام بزرگی است و می تواند برای سایر استانها الگو برداری کنند.

وی از برگزاری همایش فصلی خانه احزاب در ۷ بهمن ماه خبرداد و گفت: این همایش با عنوان یادمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در وزارت کشور و با سخنرانی مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، رحمانی‌فضلی، وزیر کشور و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع اقتصاد مقاومتی و احزاب برگزار خواهد شد.

با حضور حشمتیان انتخابات خانه احزاب استان زنجان برگزار شد که پس از برگزاری انتخابات «مسعود اطاعتی» و «فریدون خادم» هر کدام با ۱۷ رای اخذ شده، «عباس قنبری» با ۱۳ رای، «حسن کریمیان» با ۱۲ رای، «سلطان علی رفیعی» با ۱۱ رای، «محمد علی مسلمی» با ۱۰ رای، «رضا قاسم پور» با هشت رای، «علی اسماعیلی» با هشت رای و «اکبر عباسی» با هفت رای به عنوان اعضای شورای اجرایی خانه احزاب استان زنجان انتخاب شدند.

به دلیل کسب آراء مشترک توسط «نقی مجتهدی»، «اکبر عباسی» و «حسین خیبر شکن»، در پایان «اکبر عباسی» با قرعه جزء ۹ نفر اصلی شورای اجرایی خانه احزاب استان زنجان انتخاب شد.

«نقی مجتهدی» و «حسین خیبر شکن» با هفت رای و «یوسف اوصانلو» با پنج رای سه نفر عضو علی البدل این شورا شدند.

همچنین با رای نمایندگان احزاب «احمد صاحب ناسی» با ۱۴ رای به عنوان بازرس اصلی و «محمد باقر اکبر پور»  با سه رای اخذ شده به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات