صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۸۷۹۹

از هشدار قالیباف تا اقدامات اصناف

۱ـ ایران بیشترین نفوذ را در عراق دارد
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در حاشیه اجلاس جهانی داووس سوئیس در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن، نکات مهمی را اشاره کرد و گفت: مسئولان اقلیم کردستان عراق با رئیس‌جمهور جدید آمریکا روابط خوبی دارند و ادامه حمایت آمریکا از کُردها را پیش‌بینی می‌کنیم. بارزانی همچنین تصریح کرد: به نظر من، آمریکا در عراق نفوذ ندارد و این ایران است که بیشترین نفوذ را در این کشور دارد. وی در ادامه گفت: به حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و مسئولان دولت بغداد به صراحت گفته‌ام عراقی‌ها در ایجاد یک نظام مبتنی بر شراکت سیاسی واقعی شکست خوردند و بهتر است ما همسایه‌های خوبی برای یکدیگر باشیم؛ چون امکان بازگشت به عراق یکپارچه بسیار بسیار سخت و مشکل است. شبکه «العربیه» به نقل از یک عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: نمایندگان پنج حزب کُرد و نمایندگانی از ترکمن‌ها، کلدانی‌ها و آشوری‌ها به منظور بررسی امکان استقلال کردستان از عراق به بغداد سفر کرده‌اند.

۲ـ قالیباف سه سال پیش گفت پلاسکو ناایمن است
اسماعیل دوستی، عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که شهرداری در ساختمان پلاسکو فقط وظیفه اخطار داشت، گفت: شهرداری به علت اشتغال زیادی که در این ساختمان صورت گرفته بود. به تنهایی توان پلمب این ساختمان را نداشت. وی با بیان اینکه بحث‌های حقوقی در زمینه پلمب ساختمان‌ها برای شهرداری وجود دارد، گفت: شهردار تهران چند سال پیش آمد و گفت  پلاسکو ناایمن است و به تنهایی نمی‌توانم آنجا را پلمب کنم؛ چون قانون به من این اجازه را نمی‌دهد. دوستی ادامه داد: باید این حادثه را بررسی کنیم و همه مقامات مسئول در این زمینه ورود کنند. عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باید گزارش پیش، حین و پس از حادثه را آماده و به مردم ارائه کنیم، گفت: ضروری است مردم در جریان جزئیات حوادث قرار گیرند.

۳ـ آماده‌سازی سه ساختمان برای کسبه پلاسکو
علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران درباره تشکیل کارگروهی در دولت به منظور رفع فوری مشکلات اصناف پلاسکو گفت: این کارگروه تصمیمات بسیار مهمی در راستای رفع مشکلات اصناف اتخاذ کرده است که پس از تصویب هیئت وزیران به اجرا درخواهد آمد. وی در ادامه موضوع اسکان تمام واحدهای صنفی آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو، اشتغال مجدد کارگران پلاسکو، اعطای تسهیلات ویژه به بنگاه‌های صنفی و احداث فوری بنای جدید جایگزین ساختمان تخریب شده را، از جمله مصوبات این کارگروه عنوان کرد و افزود: هم اکنون سه ساختمان تجاری برای اسکان آماده شده و به زودی کار اسکان آسیب‌دیدگان آغاز خواهد شد.

▼ تا انتخابات
محسن رهامی، مسئول دبیرخانه کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو گفت: بزرگان اصلاحات در سال ۸۴ خطای تاریخی کردند و نتوانستند به نامزد واحد برسند و این مسئله به یک شکست تاریخی منجر شد که تا ده‌ها سال نمی‌توان از تبعات و آثار آن خلاص شد؛ اما این اشتباه برای بار دیگر تکرار نخواهد شد. وی درباره حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: مجموع دوستان روی روحانی اجماع دارند و قرار بر حمایت از وی است. روحانی در سخت‌ترین شرایط وارد انتخابات شد و جمع‌بندی ما در سال ۹۲ این بود که او بهتر از دیگران می‌تواند با مجموعه نظام و مسئولان گفتمان داشته باشد و به تفاهم برسد.
ژاله فرامرزیان، دبیر اجرایی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره اعلام نظر این شورا در زمینه کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: مقرر شده است تا زمان مشخص شدن کاندیدای واحد مذاکرات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات