صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۸۸۳۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 6 بهمن

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی باید هر چه بیشتر به سمت خصوصی‌سازی برود. عباس کشاورز افزود: اکنون با مشارکت همگانی به ویژه بخش خصوصی وضعیت خوبی داریم، تا حدی که طی دو سال و نیم اخیر، ۴ هزار و ۶۰۰ برند در این حوزه ثبت شده است؛ اما راه طولانی در این حوزه پیش رو داریم. وی تأکید کرد: امسال شرکت‌های ایرانی در سه نقطه کشور بذر ذرت تولید کرده‌اند و در کنار آن با کمک شرکت‌های خارجی بذر خیار و خربزه هم تولید شده است.
احمد محمدی‌فر، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از باسواد شدن ۶۰ درصد پناهندگان در ایران خبر داد و گفت: ۵/۴۸ درصد از پناهندگانی که در ایران باسواد شده‌اند، دختر هستند. مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اعلام کرد: «اکنون ۲۴ هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند که ۱۹ هزار نفر از این دانشجویان افغانستانی‌اند و قرار است در برنامه ششم تعداد دانشجویان خارجی به ۷۵ هزار نفر برسد.»
اعضای سنای آمریکا با انتصاب «نیکی هیلی» به عنوان نماینده جدید این کشور در سازمان ملل موافقت کردند. هیلی هندی‌الاصل که تاکنون فرماندار کارولینای جنوبی بوده، دانش‌آموخته رشته حسابداری است و تجربه‌ای در زمینه دیپلماتیک ندارد. وی درباره ایران هم مانند بیشتر اعضای کابینه ترامپ دیدگاه تندی دارد. هیلی از جمله فرماندارانی است که تحریم‌های یک‌جانبه‌ای در ایالت متبوعش علیه ایران وضع کرده است.
مارک روت، نخستوزیر هلند در آستانه فعالیتهای انتخاباتی در این کشور در سخنانی خطاب به مهاجران مقیم این کشور اظهار داشت: برخی گزارشها حاکی از نارضایتی مهاجران مقیم هلند از شرایط است. من خطاب به همه آنها می‌گویم که اجباری برای ماندن آنها نیست و میتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خاک این کشور را ترک کنند.
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در جمع‌بندی نهایی درباره شبکه‌های بازاریابی گفت: شرکت‌های هرمی باطل و غیر شرعی هستند و به تصدیق محققان، اداره‌کنندگان بازاریابی شبکه‌ای، غالباً همان هرمی‌ها و گلدکوئیست‌ها هستند که لباس عوض کرده‌اند.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در واکنش به سؤالی درباره اتهامات «حسین فریدون» گفت: فراکسیون امید با فساد مالی افراد وابسته به دولت مقابله می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات