صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۸۹۳۳

اخبار کوتاه دوشنبه 11 بهمن

دو سناتور ارشد آمریکایی طی بیانیه‌ای با انتقاد از فرمان اجرایی ترامپ درباره مهاجرت، تأکید کردند که این قانون به جای تأمین امنیت آمریکا به تروریست‌ها برای جذب نیرو کمک می‌کند. «جان مک‌کین» و «لیندسی گراهام» دو سناتور ارشد آمریکایی هستند که با انتقاد از اقدام ترامپ، آن را نوعی خودزنی برای آمریکا در مبارزه با تروریسم خواندند. مک کین پیش از این نیز از قانون محدودیت مهاجرت ترامپ انتقاد کرده بود و گفته بود این مسئله می‌تواند سبب تقویت پروپاگاندای داعش شود.
مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکایی وزارت امور خارجه کشورمان، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ایران از طریق لابی‌هایی که وجود دارد با تیم ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت‌وگویی داشته است یا خیر، اظهار داشت: ما هیچ گفت‌وگویی با تیم ترامپ نداشته‌ایم. برنامه‌ای در این زمینه نبوده است و در حال حاضر برای آینده نیز برنامه‌ای در این ارتباط نداریم.
یک فوریت نامگذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام هاشمی‌رفسنجانی در ۳۰۰ و بیست‌وچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید و تاکنون سه خیابان برای این نام‌گذاری پیشنهاد شده است؛ از جمله خیابان انقلاب حدّ فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب اسلامی، خیابان رسالت محدوده مصلی تهران تا میدان رسالت و بلوار کشاورز.
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق واکنش کشورش به دستور اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره غربالگری مهاجران و منع ۹۰ روزه ورود شهروندان هفت کشور اسلامی، از جمله عراق به خاک آمریکا را واکنشی نرم توصیف کرد و گفت: «در خصوص موضع ترامپ، نرم عمل خواهیم کرد و مثل خود او تند نخواهیم بود.»
میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، از انتخاب اعضای کمیته پیگیری پرونده مدرک تحصیلی حسین فریدون خبر داد. به گفته وی، «محمد قمی» نماینده مردم پاکدشت، «سیدمحمدجواد ابطحی» نماینده مردم خمینی‌شهر و «کارن خانلری» نماینده مردم ارامنه شمال سه عضو این کمیته را تشکیل می‌دهند.
دادگاه رژیم آل‌خلیفه شش بحرینی را به بهانه و اتهام دست داشتن در فعالیت‌های خرابکارانه به حبس ابد و پرداخت ۱۵۵۱ دینار غرامت محکوم کرد. همچنین قرار است امروز آخرین جلسۀ دادگاه شیخ عیسی قاسم، روحانی مخالف آل‌خلیفه، برگزار و احتمالاً حکم نهایی برای وی صادر ‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات