بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۸۹۴۱

سازمان ملل: ایران کمک تسلیحاتی به انصارالله نداشته است

کمیته کارشناسان سازمان ملل اذعان کرد ایران هیچ گونه کمک تسلیحاتی به انصارالله یمن نداشته است.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ ناظران تحریم های سازمان ملل متحد در خصوص حملات جنگنده های سعودی به یمن اعلام کردند چه بسا این حملات در حد جنایات جنگی است.

ناظران تحریم های سازمان ملل متحد با این عنوان، گزارش خود را در خصوص حملات جنگنده های سعودی به یمن، به شورای امنیت ارائه کردند. 

این گزارش به کشورهای شرکت کننده در ائتلاف عربستان از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه هشدار می دهد که در مورد حقوق بشر و حقوق بین الملل اغماض نکنند. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، کارشناسان سازمان ملل متحد که بر تحریم ها و درگیری های یمن نظارت می کنند گزارش سالانه ای تهیه کردند. این گزارش بر اساس تحقیق در ده مورد از حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به یمن تهیه شده است. 

در این ده حمله که از مارس تا اکتبر سال گذشته میلادی رخ داده است دست کم دویست و نود و دو غیرنظامی به شهادت رسیده اند که صد تن از این افراد زنان و کودکان بوده اند. 

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش شصت و سه صفحه ای خود که به شورای امنیت ارائه کرده اند، تصریح کردند کمیته کارشناسان از میان ده حمله جنگنده های سعودی که مورد تحقیق قرار دادند در هشت حمله حتی یک دلیل نیز پیدا نکردند که ثابت کند این حملات، اهداف نظامی را هدف قرار داده باشند. 

بر اساس این گزارش، در تمامی ده مورد حمله هوایی مورد تحقیق، کمیته کارشناسی تقریباً مطمئن است که ائتلاف سعودی به معیارهای حقوق بین الملل در خصوص تناسب توان حمله با احتیاط های لازمی که باید در نظر گرفته شود پایبند نبوده است. 

کمیته کارشناسان در گزارش خود به این جمع بندی رسیده است که تجاوزهایی که در حملات هوایی ائتلاف سعودی صورت گرفته است به قدری وسیع است که نشان می دهد این حملات هوایی یا از قابلیت های لازم برخوردار نبوده است یا در این حملات عامدانه سیاست نابود کردن زیرساخت های غیرنظامی دنبال می شده است.

این گزارش همچنین از تجاوزهای گسترده و نظام مند به حقوق بشر بین المللی و حقوق بین الملل انسانی و عرف حقوق بشر از سوی مسئولان یمنی و نیروهای امنیت تحت امر جنبش انصارالله سخن گفته است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات