صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۰۱۶

از برخورد سیاسی تا حمله نظامی

۱ـ نایب‌رئیس شورای شهر تهران: برخورد سیاسی نکنید!
مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای حادثه پلاسکو گفت: چرا با مسائل برخورد سیاسی می‌کنید؟! وی با بیان اینکه مسجد جامعی پیش‌نویس طرح تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را به صحن آورد، اما پس از مدتی تصویر نامه در شبکه‌های ضد انقلاب منتشر شد، گفت: ما طرفدار قانون و حمایت از مردم و حق هستیم و برای ما شهردار و رئیس‌جمهور هر که می‌خواهد باشد؛ چرا که ما از قانون و مردم حمایت می‌کنیم. تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران نیز گفت: براساس آیین‌نامه شورا نمی‌توانیم تا شش ماه تصمیمی دیگر برخلاف مصوبات داشته باشیم. وی با بیان اینکه شما امضا جمع کرده‌اید که دو کمیته دیگر شورا منحل شود، گفت: این موضوع کودتا علیه تصمیمات شورا است. سخنگوی شورای شهر تهران افزود: وقتی مردم زیر آوار بودند، برخی‌ها در ماهواره ژست می‌گرفتند و این در حالی است که نباید با شورا برخورد سیاسی داشته باشند.

۲ـ پیش‌نویس تند علیه ایران پس از روی کار آمدن ترامپ
وبگاه شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد: «یکی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا پیش‌نویس مجوز اقدام نظامی علیه ایران را به کنگره ملی این کشور ارائه داده است.» روسیا الیوم در ادامه گزارش داد: «طبق این پیش‌نویس، ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا قادر خواهد بود برای منع ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای از اقدام نظامی استفاده کند و از طریق ارتش و نیروهای مسلح آمریکا برای دستیابی به این هدف وارد عمل شود.» این وبگاه خبری افزود: «تاکنون تصمیمی درباره این پیش‌نویس که نماینده ایالت فلوریدا ارائه داده، اتخاذ نشده است و مسئله موافقت با پیش‌نویس این قطعنامه ضعیف به نظر می‌آید.» گفتنی است، موضع‌گیری‌های ترامپ با انتقادهایی در خارج از آمریکا روبه‌رو شده؛ همچنین اختلاف‌نظرهایی بین رئیس‌جمهوری جدید و وزیران آینده‌اش بروز کرده است.

۳ـ موحدی‌کرمانی فعلاً جلسات مجمع را اداره می‌کند
یک منبع آگاه درباره سرنوشت تعیین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، نوشت: قرار است امام جمعه موقت تهران و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز فعلا ریاست جلسات مجمع را بر عهده داشته باشد. وی درباره اینکه ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی در مجمع تشخیص صرفاً برای این دوره است یا در دوره جدید هم این روال ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: آیت‌الله موحدی‌کرمانی تا تعیین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام براى دوره جدید، اداره جلسات مجمع را بر عهده خواهد گرفت.

▼ تا انتخابات
مرضیه وحیددستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از ۱۴ بهمن به پنجشنبه ۲۸ بهمن موکول شد. وی درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر معرفی نامزد جبهه مردمی در این هفته گفت: به هیچ وجه اینطور نیست؛ زیرا تا زمانی که مجمع عمومی برگزار نشود و کاندیداها خود را به مجمع معرفی نکنند و مجمع به آنها رأی ندهد، کاندیدای نهایی و واحد معرفی نخواهد شد.
همایون ابوسعیدی درباره برگزار نشدن کنگره حزب همبستگی گفت: مجوز برگزاری کنگره حزب همبستگی از سوی وزارت کشور به دست ما نرسیده است. قطعاً در صورت داشتن آن، گردهمایی اعضای حزب را برگزار می‌کردیم. او ادامه داد: با توجه به مسائل پیش رو دیگر بعید می‌دانم حزب همبستگی کنگره‌ای را برگزار کند؛ اما قرار بر این است که حضور فعال و پرشوری در انتخابات داشته باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات