سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۹۰۲۲
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با بصیرت:

پذیرش تعامل با دشمن، بزرگترین تهدید پیش روی انقلاب

فلسفه وجودی سپاه حفاظت از انقلاب است که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این حفاظت محافظه کارانه نیست بلکه پیش برنده است. هر زمان باید بفهمیم مهمترین محور عملیاتی دشمن کدام است و اینکه عملیات فرعی ما را از عملیات اصلی دشمن بازندارد. امروز مهمترین اصل برای ضربه زدن به انقلاب بر اصل تعامل بنا نهاده شده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ مجتبی محمدی

ایام ا... دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است که با انقلاب اسلامی انس و معرفت بیشتری پیدا کنیم. یکی از نهادهای انقلابی که نقش بسزایی در حرکت انقلاب و جلوگیری از انحراف آن دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. فرصت را غنیمت شمرده و گفتگویی انجام داده این با جناب حجه الاسلام والمسمین دکتر حاج صادقی جانشین محترم نماینده ولی فقیه در سپاه که جزئیات آن در ادامه می آید:

پذیرش تعامل با دشمن، بزرگترین تهدید پیش روی انقلاباز نظر شما مهمترین تهدیدات علیه انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی چیست؟

پاسداری از انقلاب اسلامی الزاماتی دارد. یکی از آنها درک دقیق از خطرها، تهدیدات و نوع تهاجم علیه انقلاب است. فلسفه وجودی سپاه حفاظت از انقلاب است که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این حفاظت محافظه کارانه نیست بلکه پیش برنده است. هر زمان باید بفهمیم مهمترین محور عملیاتی دشمن کدام است و اینکه عملیات فرعی ما را از عملیات اصلی دشمن بازندارد. امروز مهمترین اصل برای ضربه زدن به انقلاب بر اصل تعامل بنا نهاده شده است. در شرایط فعلی تنها چیزی که می تواند انقلاب را نابود کند یا متوقف کند پذیرش تعامل با دشمن در شرایط فشار است.

چه عواملی باعث شده که دشمن تعامل را بهترین گزینه برای پیش برد اهداف خود بداند:

1- پروژه های علمی مانند تغییر اذهان؛ دشمن به این نتیجه رسیده است که انقلاب اسلامی با تهاجم سخت از بین نمی رود و تنها راه فروپاشی از درون است.

2- تجربه گذشته تاریخ مانند مطالعه آمریکایی ها از صدر اسلام و علت ظهور و سقوط مسلمانان؛ پیامبر(ص) بیشترین درگیری را با یهود داشت اما بعد پیامبر(ص) یهود مهمترین مساله مدینه نیست. بزرگترین دشمن امیرالمومنین(ع) در آن زمان معاویه بود به طوریکه جنگ صفین 16 ماه به طول انجامید. مالک اشتر در یک قدمی خیمه معاویه بود که عمروعاص پیشنهاد قرآن برنیزه کردن را داد. عمروعاص گفت چیزی بزرگتر از علی(ع) را علم کن که آن قرآن بود. بعضی می گویند آیا می توان به امام مسلمین چیزی را تحمیل کرد؟ خط قرمز امام علی (ع) معاویه بود اما کار را به جایی رساندند که امام مجبور شد کنار بیاید. حتی مانع امام در انتخاب مذاکره کننده شدند. تاریخ نشان می دهد مسلمانان با تعامل کنار می آیند.

3-تجربه زمان ما نشان داد تعامل جواب می دهد که مصداق بارز آن برجام است؛ صحبتهای اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر خارجه آمریکا هدف اصلی آنها از مذاکره را نشان می دهد. هر دو اعتراف کرده اند که با مذاکره برنامه هسته ای ایران را متوقف کردیم حال آنکه با حمله نظامی به ایران تنها می توانستیم برنامه هسته ای ایران را دو سال به تاخیر بیاندازیم.

4- فراهم بودن زمینه های داخلی؛ همانطور که در جنگ صفین افرادی بودند که آمادگی داشتند تا با تعامل موضوع را حل کنند در شرایط امروز نیز این زمینه فراهم است. در زمان حاضر می توان به رویکرد دولت یازدهم در زمینه تعامل اشاره کرد. تا جایی که در 22 بهمن سال 94 برخلاف حرف رهبری در مورد ماندگاری انقلاب، رئیس جمهور می گوید باید زبان انقلاب را به روز کنیم. یعنی زبان امام(ره) دیگر جواب نمی دهد یعنی از اسلام رحمانی بگوییم. دشمنی ها و کدورت ها را دور بریزیم. مقام معظم رهبری سال 76 بحث ختم انقلاب را از سوی برخی معاندان داخلی مطرح کردند و همزمان برخی می گفتند انقلاب فقط تغییر نظام است و تمام. امروز هم بحث تغییر ریل انقلاب را مطرح کرده اند. از لب دشمن کینه و بغض می آید ولی از لب اینها گل و بلبل. گویا آیه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم در نظر اینها دگرگون و جابجا شده. با فراهم بودن چنین زمینه هایی دشمن اینگونه تحلیل می کند که راه برای تعامل باز شده است.

زمینه داخلی دیگر تغییر ذائقه فرهنگی و ارزشی مردم است. مردم دهه اول ارزشهایی مانند جهاد و ایثار و شهادت داشته اند اما گرایش به دنیا و رفاه طلبی امروز الگو شده است. خدا در قرآن می فرماید؛ مردم دو دسته اند عده ای دنیا را می خواهند و عده ای آخرت را. دین دارند، اما در حقیقت مریدان دنیایند.

سومین زمینه داخلی تغییر ذائقه مسئولین و تحلیل ها و گاهی محاسبات آنهاست. یک سری مسئولین از مبارزه بریده اند. برای متوقف کردن استکبار باید با آن کنار آمد چون کدخدای عالم است. استکبار حق نیست اما باید با او فریبکاری و با روش روباه برخورد کرد. نفوذ سیاسی جواب داده نفوذ فرهنگی هم پیشروی کرده و گرایشات آنها را تغییر داده. حالا که این دو نفوذ جواب داد باید برویم سراغ تعامل.

جناب آقای دکتر لطفا بفرمایید هدف دشمن از تعامل چیست؟

1- تغییر رهبری سوم که از جنس رهبری اول و دوم نباشد؛

بعد از امام(ره) جنس رهبری از جنس رهبر اول بود. مقام معظم رهبری بعد از امام هیچگاه سلیقه متفاوتی نداشت. ایشان به صراحت گفتند که هدف ما راه امام است. معظم له هرساله در 14 خرداد مکتب امام را تفسیر می کنند. تنها کسی است که نگذاشت عصر امام پایان یابد. اگر یادتان باشد دغدغه ما در دهه اول انقلاب این بود که می شود امام برود و انقلاب بماند؟

2- تحمیل عقاید به رهبری؛

دشمن می گوید که در زمان رهبری فعلی باید عقاید خود را به هر طریقی به ایشان تحمیل کنیم؛ او که از علی(ع) بزرگتر نیست همانطور که خیلی چیزها را به حضرت علی(ع) تحمیل کردیم به این رهبری هم می شود تحمیل کرد. در زمان امام خمینی (ره) نیز موضوع قائم مقام رهبری را به ایشان تحمیل کردند. در فتنه 88 افرادی از رحمت و رافت اسلامی استفاده کردند و گفتند رهبری را در کف آسفالت خیابان به زانو در می آوریم و کاری می کنیم که به خاطر حفظ نظام با خواسته های ما موافقت کند.

3- منزوی کردن نیروهای انقلابی و وفادار به امام و رهبری؛

انزوای نیروهای انقلابی در همه سطوح یا نهادهای انقلابی مانند سپاه، شورای نگهبان یا قوه قضائیه در دستور کار دشمن قرار دارد. اگر روزی به سپاه حمله نکردند آنروز روزی است که سپاه بی خاصیت شده است.

4-نفوذ در پست های کلیدی؛

تصدی گری و سپردن کارهای کلیدی به اشخاصی که اعتقاد به غرب دارند یا مرعوب دشمن هستند یکی از مهمترین اهداف دشمن در پروژه تعامل است؛ آمریکا صریح می گوید ما برای موفقیت برخی جریانات خاص در ایران هزینه می کنیم.

5- تضعیف اقتدار و قدرت انقلاب؛

تضعیف اقتدار و قدرت انقلاب تا جایی که توان مقابله با حمله دشمن را نداشته باشد از اهداف دیگر دشمن در تعامل می باشد . این تلاش ها در چند محور قابل مشاهده است

1-چرا موشک می خواهیم چرا توان خود را مصروف نیروهای مسلح می کنیم بجای اینها بریم جاده بسازیم مثل برخی مواضع آخر عمر مرحوم هاشمی.

2-تضعیف اقتدار ملی و جلوگیری از پیشرفت علمی ایران.

3- تضعیف اقتدار سیاسی در منطقه با کشاندن ایران به میز مذاکره؛ با این موضوع محور مقاومت هم به انفعال کشیده می شود. زمان امام هیئتی توسط رئیس جمهور وقت آمریکا تعیین شد ولی امام اجازه مذاکره به ایشان را نداد. این را بگذارید به اینکه وقتی رئیس جمهور ما به آمریکا می رود اولین تماسی که می گیرد با اوباما باشد.

4-تضعیف اقتدار اقتصادی که نسخه درمان آن اقتصاد مقاومتی است. به جای هزینه برای زیرساخت ها می روند هواپیمای گران قیمت می خرند. آیا ساخت هواپیمای مسافربری دشوارتر است یا موشک ها؟ بنابراین مسئله در باور است. چرا با این وضع تحقیرآمیز در فرودگاه مهرآباد جشن می گیرند و آیا شما چقدر سفر هوایی دارید؟

5-ازهمه مهمتر شکستن اقتدار فرهنگی و درهم شکستن روحیه انقلابی است.

به عنوان آخرین سؤال لطفا بفرمایید با توجه به تهدیدات امروزی پیش روی نظام راه حل مقابله با آنها چیست؟

از دشمن نباید انتظاری جز دشمنی داشت. مقام معظم رهبری مدتی است به ما یاد داده اند که تنبلی چاره کار نیست. آقا ده نسخه به ما داده اند که ریشه قرآنی و روایی دارند.

1-افشای نقشه دشمن و احساس درک درست داشتن نسبت به او. انرژی هسته ای بهانه است، زدن اسلام نشانه است. وقتی از تعامل راضی است که از او اطاعت کنید.

2- مرزبندی با دشمن. خداوند در قرآن کریم اسوه بودن حضرت ابراهیم(ع) را در مرزبندی با دشمن می داند. مرزبندی با دشمن به معنای قطع ارتباط نیست بلکه به معنای ضابطه مندی است.

3-تقویت روحیه انقلابی و جهادی که مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) از آن به عنوان جهاد کبیر نام برده اند.

4-ولایت مداری: امت بی ولایت خطر ندارد. اگر مسلمانها میلیاردی شوند اما رهبر بالای سرشان نباشد هیچ خطری ندارد. مقام معظم رهبری سال 53 فرموده اند: امت بی ولایت حیات ندارد. امام بی امت هم اقتدار ندارد. امت متصل به ولایت شکست ندارد و رمز بقای انقلاب همین است.

5-مقابله با تقابل های دروغین مانند تقابل انقلاب و توسعه.

6-هوشیاری در برابر انواع نفوذ مثل نفوذ جریانی

7-اهتمام به اصول و ارکان: ماندگاری انقلاب به پایداری در اصول است و اصول تغییر ناپذیر است.

8-تقویت انسجام ملی با محوریت ولایت: ما باید جبهه انقلابیون را تاسیس کنیم.

9-در انتخابات ها به دنبال افرادی برویم که توانایی پایبندی بر اصول را داشته باشند و در برابر غرب منفعل نباشند. مراقب باشیم افرادی به دولت و مجلس نفرستیم که مسائلی را به رهبر انقلاب تحمیل کنند.

10-عاجزانه از خداوند متعال کمک بخواهیم، توان ما به اندازه امکانات ما نیست بلکه به اندازه میزان اتصال ما به خداست.

با تشکر از جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر حاج صادقی که وقت خود را در اختیار پایگاه اطلاع رسانی بصیرت قرار دادند.

مصاحبه از مجتبی محمدی


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات