صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۱۱۷

از اظهارات قالیباف تا نظر ظریف

۱ـ شرمنده مردم هستم که جانم را فدای‌شان نکرده‌ام
قالیباف پس از اظهارات اعضای شورای شهر تهران درباره حادثه پلاسکو گفت: از لحظه اول وقوع حادثه مستندنگاری این حادثه انجام شده و گروه‌های علمی در حال انجام جمع‌بندی آن هستند. وی افزود: ما این ادعا را نداریم که تجهیزات ما کامل است؛ قطعاً اگر حادثه ساختمان پلاسکو در سه ساختمان دیگر اتفاق می‌افتاد، قادر نبودیم هر سه ساختمان را اداره کنیم. اما اینکه آیا تجهیزات ما جزء مدرن‌ترین تجهیزات است؛ این طور نیست. قالیباف ادامه داد: ساختمان بلندمرتبه ۲۵ طبقه‌ای که در کوچه ۶ متری ساخته شده است، تاریخ ساخت آن را مطرح کنید. ۲۹۰ ساختمان پروانه ساخت ندارند، حال باید مشخص شود که این ساختمان‌ها در چه دوره‌ای ساخته شده است. قالیباف در پاسخ به اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران گفت: بعضی از شما در دولتی عضو بودید که در این کشور هواپیمایی با ۱۰۵ نفر در محدوده اصفهان با مشکل مواجه شد که به صورت معجزه‌آسایی به مسافرانش آسیبی نرسید. این هواپیما در ساعت ۸:۴۰ شب نشست و تا ساعت ۶:۳۰ صبح روز بعد مدیریت بحران نتوانست جای آن هواپیما را پیدا کند. بنده در مقایسه با آن مدیریت بحران، به مدیریت بحران خودمان افتخار می‌کنم. قالیباف همچنین اضافه کرد: امام خمینی(ره) اعلام کردند مسئولان نوکر مردم هستند؛ حتماً همین طور است، من از نوکر مردم هم پایین‌ترم و از مردم عذرخواهی می‌کنم؛ چون از روز اول برای خدمت به آنها قصد داشتم جانم را فدا کنم؛ ولی شرمنده‌شان هستم که این اتفاق نیفتاده است. بنده از جان و آبرو هم برای خدمت به مردم می‌گذارم.

۲ـ نظر ظریف درباره وزیر خارجه جدید آمریکا
ظریف در واکنش به انتخاب تیلرسون به عنوان وزیر خارجه آمریکا گفت: وزیر خارجه جدید سابقه مشخصی در حوزه سیاست خارجی ندارد. نکته‌ای که در بحث سیاست خارجی مهم است، ارتباط دو جانبه‌ای است که بین کارگزار و ساختار وجود دارد. نمی‌توان گفت، با تغییر یک کارگزار ساختار به هم می‌ریزد و در عین حال نمی‌توان گفت، ساختار کاملاً بر کارگزار مسلط است. در واقع، ساختار و کارگزار بر هم اثر متقابل دارند. آینده سیاست خارجی آمریکا به ویژه در قبال ایران به متغیرهای مختلفی وابسته است. خیلی مهم است که نفر دوم وزارت خارجه آمریکا چه کسی باشد، عموماً گزینه‌هایی که در رسانه‌های معرفی می‌شوند گزینه‌های نامناسبی هستند. هنوز تصمیم‌گیری در این زمینه نهایی نشده است. متغیر دیگر شرایط واقعی بین‌المللی است، باید دید که آقای ترامپ پس از چند هفته هیجانی اول کار خودش، چگونه می‌خواهد با شرایط واقعی جهان تعامل کند. شما گرایش‌های متفاوت و گاهی متضاد را در اروپا، در همسایگی مستقیم آمریکا، در منطقه ما و در شرق آسیا می‌بینید، که باید با همه آنها تعامل داشته‌ باشد.

▼ تا انتخابات
محسن کوهکن، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اصولگرایان در مدت زمان باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اصولگرایان به سمت فرآیندگرایی حرکت کردند، البته این فرآیندگرایی هم به معنای نبود مشکل و نقص نیست و این موضوعات در بحث انتخابات طبیعی است. کوهکن با بیان اینکه در مرحله فرآیندگرایی هستیم و در این مرحله اصلاً به سمت گزینه‌های مصداقی نمی‌رویم، گفت: گزینه‌گرایی در مقابل فرآیندگرایی است. زمانی که در مرحله فرآیندگرایی هستیم، به هیچ عنوان نمی‌توانیم درباره گزینه و فرد خاصی صحبت کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات