سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۱۴۵
بسته انتخاباتی بصیرت:

همراه با انتخابات7

حق شناس: اصلاح‌طلبان کاندیداهای کمکی معرفی می کنند/ بنیاد کارنگی گزارش داد: عملکرد نامطلوب در اشتغال چالش روحانی در انتخابات/ استراتژی جدید اصولگرایان برای انتخابات 96/ مرضیه وحید دستجردی خیال همه را راحت کرد/ بدشانسی بزرگی که روحانی آورد
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت

همراه با انتخابات7

مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.






فرارو
عضو حزب مردم سالاری: اصلاح‌طلبان فقط یک کاندیدای نهایی دارند

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان فقط یک کاندیدای نهایی دارند گفت: در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که قطعا و بدون هیچ شک و شبهه‌ای، کاندیدای مورد تائید و حمایت اصلاحطلبان آقای روحانی است


فرارو

حق شناس: اصلاح‌طلبان کاندیداهای کمکی معرفی می کنند

محمد جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با فرارو مطرح کرد: نمی دانم استفاده از اصطلاح «کاندیدای کمکی» صحیح است یا خیر اما به‌طور کلی مدتی قبل در برخی نشتست‌های جریان اصلاح‌طلب این مسئله مطرح شد که یک یا چند کاندیدا در کنار آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند و این ایده طرفداران جدی هم پیدا کرد و بعید نیست طی هفته‌های آینده از این کاندیداها رونمایی کنند تا در انتخابات اردیبهشت ماه بتوانند در کنار آقای روحانی در دوران تبلیغات و مناظره‌ها حضور داشته باشند و به وی کمک کنند.


مهر

نظر کاندیدای موتلفه درباره برجام

سید مصطفی میرسلیم، کاندیدای موتلفه اسلامی برای انتخابات ۹۶ درباره برجام گفت:مذاکرات هسته‌ای منجر به این شد که مظلومیت ما در دنیا برطرف شود اما بقیه ماجرا نازرنگی طرف های مقابل ما بود. امید بستن به اینکه برجام به نتیجه ای برسد و سپس همه مسائل ما حل شود و سیل برکت از آمریکا به ایران جریان پیدا کند نهایت خامی و از دست دادن فرصت است.


خبرگزاری صدا و سیما

در انتخابات ریاست جمهوری 96 چند نفر واجد رای دادن هستند؟

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در جلسه شورای اداری استان در بیرجند گفت: آمار واجدین شرایط رأی براساس سرشماری امسال، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر بیشتر از انتخابات سال 94 است و آمار دقیق تر واجدین رأی در آینده اعلام می شود.


فارس

بنیاد کارنگی گزارش داد: عملکرد نامطلوب در اشتغال چالش روحانی در انتخابات

به گزارش بنیاد کارنگی،حسن روحانی در تلاش است تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سطح اعتماد ملی را با پررنگ‌ کردن دستاوردهایی مانند کاهش تورم افزایش دهد اما بر اساس نظرسنجی‌های دسامبر2016 اعتماد عمومی به دولت روحانی کاهش یافته است.


فارس
اولین نشست کمیته رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد

اولین نشست کمیته رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح یکشنبه 17 بهمن ماه با حضور اصحاب رسانه در تالار حوزه هنری برگزار شد. این نشست با حضور چهره‌های مختلف اصحاب رسانه‌ای چون سیدنظام‌الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، علی عسگری مدیر عامل خبرگزاری مهر، مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم، عباس درویش توانگر، رضا مقدسی مدیر عامل سابق خبرگزاری مهر، محمدباقر ذوالقدر، مهدی محمدی، رضا روستا آزاد و برخی دیگر از فعالان رسانه‌ای برگزار شد.


نامه نیوز

استراتژی جدید اصولگرایان برای انتخابات 96

محسن کوهکن، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز در خصوص وضعیت اصولگرایان در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان سعی کردند برنامه ای را دنبال کنند و آن این بود که از همان ابتدا به دنبال تکثر نباشند. کوهکن با بیان اینکه در مرحله فرآیند گرایی اصلا به سمت گزینه های مصداقی نمیرویم، خاطرنشان کرد :گزینه گرایی در مقابل فرآیند گرایی است. به طور مثال ما گزینه خودمان را انتخاب میکنیم و تبلیغات و مصاحبه و بحث های در مورد او یا علیه وی را مطرح میکنیم و رویش رای و مقبولیت را مورد بررسی قرار میدهیم. اما زمانی که در مرحله فرآیند گرایی هستیم به هیچ عنوان نمی توانیم در خصوص گزینه و افراد خاصی صحبت کنیم.


ایرنا

درخواست دبیرکل جبهه ایستادگی از تشکل های سیاسی

یدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی از احزاب و تشکل های سیاسی خواست تا برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تلاش کنند.


اعتماد

نقوی حسینی: اصولگرایان راهی جز وحدت ندارد

نقوی حسینی نماینده اصولگرای مجلس دهم که نزدیک به پایداری ها محسوب می شود با اشاره به اینکه اصولگرایان راهی جز وحدت ندارند گفت: همه گروهها باید از سلیقه های خود عبور کنند و عقب نشینی کنند تا وحدت بوجود بیاید.


تسمیم

آخرین برنامه های جبهه تازه تاسیس اصولگرایان

حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به زمان تعیین نامزد نهایی این جبهه گفت: برای این کار باید چند هزار نفری که عضو این جبهه هستند از سراسر کشور حضور پیدا کرده و مجمع تشکیل شود تا در ابتدا هیئت‌رئیسه 25 نفره را انتخاب کنند. هیئت‌رئیسه پس از تدوین و بررسی و با توجه به شرایط و زمان تصمیم خواهد گرفت که کار چگونه ریل‌گذاری شده و به جمع‌بندی برسد.


نامه نیوز

اما و اگرهای اصولگرایان برای جلیلی و بذرپاش

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص افرادی مانند سعید جلیلی و مهرداد بذرپاش برای انتخابات مطرح می‌شوند، گفت:اگر افراد در مورد ویژگی های فرد کاندیدا دقت کنند می توانند بسیار راحت مصداق هایی که معرفی می‌شوند را مورد ارزیابی قرار دهند که آیا فرد مطرح شده مصداق رجل سیاسی- مذهبی است یا خیر.


ایسنا

مرضیه وحید دستجردی خیال همه را راحت کرد

مرضیه وحید دستجردی در پاسخ به سوالی ضمن تکذیب کاندیداتوری خود در انتخابات 96 بیان کرد: همان‌طور که شورای نگهبان تایید کرده است بانوان نیز اجازه دارند که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند و سپس صلاحیت‌شان در راستای اینکه چقدر تجربه و سابقه دارند بررسی شود، اما من صد در صد قصد شرکت در انتخابات را ندارم.


مهر

10 کاندیدای جبهه تحول‌خواهان مشخص شدند

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه جبهه تحول خواهان برای معرفی نامزد انتخاباتی اظهار داشت: جلسات تشکلهای عضو جبهه تحول‌خواهان به طور منظم برگزار شد و براساس شاخص ها به تعدادی از کاندیداها دست پیدا کرده ایم. جبهه تحول خواهان، ده نامزد پیشنهادی خود را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی می کند.


میزان

تاریخ برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان مشخص شد

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور درباره تکلیف انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده و روال قانونی انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 برگزار می‌شود.


ایلنا

نامزدی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی شد

خبرگزاری ایلنا نوشت: درست ۱۰۰ روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، انتشار خبر انتصاب محمد شریعتمداری به‌عنوان رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به شایعاتی که طی ماه‌های اخیر درباره عدم کاندیداتوری روحانی مطرح می‌شد، پایان داد.به‌گفته یک منبع آگاه نزدیک به دولت، قرار است به‌زودی محمد شریعتمداری با استعفا از معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری، ریاست ستاد انتخاباتی روحانی را برعهده بگیرد و همچنین محمدعلی نجفی نیز قرار است ریاست اتاق فکر این ستاد را برعهده بگیرد.


ایلنا

عارف: مانعی برای حضور زنان در انتخابات وجود ندارد

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید در همایش زنان انقلاب اسلامی و مدیریت سیاسی گفت: الان بحث رجل سیاسی حل شده و هیچ مانعی به لحاظ سیاست کلی نظام برای حضور زنان وجود ندارد.


نامه نیوز

ناصری: رد صلاحیت روحانی یک شوخی بزرگ و خنده دار است

عبدالله ناصری، فعال سیاسی با بیان اینکه سخنانی که مبنی بر رد صلاحیت حسن روحانی مطرح می‌شود ، یک جنگ روانی است، گفت: این مباحث تبلیغات و یک جنگ روانی است و این موضوع یک شوخی بسیار بزرگ است که برخی از دوستان و اعضای جریان رقیب با رئیس جمهور مستقر انجام می‌دهند.


تسنیم

حشمتیان خبر داد: "روحانی" و "مطهری" کاندیداهای جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان در انتخابات

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران گفت: آقایان روحانی و مطهری در لیست ۵ نفره این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ قرار دارند.


خبرآنلاین

سبد رای سعید جلیلی کجاست؟

خبر آنلاین در تحلیلی نوشت: با تقسیم بدنه اجتماعی به طبقات مختلف، حتما اولین برداشت این است که طبقه بورژوا و خرده بورژوا دلیلی برای رای دادن به او ندارند. آنها سعید جلیلی را هرگز گزینه سیاسی مناسبی برای اداره امور نمی دانند و لابد برای رای نیاوردن او در انتخابات حتما به گزینه مقابل او رای خواهند داد. در میان طبقه متوسط هم به نظر گرایش و میلی برای رای دادن به سعید جلیلی دیده نمی شود .اساسا طبیعت این طبقه با حرف هایی که سعید جلیلی مطرح می کند چندان همخوان نیست. به نظر، سعید جلیلی راهی ندارد جز اینکه تمام تخم مرغ هایش را درسبد طبقه ضعیف و حاشیه نشین جامعه قرار دهد .


نامه نیوز

بدشانسی بزرگی که روحانی آورد

نامه نیوز در تحلیلی نوشت: آمدن ترامپ باعث شد تا برجامی که حسن روحانی به زحمت به آن دست پیدا کرد در معرض خطر قرار بگیرد و رسما آژیر قرمز برای آن به صدا در بیاید. رفتار ترامپ در قبال برجام و صحبت‌ها او باعث شده است حتی دوستان اروپایی آمریکا نیز صدای اعتراض خود را بالا ببرند و احساس خطر کنند از مواضع ترامپ در قبال جهان. ترامپ را می‌شود بدنشانسی بزرگ روحانی دانست. شاید اگر فردی به غیر از ترامپ به قدرت می‌رسید اوضاع روحانی برای پیش برد اهداف خود بهتر بود. باید دید روحانی در قبال رفتارهای ترامپ چه تصمیماتی خواهد گرفت و چگونه برجام را ادامه خواهد داد


نامه نیوز

اصولگرایان و جبهه پایداری به وحدت می رسند؟

سیدمهدی هاشمی،نماینده مجلس نهم در گفت و گو با نامه نیوز در خصوص برنامه جبهه مردمی انقلاب اسلامی و وحدت با پایداری‌ها، گفت: هر اقدامی در جهت وحدت و هم افزایی توسعه اصولگرایان صورت بگیرد قابل تقدیر است و این موضوع نیز مورد تاکید است، اما طبیعی است که اگر بخواهیم مشارکت را افزایش دهیم باید همه نظرات را مورد بررسی و توجه قرار دهیم و معایب و ایرادات را به حداقل برسانیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد پایداری ها یک گزینه جداگانه برای انتخابات معرفی کنند یا خیر،گفت:به نظر می‌رسد بعید نباشد!‌ اما در نهایت فکر می‌کنم یک ائتلاف صورت بگیرد.


خبرآنلاین

نقطه ضعف اصلاح طلبان به روایت تابش

محمدرضا تابش نایب ریس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی اصلاح‌طلبان بعد از فوت آیت‌الله هاشمی تغییری نکرده است، ما در هر صورت اقدامات، فعل و انفعالات، سازوکارها و برنامه‌ریزی‌هایی را که داشتیم با تمام قدرت ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به نقطه ضعف جریان اصلاح طلب در ارتباط نزدیک با رهبری گفت: بسیاری از چهره های اصلاح طلب که مورد شناخت و وثوق رهبری نیز هستند ملاقات و ارتباط با ایشان دارند ولی این ارتباط نزدیک نیست و ما در صدد هستیم که این ارتباط برقرار شود.


اعتماد

آرای بخش خاکستری جامعه به کدام سمت خواهد بود؟

مرتضی مبلغ، عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان و معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات معتقد است: جامعه ایران تجارب مهمی را پشت سر گذاشته است و مردم از عملکرد دو جریان سیاسی تجربه کافی و وافی پیدا کرده‌اند و خوب و بد دو جناح سیاسی را دیده‌اند.

وی ادامه داد: به هر حال می‌توان گفت که کشور امروز روند عادی را طی می‌کند و بستر برای پیشرفت‌ها فراهم است. از این رو اقشار خاکستری با در نظر گرفتن شرایط و بحران‌های گذشته به‌طور طبیعی به ادامه ریاست‌جمهوری آقای روحانی روی می‌آورند.


تابناک

مصری: هر ائتلافی که به وفاق برسد، پیروز انتخابات است

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: اصولگرایان در حال شکل دادن تشکیلات جدیدی در ساختار خودشان هستند؛ اما باید دید این تشکل ها چه میزان می توانند در پایان و نتیجه نهایی مؤثر باشند. البته این موضوع ربطی به اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد، بلکه از بین این دو جبهه مشخص در کشور، هر کدام که بتواند به یک وفاق کامل برسد، موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: اینکه ما بخواهیم برای رسیدن به هدف، بر الفاظ و لغات تمرکز کنیم، به نتیجه نخواهد رسید. گروه ها بیش از هر چیز، باید خط و ربط خود را مشخص کنند و منشور ارائه دهند؛ حال می خواهند حزب باشند یا جبهه، یا تشکل و یا هر چیز دیگر، چون برای مردم برنامه و نتیجه اهمیت دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات