صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۱۵۵

از توئیت‌های ترامپ تا پاسخ محسن رضائی

۱ـ میدل‌ایست: ایران عقب نمی‌نشیند
پایگاه خبری «میدل‌ایست‌آی» انگلیسی با «خصومت‌بار و قلدرانه» خواندن دیپلماسی توئیت‌های ترامپ، تأکید کرد: چنین امری نمی‌تواند ایران را به عقب‌نشینی وادار کند و ترامپ باید از این خواب غفلت بیدار شود. این پایگاه با «بی‌تجربه» توصیف کردن دولت ترامپ، افزود: (آنها) احتمالاً پیچیدگی برنامه‌ریزی‌های راهبردی و دیپلماتیک ایرانیان را دست‌کم گرفته‌اند. حقایق ژئوپلیتیک در منطقه به صورت قابل توجهی در پی به کار افتادن ماشین جنگی آمریکا در عراق در سال ۲۰۰۳، تغییر کرد. پس از شکست سیاسی آمریکا در عراق، جمهوری اسلامی خود را قدرت برتر منطقه می‌داند. در این گزارش تصریح شده است: با وجود ماجراجویی‌های دولت سلطه‌طلب ترامپ، احتمال دارد برخوردهای کوچک میان ایران و آمریکا، مانند عبور شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نزدیکی ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به سرعت مشتعل شود.

۲ـ روسیه: تهران ناقض برجام نیست
سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای روسیه اعلام کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تأسف‌آور است و تهران برجام را نقض نکرده است. معاون وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: پرتاب‌ها و آزمایش‌های موشکی (ایران) ناقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، پیامد توافق هسته‌ای با ایران نیست. این موضع را نیز به طرف آمریکایی اعلام کرده‌ایم. امیدواریم با مطالعه و تعبیر دقیق مفاد، برجام و قطعنامه برای تعیین سیاست واشنگتن در صدر قرار گیرد. وی با بیان اینکه ایران هیچ چیزی را نقض نکرده است، افزود: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را از انجام این گونه فعالیت‌ها منع نکرده است. در این قطعنامه از ایران صرفاً خواسته شده است از پرتاب موشک با استفاده از فناوری که بتواند برای حمل مهمات هسته‌ای به کار گرفته شود، خودداری کند.

۳ـ رضایی: موشک جواب موشک است
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام در مطلبی با عنوان «سیاست واقعی» نوشت: پس از ۴۰ سال معلوم شده است که سریال کلینتون، بوش، اوباما و ترامپ در مقابل ایران، سیاست خنده و سیلی است. ایران در مقابل خنده آنها نرمش قهرمانانه و در مقابل سیلی آنها ندامت را برای‌شان رقم زده است؛ بنابراین وقتی گفت‌وگوی تمدن‌ها و برجام با سد تهدیدات بوش و ترامپ روبه‌رو باشد، ادامه نرمش موجب می‌شود که آنها به مراکز هسته‌ای ایران حمله کنند، چون فکر می‌کنند ما جز خنده و دست مریزاد در چنته دیپلماسی نداریم؛ ولی اگر بدانند موشک جواب موشک است، جز لفاظی، رجزخوانی و غارت پول‌های کشورهای منطقه طرفی نخواهند بست.

▼ تا انتخابات
یک منبع آگاه به پایگاه خبری «امیدنامه» گفت: محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور به زودی از سمت خود استعفا می‌دهد و ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده می‌گیرد. پیشتر از محمدعلی نجفی برای ریاست ستاد روحانی نام برده می‌شد؛ اما وی عهده‌دار ریاست اتاق فکر روحانی شده است.
مرضیه وحیددستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که چه کسی در جبهه اصولگرایی قابلیت رقابت با آقای روحانی را دارد، تشریح کرد: ما در این دوره به هیچ وجه از بالا به پایین انتخاب نمی‌کنیم، قرار است کاندیداها بیایند در مجمع عمومی خودشان را معرفی کنند و رأی بگیرند.
علی‌اصغر احمدی، معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به پیش‌بینی حدود ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور، گفت: ۱۴۰ شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورهای مختلف جهان پیش‌بینی شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات