صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۰۰

نشریه اخبار و تحلیل‌ها چهارشنبه 20 بهمن

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): [ترامپ] می‌گوید از من بترسید! نه؛ مردم پاسخ این حرف‌ها را در 22 بهمن خواهند داد و نشان می‌دهند ملت ایران چه موضعی در برابر تهدید می‌‌گیرند.(1395/11/19) *چهارشنبه 20 بهمن، روز انقلاب اسلامی، وحدت ملی، حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم بين‌المللی گرامی باد*
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf

▼ حرف روز
پاسخ قاطع به يک تازه به دوران رسيده

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهراي مرضيه(س) و سي‌و‌هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بار ديگر ملت ایران آماده خلق حماسه‌ای بزرگ مي‌شود که در طول نزدیک به چهار دهه، بخشي از معادلات صحنه سياست بينالملل و چگونگي مواجهه نظام اسلامي با استکبار جهاني را تعيين کرده است. تاريخ جهان سرزميني را به خاطر ندارد که در آن ملتي يکپارچه و يک کلام براي پيروزي انقلاب به صحنه آمده باشند و هر ساله در سالگرد آن همچنان با جمعيتي ميليوني براي عهد و ميثاقي مجدد جمع آيند. اين نمايش باشکوه قدرت يک ملت پيام‌هاي زيادي براي دشمنان اين سرزمين داشته و دارد و آنهايي که گوشي براي شنيدن و مغزي براي فهميدن دارند، در طول اين سال‌ها پيام ملت ايران را گرفته‌اند.
امروز رئيس‌جمهوري در رأس نظام سلطه به قدرت رسيده است که به خوبي نماد خوي غير انساني تمدن غرب است. او که قلدرمآبانه به ميدان آمده و هر روز با تهديد ملت‌ها تلاش دارد تا با ايجاد رعب و وحشت کار خود را به پيش برد و در اين ميان از تهديد ملت ايران نيز دست نکشيده است، خواسته يا ناخواسته تصويري از ماهيت تمدني را براي جهانيان به نمایش گذاشته که بر پايه استعمار، استثمار، بردگي، غارت و جنايت شکل گرفته است. استعمارگران بريتانيايي و اشغالگران سرزمين سرخ‌پوستان، آنقدر از خود جنايت به جاي گذاشته‌اند که همه کتاب‌های نوشته شده در این باره، تنها بخشي از واقعيت‌هاي اين جنايات را آشکار می‌کند.
البته آغاز به کار ترامپ اين نکته مثبت را به همراه دارد که فرصتي براي مطالعه و آشنايي با پيشينه‌اي که در فضاي پروپاگاندای رسانه‌اي غرب پنهان شده بود، فراهم آمده و چهره واقعي حقوق بشر آمريکايي بيش از پيش آشکار شده است. به فرموده حکيم انقلاب اسلامي «کاري که ما در طول سي و چند سال [درباره‌] فساد سياسي، فساد اقتصادي،  فساد اخلاقي، فساد اجتماعي در دستگاه حاکمه‌ي آمريکا دائم مي‌گفتيم، اين آقا آمد در دوره‌ انتخابات و بعد از انتخابات، اين را علني و عريان کرد.»
راه‌پيمايي 22 بهمن امسال، پاسخي دندان‌شکني به ياوه‌گوييهاي رئيس‌جمهور بي‌پرستيژ و متوهمي خواهد بود که به معناي واقعي نماد فرهنگ آمريکايي است و از پيشينه و عظمت ملت ايران چيزي نمي‌داند.

▼ گزارش روز
اسم رمز فریب!

انتشار خبر تصمیم رئیس دولت اصلاحات و جمعی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب برای نگارش نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی و عذرخواهی بابت عملکردشان در جریان فتنه سال 88، تیتر روزنامه‌های اصلاح‌طلب که از قصد برخی افراد شاخص این جریان برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با رهبر معظم انقلاب خبر می‌دهد، منتشر شدن جملاتی از قول رئیس دولت‌های هفتم و هشتم مبنی بر اینکه الآن بهترین زمان برای آشتی ملی است و همه ما و حتی محصوران دلسوز انقلاب هستند و در مقابل دشمن خارجی بر اتحاد و وحدت و همدلی تأکید دارند، در مقابل هر تهدیدی که علیه اصل نظام و تمامیت ارضی و منافع ملی ایران بروز کند، کوچک‌ترین تردیدی برای ایستادگی و مقابله نداریم، در گذشته نمانیم و به آینده بنگریم و...»، تنها بخشی از فعالیت‌های جریان مذکور در هفته‌های اخیر، به ویژه در یک ماه گذشته و پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی و در آستانه انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری است؛ اما آیا این تیتر‌ها، خبرهای تأیید نشده و سخنانی از این دست به تنهایی برای فراموش شدن فتنه بزرگ سال 88 کفایت می‌کند و می‌تواند راه بازگشت فتنه‌گران را به فضای سیاسی کشور ممکن سازد؟! قطعاً این طور نیست.
مگر می‌شود با اسم رمز تقلب در انتخابات کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد و پس از چند سال با شعارها و حرف‌های فریبنده همه چیز را به فراموشی سپرد؟ مگر می‌شود پایتخت نظام جمهوری اسلامی را به آشوب کشید، مردم را در برابر هم قرار داد، دشمنان ملت ایران را امیدوار کرد و چشم بر تمامی ارزش‌ها و اصول بست، آنگاه با چند جمله و پنهان شدن پشت عبارات فریبنده‌ای چون آشتی ملی، همه چیز را از یاد برد؟ مگر می‌شود در روز قدس که متعلق به آرمان فلسطین و حمایت از مظلومان جهان است در خیابان‌های مرکز ام‌القرای اسلامی علیه این آرمان و ضد خط مقاومت شعار داد و چندی بعد با لفاظی و پس و پیش کردن کلمات خود را تبرئه کرد. قطعاً ممکن نیست؛ بلکه تنها راه رسیدن به چنین مقصودی در صورت اغماض نظام اسلامی، برائت جستن از فتنه، محکوم کردن آن و اثبات این تغییر رویه در میدان عمل خواهد بود.

▼ خبر ویژه
سال‌های آینده شکمی سیر به آمریکایی‌ها خواهیم خندید

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس ‌مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این نکته که «از هر منظر و مکتب حقوق بشری دستبند زدن به کودک 5 ساله اقدامی رذیلانه است»، اظهار داشت: کشوری که ادعای ابر قدرتی دارد و معتقد است که برترین کشور در جهان است، امنیت آن آنقدر بادکنکی است که یک بچه 5 ساله آن را بترکاند؟ وی همچنین با گریزی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش، گفت: دیدیم که چقدر حضرت آقا از ترامپ به حالتی خونسرد تشکر کردند. حقیقت‌پور در ادامه اضافه کرد: فکر می‌کنم تا دو سه سال آینده لذتی از دیوانگی اینها خواهیم برد و شکمی سیر به آنها خواهیم خندید. وی در پایان عنوان کرد: ببینید که رهبران و مدیران ما در چه سطحی هستند و رئیس‌جمهور به ظاهر بزرگ‌ترین کشور جهان در چه سطحی است؟
 
▼ اخبار
1ـ فضای لازم برای فعالیت احزاب سیاسی فراهم است
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به ضرورت ایجاد همبستگی و اتحاد بین احزاب مختلف، گفت: فضای لازم برای فعالیت احزاب فراهم است. محمدامین رضازاده با اشاره به نقش احزاب در توسعه بیش از پیش کشور، گفت: فعالیت احزاب سیاسی سبب پویایی و جذب مشارکت عمومی اقشار مختلف جامعه می‌شود. وی با بیان اینکه احزاب نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های ملی دارند، افزود: در حال حاضر احزاب در مسائل ملی کشور از جمله شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و مواردی از این قبیل یکدل هستند. مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به بررسی درخواست‌ها برای تشکیل احزاب جدید، تأکید کرد: در حال حاضر، هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که درخواست قانونی برای تشکیل حزب داشته، ولی با آن مخالفت شده است.

2ـ مقابله با انقلاب اسلامی سرپوشی برای مرگ صهیونیسم و غرب
«کوین بارت» نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمریکایی با بررسی جزئیات مربوط به مخالفت غرب با ایران و آثار شگرف انقلاب اسلامی، تأکید کرد: تلاش‌های غرب و صهیونیسم برای مقابله با ایران و انقلاب اسلامی، طرحی برای منحرف کردن توجهات از سیاست‌های خصمانه علیه مسلمانان و سرپوشی برای مرگ صهیونیسم و غرب در منطقه است. وی درباره ایستادگی ایران در مقابل هژمونی آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: انقلاب اسلامی در آزاد کردن ایران از امپراتوری آمریکا موفق بوده که این موفقیت تا حد زیادی مرهون نبوغ امام خمینی(ره) است؛ کسی که راهی را پیدا کرد تا اسلام را در چارچوب یک قانون اساسی مدرن و از طریق ولایت فقیه به کانون زندگی مردم بازگرداند.

3ـ اصلاح‌طلبان خود را به اطاعت از رهبری مقید می‌دانند
سیدحسین موسوی‌تبریزی، دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: همواره رابطه اصلاح‌طلبان با رهبری نظام مطلوب بوده است، البته بعضاً ممکن است برخی مسائل پیش آمده باشد؛ اما اصلاح‌طلبان همواره خود را به اطاعت از فرامین رهبری ملزم و مقید می‌دانستند. برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه با رهبری معظم برای تمامی جریان‌ها و طیف‌های سیاسی، امری مفید و ضروری است. اصلاح‌طلبان در زمره انقلابی‌ترین افراد جامعه محسوب می‌شوند و هرگز نمی‌خواهند کوچک‌ترین لطمه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وارد شود.

▼ تا انتخابات
محمدرضا باهنر با اشاره به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش ‌رو تنها دو کاندیدای شاخص خواهد داشت و کسانی که تصور می‌کنند با پنج تا شش میلیون رأی می‌توانند مزاحمت ایجاد کنند و سبد رأی فلان جریان را بشکنند، چنین چیزی نیست و چنین افرادی در نهایت می‌توانند ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار رأی کاندیدای یک جریان را خراب کنند. من این را گوشزد می‌کنم؛ به همه اشخاص اصولگرا این هشدار را می‌دهم که اگر فردی با سازوکار جمعی همراه نشود، به قول معروف بیلش بسیار کم گِل برخواهد داشت.
روزنامه «آفتاب یزد» به نقل از منابع آگاه نوشت: خود حسن روحانی از سران اصلاحات خواسته است افرادی را به همراه او روانه کارزار انتخابات کنند تا آنها به یاری‌اش بشتابند و در برابر هجوم حملات اصولگرایانه از او و سیاست‌هایش دفاع کنند. بنا بر این است که این یار کمکی نقش مهره‌های قلعه در بازی شطرنج یا «ضربه‌گیر حسن روحانی» را بازی کند و افزون بر ممانعت از کیش و مات شدن رئیس دولت تدبیر و امید، پس از پایان مناظرات، صحنه انتخابات را ترک کند؛ فردی چون علی مطهری یا مسعود پزشکیان!

▼ اخبار کوتاه
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با اشاره به شکاف به وجود آمده در هسته فرماندهی داعش، گفت: ابوبکر البغدادی به دلیل اعتماد نداشتن اطرافیانش به وی در انزوا به سر می‌برد و نهادهای امنیتی به دقت در حال رصد تحرکات وی هستند. وی ادامه داد: ارتباط البغدادی با دیگر فرماندهان و سرکردگان داعش به شدت کاهش یافته و در بسیاری از موارد عملاً وی از تصمیم‌گیری‌ها حذف شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم سی‌و‌چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت: از مجموع ۶۵ هزار اثری که امسال مجوز نشر گرفته‌اند، ۱۴ هزار کتاب ترجمه‌ و بیش از ۵۰ هزار کتاب تألیفی بوده‌ است. از این تعداد،‌ کتابی‌هایی که در مسیر نظارت مورد ممیزی قرار گرفته، ناچیز است؛ به گونه‌ای که کمتر از سه‌هزارم آنها به ممیزی نیاز داشته است.
وزیر خارجه مصر در سفر به اردن پیام السیسی درباره طرح روسیه برای بازگشت سوریه به عضویت شورای اتحادیه عرب را به پادشاه اردن تحویل خواهد داد. السیسی تاکنون بارها بر اهتمام قاهره به دعوت از نظام سوریه به ریاست بشار اسد برای مشارکت در اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است در امان برگزار شود، تأکید کرده است.
«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت:‌ اعلام حالت آماده‌باش در میان نیروهای هوایی کشور بنا به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و در چارچوب انجام بازرسی سرزده از نیروهای مسلح است. وی تصریح کرد: بازرسی سرزده با هدف تحقیق درباره سنجش میزان آمادگی رزمی نیروهای هوایی برای مقابله با تجاوز دشمن، صورت می‌گیرد.
در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران، محسن پیرهادی یکی از اعضای شورا گفت: «محسن سرخو» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با اعمال نفوذ در شهرداری و سوءاستفاده از موقعیتش در شورای شهر، پارکینگ منزل خود به مساحت ۲۳۶ مترمربع در محله دربند را که به نام همسرش است، مسکونی کرد.
ارجمندی، مدیر عامل صندوق هنر در مراسم اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی گفت: سالیانه ۱۷ هزار میلیارد تومان واردات کالاهای فرهنگی داریم، پس نمی‌توانیم نسبت به این گردش مالی بی‌تفاوت باشیم و باید به کیفیت، قیمت کالا و همچنین شناخت بازار هدف فکر کنیم.



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات