صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۰۴

از درخواست روحانی تا هشدار باهنر

۱ـ فضای لازم برای فعالیت احزاب سیاسی فراهم است
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به ضرورت ایجاد همبستگی و اتحاد بین احزاب مختلف، گفت: فضای لازم برای فعالیت احزاب فراهم است. محمدامین رضازاده با اشاره به نقش احزاب در توسعه بیش از پیش کشور، گفت: فعالیت احزاب سیاسی سبب پویایی و جذب مشارکت عمومی اقشار مختلف جامعه می‌شود. وی با بیان اینکه احزاب نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های ملی دارند، افزود: در حال حاضر احزاب در مسائل ملی کشور از جمله شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و مواردی از این قبیل یکدل هستند. مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به بررسی درخواست‌ها برای تشکیل احزاب جدید، تأکید کرد: در حال حاضر، هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که درخواست قانونی برای تشکیل حزب داشته، ولی با آن مخالفت شده است.

۲ـ مقابله با انقلاب اسلامی سرپوشی برای مرگ صهیونیسم و غرب
«کوین بارت» نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمریکایی با بررسی جزئیات مربوط به مخالفت غرب با ایران و آثار شگرف انقلاب اسلامی، تأکید کرد: تلاش‌های غرب و صهیونیسم برای مقابله با ایران و انقلاب اسلامی، طرحی برای منحرف کردن توجهات از سیاست‌های خصمانه علیه مسلمانان و سرپوشی برای مرگ صهیونیسم و غرب در منطقه است. وی درباره ایستادگی ایران در مقابل هژمونی آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: انقلاب اسلامی در آزاد کردن ایران از امپراتوری آمریکا موفق بوده که این موفقیت تا حد زیادی مرهون نبوغ امام خمینی(ره) است؛ کسی که راهی را پیدا کرد تا اسلام را در چارچوب یک قانون اساسی مدرن و از طریق ولایت فقیه به کانون زندگی مردم بازگرداند.

۳ـ اصلاح‌طلبان خود را به اطاعت از رهبری مقید می‌دانند
سیدحسین موسوی‌تبریزی، دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: همواره رابطه اصلاح‌طلبان با رهبری نظام مطلوب بوده است، البته بعضاً ممکن است برخی مسائل پیش آمده باشد؛ اما اصلاح‌طلبان همواره خود را به اطاعت از فرامین رهبری ملزم و مقید می‌دانستند. برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه با رهبری معظم برای تمامی جریان‌ها و طیف‌های سیاسی، امری مفید و ضروری است. اصلاح‌طلبان در زمره انقلابی‌ترین افراد جامعه محسوب می‌شوند و هرگز نمی‌خواهند کوچک‌ترین لطمه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وارد شود.

▼ تا انتخابات

محمدرضا باهنر با اشاره به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش ‌رو تنها دو کاندیدای شاخص خواهد داشت و کسانی که تصور می‌کنند با پنج تا شش میلیون رأی می‌توانند مزاحمت ایجاد کنند و سبد رأی فلان جریان را بشکنند، چنین چیزی نیست و چنین افرادی در نهایت می‌توانند ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار رأی کاندیدای یک جریان را خراب کنند. من این را گوشزد می‌کنم؛ به همه اشخاص اصولگرا این هشدار را می‌دهم که اگر فردی با سازوکار جمعی همراه نشود، به قول معروف بیلش بسیار کم گِل برخواهد داشت.
روزنامه «آفتاب یزد» به نقل از منابع آگاه نوشت: خود حسن روحانی از سران اصلاحات خواسته است افرادی را به همراه او روانه کارزار انتخابات کنند تا آنها به یاری‌اش بشتابند و در برابر هجوم حملات اصولگرایانه از او و سیاست‌هایش دفاع کنند. بنا بر این است که این یار کمکی نقش مهره‌های قلعه در بازی شطرنج یا «ضربه‌گیر حسن روحانی» را بازی کند و افزون بر ممانعت از کیش و مات شدن رئیس دولت تدبیر و امید، پس از پایان مناظرات، صحنه انتخابات را ترک کند؛ فردی چون علی مطهری یا مسعود پزشکیان!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات