صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۴۰

از بی‌اطلاعی عارف تا دیدار با جلیلی

۱ـ جنبش عدم تعهد، تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد
جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای حمایت و همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات تحمیلی و یک‌جانبه آمریکا، به ویژه وضع تحریم‌های اخیر علیه چندین نهاد و شهروندان کشورمان اعلام و این اقدامات را محکوم کرد. در بیانیه دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک آمده است: جنبش عدم تعهد در راستای موضع اصولی خود، تصمیم دولت ایالات متحده در روز سوم فوریه (۱۵ بهمن ماه) را در تحریم کردن نهادها و اتباع جمهوری اسلامی ایران مردود می‌داند. جنبش عدم تعهد از دولت آمریکا خواسته است از چنین اقدامات تحمیلی که برخلاف حقوق بین‌الملل بوده، دست کشیده و تحریم‌هایی را که برخلاف منشور ملل متحد و رویه‌ها و اصول حاکم بر روابط میان کشورهاست؛ همچنین در تضاد آشکار با دیالوگ و فهم سیاسی میان ملت‌هاست، لغو کند. در پایان جنبش عدم تعهد به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل برجام، که به تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت رسیده، اذعان کرده است.

۲ـ مسلمانان را اخراج می‌کنم
«مارین لوپن» نامزد راست‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی اتحادیه اروپا و اعلام اینکه در صورت برنده شدن در انتخابات امکان خروج از این اتحادیه را بررسی خواهد کرد، گفت: «کشورهای اروپایی به علت یورو می‌میرند.» لوپن همچنین با تأکید بر محدود کردن مهاجرت به فرانسه، متذکر شد: «در صورتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شوم، مهاجرت قانونی را محدود خواهم کرد و سیاستی را برای ممنوع کردن ورود مسلمانان به خاک فرانسه، مانند آنچه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اتخاذ کرده است، اجرا خواهم کرد.» بر اساس نظرسنجی‌ها، لوپن اکنون یکی از نامزدهای پیشتاز دور اول انتخابات است که قرار است در ماه آوریل برگزار شود.

۳ـ اظهار بی‌اطلاعی از نامه اصلاح‌طلبان به رهبر معظم انقلاب
محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود جریان اصلاح‌طلب نامه‌ای به رهبری نوشته‌اند، آیا این مسئله را تأیید می‌کنید، گفت: من اطلاعی از این مسئله ندارم. او همچنین درباره این موضوع که همیشه این انتقاد مطرح است که اصلاح‌طلبان ارتباطات اندکی با رهبری داشته‌اند و پس از فوت آقای هاشمی این مسئله پررنگ‌تر شده است، گفت: اصلاح‌طلبان همیشه با رهبر معظم انقلاب ارتباط داشته‌اند. ایشان رهبر و پدر همه جریان‌های داخل نظام هستند و ما هم با همین نگاه با ایشان در ارتباط بوده‌ایم.

▼ تا انتخابات
محمود صادقی، نماینده مردم تهران درباره گزینه جانبی در کنار روحانی از سوی اصلاح‌طلبان گفت:‌ این روش یک روش احتیاطی است؛ اما فکر می‌کنم همه باید مثل سال ۹۲ به صورت منسجم از آقای روحانی حمایت کنیم. صادقی درباره احتمال ارائه فهرست مشترک اصلاح‌طلبان و حامیان دولت برای انتخابات شوراها اظهار داشت: اصل انسجام و ائتلاف لازم و پذیرفته شده است و اکنون بر روی مدل ائتلاف فکر می‌شود.
در حاشیه راه‌پیمایی ۲۲ بهمن، حامیان علی نیکزاد در اقدامی عجیب او را کاندیدای ریاست‌جمهوری سال آینده معرفی کرده و اعلام کردند وی در انتخابات پیروز خواهد شد.
غلامعلی حدادعادل با اعلام این خبر که برای انتخابات با سعید جلیلی دیدار کرده است، گفت: بعید است نامزد اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری یک زن باشد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات