صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۵۷

حرف روز/ ذخایر غیر تشریفاتی انقلاب

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با آقای «استفان لوفون» نخست‌وزیر سوئد، واقعیت‌های جشن مردم ایران در ۲۲ بهمن را برای وی تبیین کرده و فرمودند: «سالگرد انقلاب‌ها در دنیا به صورت تشریفاتی و با انجام رژه نظامی در حضور تعدادی از نخبگان و سیاسیون برگزار می‌شود[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار با آقای «استفان لوفون» نخست‌وزیر سوئد، واقعیت‌های جشن مردم ایران در ۲۲ بهمن را برای وی تبیین کرده و فرمودند: «سالگرد انقلاب‌ها در دنیا به صورت تشریفاتی و با انجام رژه نظامی در حضور تعدادی از نخبگان و سیاسیون برگزار می‌شود؛ اما در ایران، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک جشن واقعی است که به‌ دست خود مردم و با حضور همه قشرها برگزار می‌شود. تحلیلگرانی که از دور درباره ایران قضاوت می‌کنند، از درک این عظمت عاجز هستند.» این سخنان رهبر معظم انقلاب در یک دیدار سطح بالا نشان می‌دهد؛ ۱ـ باید در مراودات بین‌المللی ظرفیت‌های عظیم ملت ایران، مانند حمایت‌های مردمی را مطرح و به آن افتخار کرد؛ این در حالی است که مسئولان کشورمان صرفاً در مراودات بین‌المللی از منابع و ذخایر معدنی کشورمان سخن به میان می‌آورند. ۲ـ طرح این موضوع در حضور بالاترین مقام یک کشور اروپایی نوعی احساس افتخار و امتیاز مثبت برای کشورمان به شمار می‌آید؛ زیرا در سراسر جهان جشن مردمی با این گستردگی برگزار نمی‌شود و در کشورهای دیگر سالروز تشکیل کشورها یا جشن بزرگ آنها در یک رژه نظامی یا یک مراسم حزبی به پایان می‌رسد. ۳ـ تأکید بر این موضوع یک نوع اطلاع‌رسانی و تولید پیام در سطح بین‌المللی است؛ زیرا بخش مهمی از سخنان این جلسه است و این پیام قطعاً خواهد توانست جریان یک طرفه معادله رسانه‌ای را برهم بزند. ۴ـ بیان حادثه‌ای که کمتر از یک روز از آن می‌گذرد (راه‌پیمایی ۲۲ بهمن) و در رسانه‌ها بازتاب دارد، سبب اعتماد آنها به مردمی بودن کشورمان خواهد شد و قطعاً در دیدگاه مسئولان این کشور یا در اظهار نظرهای بعدی او در مجامع سیاسی به صورت علنی و غیر علنی تأثیر دارد. ۵ـ در این پیام نوعی مقایسه نیز وجود دارد و رهبر معظم انقلاب امیدوار است مخاطب این معنا را بفهمد که این جشن ملی و انقلابی صرفاً در کشور جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۸ سال هنوز هم در سطح بسیار عالی صورت می‌گیرد و در سایر کشورها نماد کوچکی از این موضوع وجود ندارد.
شایسته است مسئولان و مدیران انقلابی در مراودات داخلی و بین‌المللی قدردان ذخایر غیر تشریفاتی انقلاب باشند و آن را در رفتارها و تصمیمات خود لحاظ کنند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات