صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۶۱

از شرط مضحک تا راز فندک

۱ـ شرط مضحک «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی
«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «تی‌آر‌تی» ترکیه مدعی شد: «عربستان سعودی خواستار بهبود روابط با ایران است، مشروط بر اینکه این کشور به حمایت از تروریسم پایان دهد.» این وزیر سعودی ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به نقش دولت جدید آمریکا در این زمینه، تأکید کرد، ریاض همچنین خواستار افزایش سطح رابطه راهبردی، تاریخی و قوی خود با آنکاراست و حدود ۲۰۰ مسئول سعودی و ترک نشستی را به منظور رایزنی درباره اجرای پروژه‌های امنیتی، نظامی و... برگزار کرده‌اند. الجبیر درباره مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه نیز اظهار داشت: هدف از مذاکرات فنی آستانه اجرای آتش‌بس و ورود کمک‌ها به کشور سوریه است، این همان چیزی است که ما می‌خواهیم. وی افزود: طرح دوره انتقالی (مرحله‌‌ای از مراحل حل بحران در سوریه) یعنی اینکه در آن، برای کسی که مسئول قتل ۵۰۰ هزار شهروند سوری است، مشروعیتی وجود ندارد! گفتنی است رژیم سعودی یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه است که مرتکب هولناک‌ترین جنایات ضد بشری در منطقه طی سال‌های اخیر شده‌ است.

۲ـ راز فندک انصارالله
سیدعبدالملک الحوثی در جریان سخنرانی اخیر خود فندکی را جلوی دوربین نشان داد و با آن متجاوزان را تهدید کرد. یک منبع نزدیک به جنبش انصارالله درباره پیام این اقدام گفت: رهبر جنبش انصارالله تلاش کرد با این کار روحیه نیروهای متجاوز سعودی را در هم بشکند که میلیون‌ها دلار برای خرید زره‌پوش‌هایی هزینه می‌کنند که نیروهای انصارالله آنها را با فندک به آتش می‌کشند. این اشاره‌ای روشن به چیزی است که عملاً روی می‌دهد و در واقع شجاعت یمنی‌ها را نشان می‌دهد که در برخی اوقات به ویژه در مرز با عربستان به شلیک راکت به سمت خودروها و نفربرهای سعودی نیاز ندارند؛ بلکه آنها را با فندک به آتش می‌کشند. این منبع افزود: سیدعبدالملک الحوثی با این اقدام در سخنرانی خود این پیام را به سعودی‌ها داد که ما با ساده‌ترین سلاح (فندک) می‌توانیم نیروهای شما را که میلیاردها دلار برای آنها هزینه می‌کنید، شکست دهیم.

▼ تا انتخابات
حسین کنعانی‌مقدم، از فعالان سیاسی جریان اصولگرایی درباره آخرین وضعیت این جریان برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم گفت: در زمینه انتخابات پیش از هر چیزی باید ائتلاف و وحدت صورت بگیرد و همه جریان‌ها توانایی‌های‌شان را در یک جبهه مشترک جمع کنند، که اگر این وحدت را نداشته باشند به دلیل تشتت و شکست آرا قطعاً شکست خواهند خورد. وی در ادامه بیان کرد: جبهه مردمی انقلاب نیز برای همین منظور است که بتواند همه جریان‌های اصولگرا را در یک مسیر مشترک قرار دهد و با یکدیگر نوعی هم‌افزایی را رقم بزنند.
موسوی‌لاری، عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان به شکل قوی‌تری وارد این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا می‌شوند، گفت: اصلاح‌طلبان فعالیت خود را برای انتخابات شوراها با آهنگ واحد آغاز کرده و برای این انتخابات برنامه‌ریزی کردند و به نظر می‌رسد بتوانند در بیشتر مناطق موفق باشند. وی افزود: خوشبختانه، موقعیت کاندیداها و جریان اصلاحات در انتخاب شوراها موقعیت مناسبی است، ‌البته قطعاً این موضوع وابسته به فضای اردیبهشت ماه سال آینده و شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری نیز خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات