صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۶۲

اخبار کوتاه یکشنبه 24 بهمن

«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با وزیر امور اتحادیه اروپا و بازرگانی سوئد اعلام کرد: قرار است دو بانک سوئدی به شرکت‌های ایرانی فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (آی‌سی‌تی) برای همکاری مشترک خط اعتباری دهند. وی تأکید کرد: حجم روابط دو کشور از یک سال پیش تاکنون با افزایش بسیار خوبی به ۲۵۰ میلیون یورو رسیده است که این روند به ویژه برای گسترش همکاری در بخش تحقیق و توسعه و انتقال فناوری ادامه می‌یابد.
جنبش صابرین برای پیروزی فلسطین (حصن) با تبریک عملیات استشهادی یک جوان فلسطینی در تل الربیع اشغالی (تل آویو) اعلام کرد: این عملیات تأکیدی از سوی ملت بزرگ فلسطین بر انتخاب راه انتفاضه و مقاومت است. جنبش صابرین در بیانیه‌ای خواستار رسیدن به توافق ملی برای افزایش شدت انتفاضه و کمک به توسعه ابزارهای آن در چارچوب یک برنامه انقلابی به منظور پیروزی نهایی و آزادی کشور شد.
پارلمان پرتغال با صدور بیانیه‌ای قانون مصادره اراضی کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. کشورهای مختلف جهان و محافل بین‌المللی نیز در واکنش به این قانون نژادپرستانه و ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی که در کنست این رژیم به تصویب رسید، موضع گرفته‌اند. البته کشورهای عربی همچنان در سکوت کامل قرار داشته و واکنشی به سلب آشکار حقوق فلسطینی‎ها نشان نداده‎اند.
فؤاد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق اعلام کرد: پیش‌نویس قانون جدید انتخابات با حضور جناح‌های برجسته پارلمان بررسی و تهیه شده است. گفتنی است، بغداد به تازگی شاهد تظاهرات هواداران تغییر قانون انتخابات و تشکیل شورای کمیسیون عالی مستقل برای انتخابات بود که طی آن منابع ناشناس اقدام به تیراندازی کردند و بر اثر آن دو تظاهرکننده کشته و ۳۲۰ نفر زخمی شدند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه توانستند شهرک راهبردی «تادف» در جنوب شهر الباب را در عملیاتی با حمایت هوایی روسیه تحت سلطه خود بگیرند. روسیه و ترکیه نیز به منظور اجتناب از هرگونه درگیری با یکدیگر بر ایجاد حد فاصل بین نیروهای سوری و سپر فرات در شهرک تادف در الباب توافق کردند.
مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب با توجه به قطعی برق گفت: ما با کاهش تولید ۷۶۸ هزار بشکه‌ای نفت در میادین مستقل داخلی روبه‌رو بودیم؛ اما توانستیم مانع کاهش تولید ۳۰۰ هزار بشکه نفت در میادین مشترک غرب کارون شویم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات