تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۷۰

اردوغان همچنان به دنبال منطقه امن در سوریه

رئیس جمهوری ضمن اعلام اینکه نیروهای سوری مورد حمایت ارتش ترکیه به مرکز شهر الباب در استان حلب رسیده‌اند، گفت نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» باید به ارتش ملی این کشور تبدیل شوند.
 به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از العالم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه قبل از عزیمت به بحرین، اولین مقصد سفر دوره‌ای او به کشورهای حاشیه خلیج فارس، در جمع خبرنگاران اعلام کرد در حالی که نیروهای این کشور هم اکنون شهر الباب را در شمال سوریه محاصره کرده اند، نیروهای ارتش آزاد سوریه عملاً به مرکز شهر رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه روسیا الیوم، اردوغان افزود که نیروهای ارتش آزاد و نیز نظامیان ترکیه بعد از آزادسازی شهر الباب از داعش، به سوی شهر [کُردنشین] منبج و رقه (پایتخت داعش) حرکت خواهند کرد. رئیس جمهوری ترکه، همچنین، گفت که هدف از عملیات در شمال سوریه، ایجاد یک منطقه امن خالی از تروریست ها به وسعت چهار هزار کیلومتر مربع است تا زمینۀ بازگشت آوارگان سوری حاضر در ترکیه به اردوگاه هایی در این منطقۀ امن فراهم شود.

در عین حال، اردوغان با اعلام اینکه ایجاد منطقه امن بدون ایجاد منطقه پروازممنوع ممکن نیست، افزود که این موضوع را به آمریکا و روسیه بررسی کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش، مدعی شد که مخالفان سوری موسوم به «ارتش آزاد سوریه» باید ارتش ملی سوریه شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات