صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۸۲

اخبار کوتاه دوشنبه 25 بهمن

«هاشم یکه‌زارع» مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: تا ۲۵ روز آینده قراردادی برای طراحی و تولید پلت فرم، میان ایران‌خودرو با یک شرکت آلمانی ـ ایتالیایی به امضا خواهد رسید. وی افزود: قرارداد در قالب تولید پلت فرم ملی است که بر اساس آن، موتور اولیه را شرکت‌های خارجی تولید  می‌کند. موتور دوم با طراحی ایران‌خودرو در کنار همین شرکت‌ها تولید می‌شود و موتور سوم را نیز ایران خودرو به تنهایی تولید خواهد کرد.
«محمدحسن عصاره» رئیس مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور گفت: در دو سال گذشته نرم‌افزار کنترل مزارع با استفاده از سیستم‌های گیرنده، فرستنده و تبادل اطلاعات زیر نظر این مؤسسه طراحی شد که کارشناس مربوط تصاویر لحظه‌‌به‌لحظه از مزارع را به مرکز مخابره می‌کند و اطلاعات دقیق درباره روندها در دسترس قرار می‌گیرد. وی افزود: سازمان‌های دیگر مانند محیط زیست برای نظارت بر محیط‌بانان و جنگل‌بانان می‌توانند از این سیستم بهره بگیرند.
سردار اهوازیان فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس، به اهمیت آزادسازی حلب اشاره کرد و گفت: ما در خرمشهر طی هشت سال با ۴۸ کشور جنگیدیم و ۲۱۴ هزار شهید دادیم، در حالی که در حلب طی شش سال با ۱۱۶ کشور در حال جنگ بودیم و ۱۰۰۰ شهید دادیم و بی‌تردید آزادی حلب به باشکوه آزادی خرمشهر است.
دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره سردار سلیمانی می‌گوید: من بیش از ۲۰ سال است که با سردار سلیمانی ارتباط نزدیک دارم. وقتی که درباره عراق و افغانستان مذاکره می‌شد و من مسئول هیئت ایرانی بودم، ارتباط بسیار خوبی با او داشتم. سردار سلیمانی را یک شخصیت بسیار فهیم و دلیر می‌دانم.
روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت از طرح « گالانت»، وزیر مسکن این رژیم برای پایان دادن به بحران سوریه پرده برداشت و نوشت: پیشنهاد می‌شود در مقابل به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان اشغالی در قالب بخشی از خاک فلسطین اشغالی، کار بازسازی سوریه شروع شود. همچنین از نفوذ ایران در سوریه جلوگیری به عمل آید.
به گزارش نشریه میدل‌ایست اکونومیک سروی (میس)، واردات نفت خام ژاپن در سال ۲۰۱۶ به سه میلیون و ۳۱۱ هزار بشکه در روز رسید. ایران با صادرات بیش از ۲۲۷ هزار بشکه در روز به ژاپن و سهم ۸/۶ درصدی از واردات نفت، در جایگاه چهارمین صادرکننده نفت به این کشور قرار دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات