سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۲۹۰
بسته انتخاباتی بصیرت:

همراه با انتخابات8

به این سه دلیل روحانی یک اصول‌گرا نیست!/ سبحانی نیا: شعار دولت اعتدال اما عملکرد آن اصلاح طلبانه است/ پاسخ باهنر به اعلام برائت رسایی از اصولگرایی/ جلیلی: هم‌افزایی نیروهای انقلاب ضروری است/ فلاحت‌پیشه: روحانی به آرای اصولگرایان امید دارد/ درخواست انتخاباتی روحانی از سران اصلاحات
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت

همراه با انتخابات8مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.

تسنیم

خبر جدید از اردوگاه اصلاح طلبان

آرش حبیبی مسئول دبیرخانه کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان از احتمال ارائه لیستی جدا از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای انتخابات شوراها خبر داد.

ایرنا
رئوفیان: اصولگرایان در انتخابات 96 راه دشواری در پیش دارند

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت:اصولگرایان در انتخابات 96 برای رسیدن به گزینه نهایی راه دشواری در پیش دارند چون وضعیت در این اردوگاه شفاف نیست.


مهر

باهنر: قطعا اصولگرایان در مقابل روحانی یک کاندیدا خواهند داشت

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، با بیان اینکه روحانی در انتخابات اخیر وامدار اصلاح‌طلبان شد، گفت: قطعا اصولگرایان در مقابل روحانی یک کاندیدا خواهند داشت.

عصر ایران

به این سه دلیل روحانی یک اصول‌گرا نیست!

مواضع رییس جمهور روحانی در این سال‌ها به ویژه در طول عمر دولت یازدهم چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی و مسائل فرهنگی برخلاف اعتقادات اصول‌گرایان بوده است.

باشگاه خبرنگاران

مرعشی: استفاده از کاندیدای در سایه به روحانی بستگی دارد

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ از آقای روحانی و در انتخابات شوراها نیز از لیست مشترک اصلاح طلبان حمایت خواهیم کرد. سخنگوی حزب کارگزارن سازندگی با بیان اینکه حزب ما آلترناتیوی برای آقای روحانی در نطر ندارد، خاطر نشان کرد: استفاده از کاندیدای در سایه، منوط به شخص آقای روحانی است و در صورت صلاحدید وی، کاندیدای آلترناتیوی برای وی انتخاب می‌کنیم.

آریا

مطهرنیا: اصلاح‌طلبان کاندیدای پوششی خواهند داشت

مهدی مطهرنیا، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص مطرح شدن نام آقایان بذرپاش و پزشکیان برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ، گفت:اصلاح طلبان آنقدر تجربه از انتخابات اندوخته اند که کاندیدای پوششی خود را نیز در انتخابات دارا باشند.

نامه نیوز

سبحانی نیا: شعار دولت اعتدال اما عملکرد آن اصلاح طلبانه است

حسین سبحانی نیا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار دولت اعتدال اما عملکرد آن اصلاح طلبانه است، تصریح کرد : آنچه که در دولت نقش اساسی دارد، جریان اصلاح طلبان است. نقد جریان اصولگرا نیز به همین دلیل است. برداشت من این نیست که جریان اصولگرایی در نهایت به گزینه روحانی برسند، بلکه تلاش خواهند کرد که گزینه ای از درون خودشان و با تابلوی اصولگرایی را معرفی کنند.

تسنیم

جلیلی: نمی‌توان با "تفکر التماسی" منافع ملی را حفظ کرد

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفکر و نگاه امروزه به‌جایی رسیده که آب خوردن هم وابسته به یکی دیگر است و در این شرایط نمی‌توان با تفکر التماسی منافع ملی را حفظ کرد.

خبر انلاین

انتقاد صریح از ناکارآمدی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

علی صوفی فعالی سیاسی اصلاح طلب معتقد است: اصلاح طلبان با شورای عالی سیاستگذاری در انسجام بخشی به نیروهای خود موفق بودند و الان شورای مشورتی و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دیگر محلی از اعراب ندارند.

تسنیم

بذرپاش: عملکرد دولت آقای روحانی فرسنگ‌ها با عملکرد یک مسئول انقلابی فاصله دارد

مهرداد بذرپاش عضو سابق هیئت‌رئیسه مجلس با انتقاد از ناکارآمدی دولت یازدهم در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: شما بگویید در این ۴ سالکدام مشکل مردم را رفع کرده‌اید. بذرپاش با بیان اینکه کشور نیازمند مدیریت انقلابی است در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم گفت: به نظر من عملکرد دولت آقای روحانی فرسنگ‌ها با عملکرد یک مسئول انقلابی فاصله دارد و این حقیقتی غیرقابل انکار است.

تسنیم

تذکر انتخاباتی مشاور وزیر کشور به دولتی‌ها

محمدابراهیم شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت کشور گفت: در عرصه عمل، نه تنها به نفع هیچ جریانی نباید فعالیت کنیم بلکه باید نظارت کنیم که مدیران هم به نفع هیچ جریانی از امکانات دولتی استفاده نکنند.

آنا

تحلیل کرباسچی درباره کاندیدای پوششی در انتخابات 96

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره کاندیدای پوششی معتقد است: در فرایند انتخابات هر اتفاقی، قابل پیش‌بینی است و نمی‌توان در میان راه از آن بازگشت یا عقب کشید. این مسأله‌ای است که در گذشته هم وجود داشته؛ همان سال 76 با وجود آنکه رقابت و تضاد میان آقایان ناطق نوری و خاتمی چندان شدید نبود، گزینه‌هایی چون آقای ری شهری و مرحوم حبیبی نیز مطرح بودند. اینکه در کنار کاندیدای اصلی، گزینه‌های جایگزین احتمالی مطرح می‌شوند.

ایلنا

پاسخ باهنر به اعلام برائت رسایی از اصولگرایی

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اعلام برائت رسایی از اصولگرایی گفت: از شکاف بین اصولگراها به طور طبیعی اصلاح‌طلبان سود می‌برند و مقصود ما از اینکه در جریان انتخابات اصولگراها ائتلاف کنند معنایش دست بر داشتن از مواضع نیست.

فارس

جلیلی: هم‌افزایی نیروهای انقلاب ضروری است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هم‌افزایی نیروهای انقلاب یک امر مطلوب و بلکه ضروری است، گفت: مردمی که به انقلاب اسلامی باور دارند نمی‌توانند تبعیض و فساد را در جمهوری اسلامی بپذیرند.


فارس

گزارش یک رسانه غربی درباره ناامیدی مردم از روحانی

پایگاه اینترنتی قنطره در گزارشی به قلم الریش فون‌شورین درباره درگذشت آیت‌الله «هاشمی رفسنجانی» رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و تاثیر آن بر رقابت‌های انتخابات آتی ریاست‌جمهوری نوشت که حتی پیش از اینکه رفسنجانی از دنیا برود، انتخاب مجدد روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری موضوعی بود که به دیده تردید به آن نگریسته می‌شد چرا که بسیاری از ایرانی‌ها از سیاست‌های وی ناامید شده‌اند.

اعتماد

فلاحت‌پیشه: روحانی به آرای اصولگرایان امید دارد

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس معتقد است که دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا هیچ وقت تا این حد با هم آمیخته نشده بودند و جریانات مختلف هر کدام دستی بر شانه ی بخشی از جریان مقابل دارند. هیچ وقت تا این حد جناحهای چپ و راست در کشور با هم آمیخته نشده بودند به طوریکه آقای روحانی حتی امید به گرفتن رای بخش عمده ای از اصولگرایان دارد و از سوی دیگر بخشی از جریان چپ امیدوار هستند که در مقابل آقای روحانی بایستند.

خبرانلاین

زمزمه کاندیداتوری علی مطهری در انتخابات

اشرفی اصفهانی گفت: زمزمه هایی درباره علی مطهری می شنوم. آقای مطهری دوست ما است اما با بودن آقای روحانی مصلحت نیست بیاید، شاید هم خودش نیاید. درباره آقای پزشکیان من چیزی نشنیدم. شاید فردا امثال ما نیز به میدان بیاییم اما به این معنا نیست که تا آخر در میدان باشیم. شاید بخواهند بیایند تنور انتخابات را گرم کنند بعد به نفع آقای روحانی کنار بروند تا کفه ترازو سنگین تر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

ورود اصلاح‌طلبان به مصادیق انتخابات ریاست‌جمهوری تا ۱۰روز آینده

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از احتمال ورود این جریان سیاسی به مصادیق انتخاباتی تا ۱۰روز آینده خبر داد. حسین کمالی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان هنوز درباره روحانی هم گفت‌وگویی نکرده‌اند، ادامه داد: اصلاح‌طلبان هنوز در رابطه با هیچ گزینه‌ای برای انتخابات ریاست‌ جمهوری صحبت و در نتیجه جمع‌بندی نکرده‌اند.

خبرآنلاین
ابتکار: لزومی‌ ندارد حضور سیاسی‌ خانم‌ها در حد ریاست‌جمهوری باشد

معصومه ابتکار معتقد است خانم‌های ایرانی گام‌های خوبی به سمت پیشرفت در عرصه سیاسی برداشتند اما این موضوع لزوما به این مفهوم نیست که باید این حضور در عرصه عالی سیاسی، اجرایی و تصمیم‌گیری در حد ریاست‌جمهوری باشد.

عصر ایران

عضو جبهه پایداری: رییسی و فتاح قویا گفتند نمی آیند

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری از تشکیل این جبهه استقبال می کند و نکاتی را درمورد استراتژی انتخاب کاندیدای اصولگرایان از مجرای جبهه مردمی نیروهای انقلاب یادآور می شود و تاکید دارد این رویه می تواند بهتر و مثبت تر عمل کند. البته کماکان تاکید می کند جبهه پایداری اگرچه از تشکیل این پارلمان بزرگ مردمی اصولگرایی استقبال می کند اما در نهایت به گزینه "اصلح ” رای خواهد داد ، حتی اگر متفاوت با گزینه معرفی شده جبهه مردمی نیروهای انقلاب باشد.

وی در ادامه گفت: اطلاع دارم که دوستان به سراغ حضرت آیت الله رییسی رفتند و ایشان شدیدا و قویا گفتند نمی آیند. اگر بودند به طور حتم گزینه مورد حمایت ما بودند. یا مثلا آقای پرویز فتاح به طور قاطع اعلام کردند که نمی آیند.

مهر

آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات اعلام شد

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: واجدان شرایط شرکت در انتخابات حدود ۵۵ میلیون نفر هستند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رای اولی محسوب می شوند.

ایلنا

بادامچیان: مذاکره‌ای با جبهه پایداری نداشته‌ایم

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به موضوع حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: در مورد اینکه موتلفه با این جبهه یکی شود، باید کمی جلوتر برویم و برنامه‌ها مشخص شود تا تصمیم بگیریم.

تسنیم

«جبهه پیروان» رسماً از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حمایت کرد

در ادامه حمایت احزاب،گروه‌ها و تشکلهای انقلابی از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، جبهه پیروان خط امام و رهبری طی اطلاعیه ای حمایت بی قید و شرط خود از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

خبرآنلاین

منتجب نیا: اصولگرایان، در انتخابات به سه دسته تقسیم می شوند

رسول منتجب نیا به روزنامه اعتماد گفت: بخشی از جریان اصولگرا به حکم وظیفه ملی و سنتی که احساس می‌کردند وارد صحنه می‌شوند و کاندیدایی را مشخص کرده و به مردم معرفی می‌کنند. آنها معتقدند که با کاندیداتوری به وظیفه خود عمل می‌کنند؛ چه این کاندیدا رای بیاورد و چه نیاورد. طیف دیگر تند و افراطی این جریان سیاسی نمی‌خواهند فقط بر حسب وظیفه وارد میدان شوند، بلکه داعیه موفقیت و پیروزی در انتخابات دارند. این انگیزه در آنها قوی است یا حداقل هدف‌شان این است که آرای آقای روحانی را بشکنند و از اقتدار و صلابت او در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش بکاهند. گروه دیگری از اصولگرایان که هواداران آقای احمدی‌نژاد هستند، بعید است بتوانند با اصولگرایان سنتی کنار بیایند و حتی با گروه دوم نیز همگام نمی‌شوند. از این رو لااقل سه دسته در بین اصولگرایان شکل می‌گیرد که ممکن است هیچ کدام با هم کنار نیایند


جمهوریت

روایت ذوالنوری از 14 کاندیدای جریان اصولگرایی

ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره تعدد کاندیداهای اصولگرایی که در حال حاضر مطرح هستند، افزود: در حال حاضر کاندیداهای ریز و درشت در جریان اصولگرایی که دیگران آن ها را مطرح کرده اند، حدود 14 نفر هستند. وی در تشربح رویکرد جبهه مردمی نیروهای انقلاب تشریح کرد: جبهه انقلاب به دنبال این است که هر جریان اصولگرایی می تواند کاندیدایی داشته باشد اما در نهایت باید این ها را با شاخص هایی مقایسه و ملاک ها و معیارهای تعیین کنند و به کاندیداها نمره داده شود و کسانی که بیشترین امتیاز و معدل را دارند در صحنه انتخابات بمانند .

تابناک

درخواست انتخاباتی روحانی از سران اصلاحات

روزنامه آفتاب یزد امروز طی مطلبی از درخواست روحانی برای معرفی چند گزینه اصلاح‌طلب در انتخابات آتی خبر داد و نوشت: نبرد حسن روحانی در برابر چندین اصولگرا در عرصه رقابت‌ها، حتی نگرانی‌هایی را برای خود رئیس جمهوری نیز ایجاد کرده است به طوری که بنا به گفته منابع آگاه به آفتاب یزد، خود حسن روحانی از سران اصلاحات خواسته است تا افرادی را به همراه او روانه کارزار انتخابات کنند تا آنها به یاری‌اش بشتابند و در برابر هجوم حملات اصولگرایانه از او و سیاست‌های او دفاع کنند.

ایران

معین: احتمال پیروزی روحانی کمتر از سال 92 نیست

مصطفی معین، چهره شناخته‌شده جبهه اصلاحات از شرایط روحانی و اصلاح طلبان در انتخابات اردیبهشت‌ماه سال آینده گفت: من احتمال رأی‌آوری آقای روحانی را کمتر از سال ٩٢ نمی‌بینم؛ هرچند برای توده مردم هنوز مسائل اقتصادی و معیشتی وجود دارد؛ اما فکر می‌کنم روندی که وجود دارد، یک روند تدریجی و رو به بهبود بوده است. ممکن است ریزش آرایی هم وجود داشته باشد.

تسنیم

تسنیم: روحانی «ضربه‌گیر» به میدان می‌فرستد

یک روزنامه اصلاح‌طلب به نقل از روحانی خواستار کاندیداتوری گزینه‌های ضربه‌گیر انتخاباتی شده و نوشته مطهری و پزشکیان قرار است در زمره کسانی که این رسانه آنها را فدائیان روحانی می‌خواند، باشند.

باشگاه خبرنگاران

مهرعلیزاده: معرفی گزینه دیگری در کنار روحانی منطقی است

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان معتقد است که در مسیر انتخابات نباید تنها به یک نفر اکتفا کرد و اصلاح‌طلبان در کنار روحانی باید گزینه دیگری هم داشته باشند.
محسن مهرعلیزاده در رابطه با احتمال قرار گرفتن گزینه دیگری در کنار روحانی برای انتخابات سال آینده، اظهار داشت: تاکنون اصلاح‌طلبان در این باره به نتیجه نهایی و قطعی نرسیده‌اند.

ایلنا

عارف: رهبر انقلاب پدر همه جریانات داخل نظام هستند

محمدرضا عارف رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: اصلاح‌طلبان همیشه با مقام معظم رهبری ارتباط داشته‌اند. ایشان رهبر و پدر همه جریانات داخل نظام هستند و ما هم با همین نگاه با ایشان در ارتباط بوده‌ایم.

ایلنا

روایت حدادعادل از دیدار انتخاباتی‌اش با جلیلی

حدادعادل درباره رویکرد اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری تصریح کرد: در مورد انتخابات، جبهه مردمی یاران انقلاب سعی می‌کند سازوکاری برای وحدت و رسیدن به نامزد واحد پیشنهاد کند و این فرایند در حال طی شدن است. او افزود: با جامعه روحانیت هماهنگیم و جامعتین از هر حرکتی که به وحدت برسد حمایت می‌کند.این نماینده سابق مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه ممکن است نامزد ریاست‌جمهوری اصولگرایان خانم باشد، ابراز داشت: بعید است. حدادعادل در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با انتخابات با سعید جلیلی هم دیدار داشته‌اید، بیان کرد: بله

خراسان

تصمیم جبهه پایداری برای گزینه نهایی اصولگرایان

دبیر کل جبهه پایداری با تاکید بر این که این جبهه تلاش می کند تا فرد اصلح را جلو بیاورد، درباره احتمال حمایت از نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در صورت معرفی فرد اصلح توسط جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

تسنیم

بیگی: «قانون جامع انتخابات» به انتخابات ۹۶ نمی‌رسد

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمان 45 روزه‌ای که قوه مقننه به دولت برای ارائه لایحه "قانون جامع انتخابات" ارائه کرده بود، حدود 2 ماه می‌گذرد، گفت: گویا دولت اراده‌ای برای ارائه لایحه جامع قانون انتخابات به مجلس ندارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه از این هفته بررسی لایحه بودجه سال 96 کل کشور در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، قطعاً فرصت بررسی طرح یا لایحه جامع قانون انتخابات تا پایان سال میسر نیست و قطعاً در انتخابات سال 96 نمی‌توان این قوانین را اعمال کرد.

عصر ایران

عضو موتلفه: تنها چراغ روشن اصولگرایان در انتخابات جبهه مردمی است

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب اصولگرای "موتلفه اسلامی" در مورد جایگاه "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" در میان جریان اصول گرایی گفت: مسئولیت اصلی هماهنگی نیروهای اصولگرا در حال حاضر به عهده «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» است. این جبهه در تلاش است، تمام نیروهای راست منش را پوشش و متحد کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: در شرایط فعلی تنها گروه و حزبی که مشخصا و چراغ روشن برنامه ریزی های انتخاباتی را دنبال می کند، جبهه مردمی است و بقیه احزاب اصولگرا نه فعالیت روشنی دارند و نه موضعی مشخص را لحاظ کرده اند.

دولت بهار

اطلاعیه احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با صدور اطلاعیه ای ، ضمن رد برخی شایعات در باره حمایت از یک کاندیدای خاص اعلام کرد : اینجانب عضو هیچ جناح ، حزب و گروهی نیستم و از هیچ فرد یا جناح ، حزب و گروهی حمایت نکرده و نخواهم کرد. این موضع قطعی و غیرقابل تغییر اینجانب است.

فارس

کدخدایی: بعید است انتخابات ریاست‌جمهوری الکترونیکی برگزار شود

کدخدایی با بیان اینکه تا زمانی که سیاست‌های کلی انتخابات تبدیل به قانون نشوند، شورای نگهبان نمی‌تواند اقدام خاصی انجام دهد، درباره انتخابات الکترونیکی توضیح داد: قبلا هم اعلام کرده‌‌ایم که برگزاری انتخابات الکترونیکی نیازمند تأمین شرایط لازم است مخصوصا در حوزه‌های امنیتی و ما هنوز پیشنهاد جدیدی در پی نامه‌نگاری‌های قبلی از سوی وزارت کشور دریافت نکرده‌ایم.
کدخدایی تأکید کرد: جلسات کارشناسی هم با معاون وزیر کشور و هم رئیس ستاد انتخابات کشور داشته‌ایم که قرار بود نتیجه نهایی را به ما اعلام کنند اما تاکنون نتیجه‌ای به ما اعلام نکردند. با توجه به اینکه زمان زیادی تاکنون گذشته لذا بعید می‌دانم شاهد اجرای انتخابات الکترونیکی برای انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات