صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۹۳۰۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 26 بهمن

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هیچ مخالفتی با مقولاتی نظیر صلح و آشتی ملی ندارد، طرح مسائلی مانند «لزوم آشتی ملی» را نادرست دانست و گفت: «آشتی ملی نامطلوب نیست؛ اما در کشور ما موضوعیت ندارد، کسانی که در فتنه از مردم جدا شدند، با قبول اشتباه بازگردند. مردم فهیم و بصیر ما در جایی که بحث منافع و امنیت ملی مطرح است، هیچ اختلاف اساسی و تفرقه‌ای ندارند که نیازمند آشتی ملی باشند؛ لذا این بحث موضوع ندارد.»
علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به حساس شدن مشکلات سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای مصارف و هزینه‌های خود ماهیانه به پنج هزار و ۲۰۰ میلیون تومان پول نیاز دارد. هیچ یک از منابع و درآمدها نیز آن طور که باید محقق نشده است؛ از سویی دولت بزرگ‌ترین بدهکار به سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌آید که رقم بدهی آن به بیش از صد هزار میلیارد تومان می‌رسد.
«مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت در نشست یک روزه پارلمان عربی و رؤسای مجالس کشورهای عربی در قاهره گفت: لغو عضویت کنست رژیم صهیونیستی در اتحادیه بین‌المجالس جهانی کمترین کاری است که می‌توان انجام داد تا این رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کند؛ زیرا کابینه رژیم اشغالگر قدس تمامی این اقداماتی را که بر خلاف منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های آن است، تنها با موافقت کنست انجام می‌دهد.
سازمان غیر دولتی «دیده‌بان ملل متحد» یک نهاد حقوق بشری در سوئیس است که با صدور بیانیه‌ای از حجاب وزرای زن سوئدی در هیئت همراه نخست‌وزیر سوئد در تهران انتقاد کرده و گفته‌ است: وزرای زن نباید به قانون حجاب اجباری در ایران تمکین می‌کردند. گفتنی است، در هیئت همراه نخست‌وزیر سوئد به ایران، هفت وزیر زن حضور داشتند.
فردی ۶۲ ساله در شهر مشهد به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی از طریق جاسوسی به نفع کشور متخاصم به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شد. این فرد که سابقه جاسوسی برای کشور دیگری را نیز در پرونده خود دارد، به بهانه گرفتن روادید حج، جذب سرویس جاسوسی بیگانه شده بود.
یک منبع آگاه فلسطینی گفت: آمریکا رسیدگی به پرونده انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را تا سه ماه دیگر به تعویق انداخت.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دولت یازدهم و دستگاه‌ها و مجموعه‌های وابسته به آن تاکنون بیش از ۱۰۲ بار از ۱۲ رسانه شکایت کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات