صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۳۴۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 27 بهمن

با ورود موج جدید سرما در بیشتر استان‌های کشور، گزارش‌ها رسیده حاکی از آن است که برخی افراد سودجو این فرصت را مغتنم شمرده و با فروش بنزین به قیمت دو هزار تومان، از مسافران مستأصل و در راه مانده سودجویی می‌کنند. این اتفاق در حالی صورت می گیرد که عرضه فرآورده‌هایی، نظیر بنزین و گازوئیل خارج از باک خودرو و در داخل ظروف بر اساس قوانین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده با جایگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد.
لاریجانی، رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، با اشاره به مصوبه ۱۳ دی ماه امسال هیئت دولت مبنی بر جواز واریز بهای هزار میلیارد ریال از سهام فروخته شده شرکت «هتل‌های هما» به حساب شرکت ایران‌ایر، اعلام کرده است: با توجه به اینکه این مصوبه بر اساس اختیارات دولت طبق قانون بودجه سال ۹۱ تصویب شده، مغایر با مواد ۱ و ۶ قانون محاسبات عمومی کشور بوده و باید ظرف یک هفته اصلاح شود؛ در غیر این‌صورت لغو خواهد شد.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین یک طرح دوفوریتی به عنوان تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی، برای برهم‌زنندگان این گونه مراسم‌ها مجازاتی را تعیین کردند. این طرح که با قید دوفوریت تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است، به امضای ۳۴ نماینده رسیده و با صلاحدید هیئت‌رئیسه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
زنگنه با اشاره به اینکه از ۳۰ فاز در حال اجرای پارس جنوبی تنها اطلاعات دو فاز به توتال ارائه شده است، گفت: اگر ثابت شود که این شرکت فرانسوی اطلاعات ما را به طرف قطری داده است، مسئله به دعوایی ختم می‌شود و توتال باید غرامت بپردازد.
قدرت‌الله علیخانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اعضای کابینه دولت در انتقال دقیق مشکلات معیشتی به رئیس دولت یازدهم شفاف عمل نمی‌کنند. در مقابل نیز روحانی با برخی از اعضای کابینه خود رودربایستی دارد و در بیان دغدغه‌های خود با اعضای دولت راحت نیست.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تبادل‌نامه‌ای را با آژانس خدمات مالی ژاپن امضا کرد که بر اساس آن شرایط حضور بانک‌های معتبر ژاپنی و ایرانی در این دو کشور تسهیل می‌شود.
وزیر تجارت سوئد در پاسخ به انتقادات احزاب این کشور به دلیل پوشیدن روسری در سفرش به ایران، گفت: برای رعایت کردن قانون این کار را کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات