صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۳۷۲

تابلوی سیاسی شنبه30 بهمن1395

تابلوی سیاسی شنبه- 30 بهمن1395- شماره 461- word

تابلوی سیاسی شنبه- 30 بهمن1395- شماره 461- pdf

  دستاورد سفر نخست‌وزیر سوئد پیشنهاد قطعنامه تحریمی علیه ایران!
وقتی که سوئدی‌ها با پایان مهمان نوازی ایرانی‌ها به خانه برگشتند؛ تصمیم به تحریم ایران گرفتند! شاید باورش برای هیچکس آسان نباشد اما حقیقت این است که آنها بعد از بازگشت به خانه،به بهانه نقض حقوق بشر  تصمیم به تحریم ایران گرفته‌اند و از دیگر کشورها هم برای همکاری در نگارش متن این تحریم تازه دعوت به همگاری کرده اند!ماجرا از این قرار است که  روز پنجشنبه  نماینده سوئد در سازمان ملل در نطقی کوتاه کشورهای جهان را به جلسه مشورتی دعوت کرد. جلسه‌ای که قرار است در آن قطعنامه حقوق بشری علیه ایران تدوین شود! این جلسه قرار است بیستم اسفند ماه برگزار شود یعنی کمتر از 20 روز بعد از سفر مقامات ارشد سوئد به تهران و آغوش گشودن دولت یازدهم برای آنها!روز گذشته نماینده سوئد در سازمان ملل در نطقی کوتاه به عنوان عضو مرکزی این سازمان کشورها را به جلسه مشورتی تهیه قطعنامه حقوق بشری علیه ایران که در تاریخ ده مارچ برگزار می‌شود دعوت کرد. این کشور با ارائه قطعنامه حقوق بشری علیه ایران قصد دارد فشارهای سازمان‌های ضد ایرانی - که به خاطر حضور مقامات این کشور با حجاب اسلامی در ایران خبر ساز شده بود - را اندکی بکاهد.

  فتنه‌گران زبان‌شان دراز شده
خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه برخی که در فتنه 88 سهم داشتند، زبان‌شان دراز شده و می‌خواهند آشتی ملی را مطرح کنند، تصریح کرد: چه کسی می‌خواهد با چه کسی آشتی کند؟ ملت یکپارچه هستند و با کسانی که با ولایت نساختند و بسیجی را برهنه و کتک زدند و انواع هتاکی‌ها را به شعائر امام  وانقلاب کردند، هرگز آشتی نخواهند کرد. وی با اشاره به صحبت‌های مسئول امور اروپا که گفته اگر برجام نبود وقوع جنگ ضروری بود، اظهار کرد: این فریب است و اگر دنیا با ما نمی‌جنگد چون توان جنگ ندارد. در 8 سال جنگ تحمیلی شرق و غرب با ما جنگیدند. ملت ما تا آخر ایستاده‌اند و عقب‌نشینی نمی‌کنند و اگر قدرت‌های دنیا به ما حمله نمی‌کنند به خاطر اقتدار و روحیه دینی ما و حکم جهاد معقول ماست. می‌خواهند افکار ما را به برجامی که خاصیتی نداشت توجه دهند  و از طرفی حواس مسئولان را  از دو جنگ اقتصادی و فرهنگی و اقتصاد مقاومتی که رهبر عزیز ما به مسئولان تفهیم کردند، پرت کنند.

  همراه کاندیدای جبهه تیم معرفی می‌کنیم
یحیی آل اسحاق عضو هیأت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مشکلی که وجود دارد این است که یک مقدار از اعتماد مردم ریخته است؛ چراکه جریان اصولگرایی یک مدت آمد و مردم نتیجه آن را دیدند، همان‌طور نتیجه اقدامات اصلاح‌طلبان و اعتدالیون را هم دیدند. لذا مردم تا حدودی واله هستند، باید همراه آن کاندیدا تیم معرفی کنیم. یعنی بگوییم آقای رئیس‌جمهوری که می‌خواهید بیایید از حالا باید بگویید تیمی که با شما هستند، چه کسانی هستند. مردم باید باور کنند تیمی که می‌خواهد روی کار بیاید می‌تواند این موضوع را حل کند و فقط حرف نمی‌زند. اینکه فقط بگوییم این فرد تحصیلات دارد و متدین است، کار پیش نمی‌رود. ترکیب آن تیم بسیار مهم است.


 
  تهديد اتمي اسرائيل با اسرائيل
دبيركل حزب‌الله لبنان در حال ساماندهي معادله اتمي جديدي با رژيم صهيونيستي است. سيدحسن نصرالله هشدار داده كه سلاح‌هاي اتمي براي خود اسرائيل به يك تهديد تبديل شده و سناريويي را به تصوير كشيده كه در آن يك يا چند موشك از 100 تا 120 هزار موشكي كه حزب‌الله در اختيار دارد، به تأسيسات اتمي ديمونا اصابت كند. يك‌شنبه هفته قبل يك دادگاه در حيفا حكم به انتقال مخازن آمونياك حيفا را صادر كرد؛ حكمي كه البته خود آن نيز بدون تهديد امنيتي نيست. حالا به فاصله چند روز بعد از حكم اين دادگاه، دبيركل حزب‌الله معادله جديدي را پيش كشيده و گفته كه حتي اگر اسرائيلي‌ها كل مخازن آمونياك حيفا را هم تخليه كنند، حزب‌الله قادر است اين مخازن را در هر نقطه ديگري از سرزمين‌هاي اشغالي هدف قرار دهد. نصرالله، تأكيد كرد: «مخازن آمونياك اين رژيم در هركجا كه باشد مورد هدف ما قرار خواهد گرفت... تخليه مخازن آمونياك در حيفا نشانگر باور يقيني دشمن به قدرت مقاومت اسلامي در لبنان است.» نصرالله معادله حيفا را به تأسيسات اتمي ديمونا هم تعميم داده و گفته است: «ما سلاح‌هاي هسته‌اي اسرائيل را كه به تهديدي عليه كل منطقه تبديل شده بود تبديل به تهديدي براي خود اسرائيل خواهيم كرد.» دبيركل حزب‌الله با ترسيم يك سناريو در جنگ احتمالي بين حزب‌الله و رژيم صهيونيستي مي‌گويد: « اگر نظاميان شما به جنوب لبنان بيايند، چه برسر آنها خواهد آمد؟! به خوبي مي‌دانيد كه اگر يكي از موشك‌هاي ما به كلاهك‌هاي هسته‌اي «ديمونا» اصابت كند، چه بلايي بر سرتان خواهد آمد.» اين نخستين بار است كه دبيركل حزب‌الله تهديد به حمله به تأسيسات ديمونا در جنوب سرزمين‌هاي اشغالي مي‌كند.

  پس از تهدیدهای نصر الله ... نشت آمونیاک در حیفای اسرائیل
رسانه های اسرائیل گزارش دادند نیروهای آتش نشانی حیفا یکی از اتوبان های این شهر را به دلیل نشت مادۀ سمی آمونیاک بسته اند. روزنامۀ یدیعوت آحرونوت نوشت به دلیل نشت آمونیاک از یک تانکر 2000 هزار لیتری، رفت و آمد در یکی از اتوبان های حیفا متوقف شده است.این روزنامه افزود نشت آمونیاک همچنان ادامه دارد اما محدودۀ کوچکی را در بر می گیرد و فعلا خطری برای شهروندان ایجاد نمی کند به همین دلیل دستور العملی برای مردم صادر نشده است.

  بغدادی مجروح شده است
احمد اسدی، سخنگوی رسمی حشدالشعبی تاکید کرد طبق یافته‌های اطلاعاتی، ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش نه در موصل بلکه در صحرای البعاج و قیروان در مرزهای عراق و سوریه به سر می‌برد.  او گفت: «صحرای بعاج مخفیگاه داعش به شمار می‌آید و به وفاداری به این گروه تروریستی شهرت دارد. جنگنده‌های گروه اطلاعاتی الصقور بارها البغدادی را هدف قرار داده‌اند و این علاوه بر جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی است». او خبر هدف قرار گرفتن نشست بغدادی و سرکردگان داعش را تلویحا تایید کرد و گفت: «برخی اطلاعات نسبتا موثق حاکی از آن است که البغدادی چند روز پیش در روستاهای تابع منطقه البعاج مجروح و به بیمارستان منتقل شد. بنا به همین اطلاعات، وی در زمان حاضر در کرانه راست موصل یا شهرستان تلعفر حضور ندارد»

  جنایت سعودی‌ها در ارحب بی‌پاسخ نمی‌ماند
به نقل از شبکه تلویزیونی الاباء نوشت: شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت علیه مجلس عزاداری زنان در بخش ارحب در یمن بیانگر وحشیگری متجاوزان است که تهی از همه ارزش‌ها و مبانی اخلاقی هستند.این بیانیه تاکید کرد: دشمن پاسخ عملی به جنایت هولناک خود علیه این مجلس عزاداری را خواهد دید.شورای سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد: جنایت علیه مجلس عزاداری در ارحب عزم ملت ما را برای پایداری و مقابله با متجاوزان بیش از پیش خواهد کرد.در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به مراسم عزاداری در روستای شراع واقع در بخش ارحب در شمال صنعا پایتخت یمن، 6 زن به شهادت رسیده و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.بعد از این حمله، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به صورت گسترده بر فراز مکان وقوع این جنایت به پرواز در آمدند. ائتلاف متجاوز سعودی پیشتر نیز چند بار به مراسم عزاداری در یمن حمله کرده بود که بزرگترین جنایت، حمله به مراسم عزاداری در تالار بزرگ صنعا بود که یک هزار شهید و زخمی بر جای گذاشت.

 
  رضاخان هم کاری که اصلاح‌طلبان مجلس کردند را نمی‌کردند
نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح دوفوریتی منعِ سوال برای فرار از پاسخگویی‌ است؛ فراکسیون امیدی‌ها از ارایه این طرح اظهار ندامت کنند. رضاخان میرپنج هم اینگونه برخورد نمی‌کرد که بگوید سؤال نکنید، شاید اگر سؤال می‌کردند بلایی سر آنها می‌آورد اما نمی‌گفت سؤال نکنید. حتی در حکومت‌های استبدادی هم اینگونه نیست. شاید چون پایان دولت است و از این به بعد دولت باید پاسخگوی عملکرد ۴ ساله خود باشدو چون مردم گله‌مندند و سؤال و ابهام دارند و شدیداً اعتراض می‌کنند و می‌خواهند اینها را از دولتی‌ها بپرسند،‌ حال دوستان دولت در مجلس می‌خواهند طرحی تهیه کنند که تا انتخابات هیچ‌کس سؤال هم نکند.

  روایت جالب جنتی از 3 برنامه مخالفان !!!
این روزها روزهای پرامیدی برای دولت تدبیر و امید نیست. همین مساله باعث شده است تا همقطاران دولت با ارائه یکسری تحلیل ها سعی در جمع آوری رای برای دولت کنند. در همین زمینه وزیر سابق ارشاد در جمع اعضای شورای سیاستگذاری کانون فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه به بیان «3 برنامه مخالفان دولت برای از صحنه خارج کردن روحانی»پرداخت. علی جنتی درخصوص سیاست اول گفت: مخالفان دولت ابتدا سیاست خسته کردن روحانی و دولت و به انصراف رساندن او از حضور در عرصه انتخابات را در پیش گرفتند.عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد : سیاست دوم مخالفان دولت تک دوره ای شدن روحانی و دمیدن در این فکر از طریق رسانه هاست، آنها همزمان تلاش کردند با تاثیر گذاری بر برخی شخصیت ها و نهادها برطبل زاویه دار بودن رئیس‌جمهور با رهبری بکوبند. وزیر سابق ارشاد تصریح کرد : این روزها مخالفان دولت و روحانی سیاست کاهش آرا و یا رای نیاوردن روحانی را در دستور کار قرار داده اند و دنبال این پروژه هستند.

  وزیر اطلاعات:مدیران دو تابعیتی را معرفی کنید تا اخراج کنیم
وزیراطلاعات در خصوص مدیران دوتابعیتی گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هیچ کس مصداقی از مسئولان دوتابعیتی را ذکر نکرده و در این باره تنها کلی گویی شده است.وی با تکرار تأکیدات پیشین خود مبنی بر اینکه فردی که اقامت موقت یا چند ساله که به آن در امریکا گرین کارت گفته می‌شود و حتی اقامت دائم در کشوری داشته باشد، اما با گذرنامه جمهوری اسلامی ایران به آن کشور تردد کند، دوتابعیتی تلقی نمی‌شود، اضافه کرد: اعلام کرده بودم که ما در بین مسئولان کشور شخصی را که دارای دوتابعیت باشد نمی‌شناسیم. همانجا هم بیان کردم که اگر کسی چنین شخص یا اشخاصی را می‌شناسد به ما معرفی کند تا وزارت اطلاعات به دستگاه‌هایی که این فرد یا افراد در آن شاغل هستند، اعلام کند تا آنان را از مسئولیت کنار بگذارند.وی ادامه داد: استدعای من از برادر عزیز و بزرگوارم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای منتظری دادستان محترم کل کشور که از شخصیت‌های ارزنده کشور هستند این است که چنانچه مصادیقی برای وجود این مدیران دوتابعیتی دارند محبت کرده آن را به ما اعلام کنند تا دولت با آنان برخورد کند. چرا که با توجه به شناختی که از ایشان دارم مطمئن هستم ایشان بدون مبنا صحبت نمی‌کنند و قطعاً مصادیقی را سراغ دارند.علوی خاطرنشان کرد: همینجا از ایشان استدعا دارم که ان‌شاءالله تا پایان وقت اداری این هفته یعنی چهارشنبه بزرگواری کنند و اسم 5 نفر از مدیران دوتابعیتی را به ما اعلام کنند تا وزارت اطلاعات مطابق قانون دستور برکناری آنان را بدهد.

  واشنگتن‌پست: دردسر برای روحانی از زمانی آغاز شد که ایرانی‌ها از برجام دلزده شدند
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در بخشی از یک تحلیل خود در خصوص ایران، نوشت: «در واقع، دردسر برای روحانی زمانی آغاز شد که ایرانی‌های خسته از اقتصادی راکد، از توافق هسته ای 2015 (برجام) دلزده شدند، توافقی که روحانی گفته بود، باعث تقویت سرمایه‌گذاری و کاهش فقر می‌شود.»در بخش دیگری از این یادداشت تحلیلی، به قلم «ارین کانینگهام» ضمن اشاره به برداشته شدن برخی محدودیت‌های ضدایرانی آمده است: «اما محدودیت‌های دیگر، نظیر آنچه ایران را به‌خاطر حمایت مالی ادعایی از گروه‌های ترویستی هدف قرار می‌داد، برجای مانده است.»ریچارد نفیو، از مقامات سابق وزارت امور خارجه آمریکا در حوزه تحریم‌ها، می‌گوید، بانک‌های خارجی همچنان به عدم تعامل با ایران ادامه می‌دهند چرا که در ایران فساد و پول‌شویی رایج است! ایران همچنین فروش نفت به بازرهای جهانی را از سر گرفت اما قیمت پایین نفت ایرانیانی را که منتظر احیای سریع اقتصادی بودند، متعجب کرد
 
  هشدار «لیبرمن» به وزیر دفاع آمریکا: ایران، ایران و ایران!
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به وزیر دفاع آمریکا هشدار داد اگر 3 مشکل وجود داشته باشد که باید با آن مقابله کرد، آنها: «ایران، ایران و ایران» هستند. لیبرمن طی دیدار با «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد باید ائتلاف موثری برای مقابله با تروریسمی که ایران در دنیا می‌پراکند شامل توسعه موشک‌های بالستیک و کار بر روی سلاح هسته‌ای، تشکیل شود. وی همچنین تاکید کرد سه مسئله وجود دارد که باید برطرف شود: ایران، ایران و ایران. به نوشته نشریه «یدیعوت آحرونوت» این دو توافق کردند گفت‌وگوهای باز و صریحی حول همکاری جهت تقویت امنیت رژیم صهیونیستی و حفظ منافع آمریکا در منطقه داشته باشند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات تند ضد ایرانی‌اش ادعا کرد ایران و کره‌شمالی «دو محور شرارت در دنیا» هستند که شامل حزب‌الله و دولت «بشار اسد» در سوریه نیز می‌شود. لیبرمن و متیس همچنین توافق کردند قاطعانه علیه ایران همکاری کنند.

  برای کمک به جنتی اعلام آمادگی کردم، پاسخی داده نشد
محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه دستخط در خصوص همکاری خود با علی جنتی گفت:وقتی ایشان شروع کردند، من استقبال کردم از حضور ایشان و یک شناخت و برآوردی از گذشته داشتم، یک مدت ما در دفتر سیاسی سپاه با ایشان همکاری کرده بودیم، آنجا بود و من معاون ایشان بودم و تصورم هم این بود باید به ایشان کمک شود تا بتوانند موفق شوند، یک اعلام آمادگی کردم برای اینکه اگر من تجربیاتی دارم می خواهم به شما کمک بکنم، البته پاسخی داده نشد، به نظر می رسد که مشکل بعضی از ما و دولتها این است که در هیاهوی فراهم شده توسط اهالی سیاست و رِندان سیاسی، آن مسیر راهبری خودمان را ممکن است ترک بکنیم.

  شرمساری در مدیریت بحران
رضا سراج تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: برای بررسی وضعیت استان‌های سیل‌زده، ستاد مدیریت بحران کشور شنبه (95/11/30) تشکیل جلسه می‌دهد! اولا جمعه تعطیل است. ثانیا آقایان دولتی به دلیل مدیریت بحران در سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان خسته‌اند و به استراحت نیاز داشتند. ثالثا ولنجک و لواسان که سیل نیامده است. رابعا اهواز جهرم و بوشهر که پاریس نیست! خامسا آقای روحانی معتقد است که مردم مدیر! می‌خواهند، نَه نوکر!

   ترکیه: بخش اعظم الباب را تحت کنترل درآورده‌ایم
به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه‌ای با اشاره به پیشرفت عملیات سپر فرات اعلام کردند: انتظار می‌رود در چند روز آینده شهر الباب به کنترل کامل درآید. در همین راستا در بخش اعظم شهر الباب نیروهای داعش شکست خورده‌اند.به نوشته این بیانیه "مبارزه با گروه‌های تروریستی و تهدید کننده امنیت کشورمان با قاطعیت ادامه خواهد داشت."چند روز قبل نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد، شورشیان تحت حمایت نیروهای مسلح این کشور تا حد زیادی کنترل شهر الباب را از دست تروریست‌های داعش خارج کرده‌اند.این اظهارات در حالی بیان شد که دیده‌بان حقوق بشر سوریه با رد این اظهارنظر عنوان کرد این تروریست‌ها همچنان اکثر شهر را تحت کنترل خود دارند.شورشیان مورد حمایت ارتش ترکیه در سوریه در ماه اوت گذشته در عملیاتی تحت عنوان سپر فرات با پشتیبانی تانک‌ها و جنگنده‌های ترکیه وارد شمال خاک سوریه شدند تا داعش را از مناطق اطراف مرز ترکیه به عقب رانده و همزمان جلوی پیشروی شبه‌نظامیان کرد را بگیرند.
*



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات