صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۹۳۹۷

اخبار کوتاه یکشنبه 1 اسفند

پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه در سال ۹۴ بودجه مصوب قرآنی ۲۰۰ میلیارد تومان بود که از این ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۵۰ میلیارد آن تخصیص پیدا کرد، گفت: از ۵۰ میلیارد اعتبار تخصیص پیدا کرده نیز ‌۲۵ میلیارد آن تأمین اعتبار شد و در نهایت نقدینگی آن صفر شد؛ یعنی در سال ۹۴ ریالی در حوزه قرآنی پرداخت نشد. در حال حاضر نیز به انتهای سال ۹۵ نزدیک شده‌ایم و هنوز ریالی بابت اعتبارات قرآنی پرداخت نشده است.
◄  علی کاردر، مدیر عامل شرکت دولتی نفت ملی ایران میزان ذخایر نفت ایران را که به اثبات رسیده است، حدود ۱۶۰ میلیارد بشکه بیان کرد و گفت: این میزان حدود ۱۰ درصد کل نفت جهان است که در این صورت ایران چهارمین کشور بین کشورهای غنی نفتی است. وی همچنین تأکید کرد: پیش‌بینی شده است در طرح پنج ساله برای تولید ۷/۴ میلیون بشکه نفت در روز، ۵۰۰ چاه نفتی جدید حفر شود.
ژنرال «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان نامه نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد را «تهدید لبنان» خواند و تأکید کرد، به هر تهدید، تجاوز و تلاش رژیم صهیونیستی برای نقض حاکمیت لبنان پاسخ مناسب می‌دهیم. رئیس‌جمهوری لبنان با دفاع و حمایت قاطع از سلاح حزب‌الله برای رویارویی با تروریسم صهیونیستی و تکفیری، تأکید کرده بود سلاح مقاومت، توان ارتش لبنان را تکمیل می‌کند.
اتحاد جماهیر شوروی هنگام فروپاشی در سال ۱۹۹۱ بیش از ۹۶ میلیارد دلار بدهی خارجی داشت که روسیه به عنوان میراث‌دار آن مجبور شد اصل بدهی‌ها و بهره آن را پرداخت کند. در حال حاضر، آخرین بدهی شوروی سابق ۱۲۵ میلیون دلار برجای مانده از طلب یوگسلاوی سابق، سهم بوسنی و هرز‌گوین است که برنامه‌ریزی پرداخت آن در حال انجام است.
ترامپ با سخنرانی در آشیانه هواپیمای متعلق به شرکت بوئینگ در کارولینای جنوبی تأکید کرد: شعار ما این است که «آمریکایی بخرید و آمریکایی استخدام کنید.» ترامپ در ادامه سخنان خود در این مراسم که به منظور رونمایی از هواپیمای بوئینگ جدید مدل ۱۰ ـ ۷۸۷ برگزار شد، گفت: ما خواهان محصولاتی هستیم که با دستان آمریکایی‌ها ساخته شده باشد.
مجید رضازاده، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد: مراکز اقامتی و کوتاه‌مدت ترک الکل با حضور متخصصان و روانشناسان و همچنین مددکاران متخصص به زودی در چند منطقه از کشور افتتاح خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات