صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۴۱۸

از کاندیداتوری بقایی تا گزینه‌های جبهه یکتا

۱ـ ایران به دنبال موشک‌هایی است که تا آمریکا برد داشته باشند!
بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» ضمن انتقاد از عملکرد دولت اوباما و توافق هسته‌ای ایران و جامعه جهانی در اظهاراتی ایران‌هراسانه گفت: «توافق (برجام) اساساً می‌گوید که امروز بمبی در کار نیست؛ اما در سال‌های آینده [ایران] صد بمب خواهد داشت.» نتانیاهو در این مصاحبه همچنین با اشاره به توسعه برنامه موشکی ایران، مدعی شد: «آنها می‌خواهند موشک‌های بالستیک قاره‌پیمایی با قابلیت رسیدن به کشور شما [آمریکا] داشته باشند. ایرانی‌ها باور دارند که رهبری جهان برای‌شان مقدر شده است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند هر کسی را که با آنها مخالف باشد، تحت انقیاد خود درآورند یا بکشند. ایرانی‌ها برای به دست آوردن لوازم [چنین تفکری] تلاش می‌کنند.» این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رژیم صهیونیستی به بازسازی مناسبات دوجانبه با آمریکا امیدوار شده است.

۲ـ ۵۴ درصد درآمدهای یک بانک از محل جریمه دیرکرد!
این روزها بانک‌ها روزگار خود را از طریق جریمه دیرکرد مشتریان سپری می‌کنند. بررسی آخرین صورت‌های مالی یک بانک نشان می‌دهد، ۵۴ درصد کل درآمد این بانک، یعنی ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خود را مدیون جریمه دیرکرد است. این در حالی است که مجموع درآمدهای مشاع این بانک تنها ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است. البته این تنها بانکی نیست که از جریمه دیرکرد ارتزاق می‌کند و سایر بانک‌ها نیز کم‌وبیش به جریمه دیرکرد وابسته‌اند و این یعنی بازی باخت ـ باخت بین مشتریان و بانک‌ها. هر چند افزایش سهم وجه التزام در رکود طبیعی به نظر می‌رسد، بالا رفتن ریسک مؤسسات مالی خطری است که آنها را تهدید می‌کند. گذشته از این مسائل، حرمت شرعی وجه التزام از سوی بیشتر مراجع اعلام شده است.

۳ـ بدهی‌ دولت ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی شد
در راستای شفا‌ف‌سازی مطالبات و بدهی‌های دولت، وزارت اقتصاد در جدیدترین آمار ارائه شده، میزان بدهی‌های دولت تا دی ماه سال جاری را ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. این بدهی‌ها شامل بدهی‌ دولت، بدهی شرکت‌های دولتی و بدهی دولت به شرکت‌های دولتی است. بر اساس این گزارش، نسبت بدهی‌های دولت به تولید ناخالص داخلی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است. در حال حاضر، بر اساس قانون رفع موانع تولید، وزارت اقتصاد دفتر مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی راه‌اندازی کرده است که وظیفه آن ساماندهی این بدهی‌هاست. گفتنی است، پیشتر وزیر اقتصاد رقم بدهی دولت و شرکت‌های دولتی را ۵۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.

▼ تا انتخابات
سیدمحمد حسینی، عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه یکتا (یاران کارامدی و تحول ایران اسلامی) درباره کاندیدای این جبهه برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری گفت: شورای مرکزی جبهه یکتا، رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی‌بابایی را به جبهه «مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معرفی کرد.
احمد کریمی‌اصفهانی، دبیرکل جامعه اصناف و فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، مشاور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: جای تأسف است که هر کسی در کشور به خودش اجازه بدهد اعلام کاندیداتوری کند بدون اینکه شأن و جایگاه و توان خود را در نظر بگیرد. آقای بقایی و امثال وی در دادگاه محکومیت و پرونده دارند و اینکه چگونه به خود جرئت می‌دهند، جای بسی تعجب و تأسف دارد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات