صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۹۴۱۹

اخبار کوتاه دوشنبه 2 اسفند

یک منبع آگاه اعلام کرد: اتحادیه اروپا می‌گوید، ایران فولاد بیشتری را به کشورهای اروپایی با قیمت پایین صادر کرده است که از نظر آنها دامپینگ محسوب می‌شود؛ از این‌رو می‌خواهند ایران را جریمه کنند. طی روزهای گذشته، مقامات ایرانی اعلام کرده بودند، قصد دارند میزان صادرات فولاد خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن برسانند، این در حالی است که ایران هم اکنون ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد دارد.
«پیتر آلتمایر» رئیس کارکنان دفتر صدراعظم آلمان از آمادگی کلیه دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور برای خنثی‌سازی هرگونه دخالت و دستبرد اطلاعاتی به سازوکار انتخابات این کشور خبر داد. گفتنی است، رسانه‌های آلمان ماه گذشته گزارش دادند دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی و داخلی این کشور از ظن خود نسبت به نیت روسیه برای دخالت احتمالی در انتخابات این کشور که قرار است در سال جاری میلادی برگزار شود، خبر داده‌اند.
فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق ضمن تقدیر از تلاش نیروهای مسلح عراقی در پیشروی‌های پیروزمندانه در ساحل راست موصل، پیش‌بینی کرد کار داعش به زودی در عراق یکسره شود. وی ضمن تمجید از فداکاری‌های نیروهای عراقی در حمایت و پذیرایی از شهروندانی که از جهنم داعش گریخته‌اند، بر ضرورت تلاش برای آسیب نرسیدن به مردم در جریان جنگ تأکید کرد.
بیش از ۶۰ شخصیت استرالیایی شامل سیاسیون این کشور با امضای بیانیه‌‌ای خواستار جلوگیری از ورود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورشان شدند. بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، قرار است نتانیاهو روز چهارشنبه به استرالیا سفر کند و مقامات استرالیا با وی درباره شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شرق قدس گفت‌وگو کنند.
بر اساس نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ، که در پایان ماه اول ریاست‌جمهوری ترامپ انجام شده است، میزان محبوبیت وی در آمریکا حدود ۴۰ درصد است که در نوع خود بدترین در تاریخ رؤسای‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود. در حالی که بیشتر رؤسای‌جمهور آمریکا در ابتدای دوران ریاست خود از میانگین محبوبیت (۶۱ درصد) برخوردار بودند.
محمدرضا قاهری، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تهران با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه صنایع استان تهران، گفت: امسال در استان تهران موفق به جذب ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شده‌ایم و درصدد هستیم بستر مناسبی را برای مشارکت خارجی و انتقال تجربیات بین‌المللی به صنایع فراهم کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات