صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۴۴۳

از کم‌کاری دولت تا قطعیت ردّ صلاحیت

۱ـ کم‌‌کاری دولت در اقتصاد مقاومتی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه با وجود ابلاغ اقتصاد مقاومتی، هنوز شاهد افزایش وابستگی به نفت و عدم رونق تولیدات داخلی هستیم، دولت را مسئول اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی دانست. علی قربانی درباره مسئولیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مسئول اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دولت است. وی ادامه داد: افزایش صادرات غیر نفتی، رونق تولیدات داخلی، کمک به ورود سرمایه‌گذار داخلی، کاهش وابستگی به محصولات خارجی و تولید محصولات استراتژیک در داخل از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بعضی بخش‌ها و قوانین در حال اجرا است اما هنوز با افزایش وابستگی به نفت و رونق نیافتن تولیدات داخلی روبه‌رو هستیم، گفت: دولت در راستای تسهیل اقتصاد مقاومتی در دوره جدید مجلس پیشنهادی برای تصویب قانون ارائه نکرده است.

۲ـ الجبیر انسانی عصبی و غیر متعادل
«حسین امیرعبداللهیان» دبیرکل نشست بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: اظهارات مقامات سیاست خارجی سعودی واقعاً غیر سازنده و اقدامات آنها خصمانه است. من با عادل الجبیر (وزیر خارجه سعودی) درباره توافق‌مان با سعود الفیصل گفت‌وگو کردم؛ ولی الجبیر انسانی عصبی و غیر متعادل است؛ بهتر است الجبیر وزیر دفاع شود نه وزیر خارجه، زیرا رفتار وی همانند رفتار یک فرد دیپلمات یا فردی که دیپلماسی را می‌فهمد، نیست. وی افزود: از عادل الجبیر چیزی غیر از سخنان غیر سازنده انتظار نمی‌رود. طبق سخنان الجبیر سعودی‌ها هیچ‌گونه اقدام مثبت را نمی‌خواهند. امیرعبداللهیان در ادامه گفت: این سعودی‌ها بودند که روابط خود را با ایران قطع کردند و ما اعلام کردیم که چنین کاری انجام نمی‌دهیم و درها را باز گذاشتیم. متأسفانه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها، سعودی‌ها را در جنگ علیه یمن فریب دادند.

۳ـ رسیدگی به واگذاری‌های خاص قشم
حمیدرضا مؤمنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط با پرونده زمین‌های واگذار شده خاص در قشم گفت: در سال ۱۳۹۴ که به منطقه آزاد قشم آمدم، ۴۱ پرونده مسئله‌دار از قبل وجود داشت؛ در این راستا کمیته‌ای متشکل از مشاوران حقوقی به منظور دستیابی به راهکارهای مناسب ایجاد کردیم. وی با اعلام اینکه ۴۱ پرونده مذکور، رقمی معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان داشت، تصریح کرد: تاکنون موفق شده‌ایم ۱۳۵۰ میلیارد تومان از این ۳۰۰۰ میلیارد تومان را بازگردانیم که این موفقیت را در عودت بیت‌المال مرهون کمک دوستان در دستگاه قضایی هستیم. مؤمنی همچنین افزود: پرونده‌های باقی‌مانده نیز در دست بررسی است.

▼ تا انتخابات
مجید فراهانی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره برخی کاندیداهای انتخابات ۹۶ گفت: گمان و حدس من این است که محمدرضا باهنر نامزد اصولگرایان خواهد بود و روی وی اجماع لازم صورت می‌گیرد؛ هر چند خود وی می‌گوید نامزد نخواهم شود. وی همچنین در زمینه اعلام کاندیداتوری بقایی گفت: بقایی هم اصولاً آمده که ردّ صلاحیت شود. وی با توجه به محکومیتی که دارد، قطعاً ردّ صلاحیت خواهد شد.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره دعوت برخی گروه‌های سیاسی از آقای رئیسی، عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری برای نامزدی در انتخابات ۹۶ و احتمال قبول این دعوت به کاندیداتوری گفت: هر عضو هیئت نظارت بر انتخابات که بخواهد نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود، طبق قانون باید از مسئولیت خود در هیئت نظارت استعفا دهد و شخص دیگری جایگزین او شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات