صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۹۹۴۷۱

حرف روز/ جبهه مردمي و انتخابات ۹۶

تا برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در اريبهشت ماه سال ۱۳۹۶ کمتر از سه ماه باقي‌ مانده و فضاي سياسي کشور به تدريج آماده برگزاري رقابت‌های انتخاباتي خواهد شد. در اين بين، مجموعه‌ای با عنوان «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» اعلام موجوديت کرده که از شکل‌گيري صورت‌بندي جديدي از رقابت سياسي در انتخابات آتي حکايت دارد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: تا برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در اريبهشت ماه سال ۱۳۹۶ کمتر از سه ماه باقي‌ مانده و فضاي سياسي کشور به تدريج آماده برگزاري رقابت‌های انتخاباتي خواهد شد. در اين بين، مجموعه‌ای با عنوان «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» اعلام موجوديت کرده که از شکل‌گيري صورت‌بندي جديدي از رقابت سياسي در انتخابات آتي حکايت دارد.
تشکيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را مي‌توان پاسخي به اين ضرورت تاريخي دانست که باید اهداف نيروهاي ارزشي را در قالب مجموعه‌اي فراگيرتر دنبال کرد. جبهه‌ نوپايي که هرچند از درون اردوگاه اصولگرايان برخاسته است، اما دامنه تأثيرگذاري خود را فراتر از آن و در سطح تمامي نيروهاي ارزشي و توده‌هاي جامعه قرار داده است.
اين جبهه از توانايي‌هايی برخوردار است که مي‌تواند بر ضريب موفقيت آن بيفزايد. از جمله آنکه سازوکار عملکرد خود را نه از بالا به پايين که از پايين به بالا و از دل توده‌هاي جامعه و نيازهاي آنان تعريف کرده و در تلاش است تا برآيند مطالبات مردمي را به منزله شعارها و برنامه‌هاي خود در انتخابات قرار دهد. نامزد انتخاباتي اين جريان نيز در نهايت از فرآيندي مردم‌سالار نه نخبه‌گرا تعيين می‌شود.
گفتنی است، اين جبهه پس از اعلام موجوديت، تلاش کرد تا تشکيلات خود را در سراسر کشور ساماندهي کرده و آماده برگزاري اولين مجمع عمومي خود در اسفند ماه باشد. اين نشست کليدي با حضور سه هزار نفر از نمايندگان مردمي از سراسر کشور در تهران برگزار خواهد شد.
در اين مجمع، شوراي مرکزي جبهه مردمي با رأي نمايندگان منتخب مردم در شهرها و از اقشار مختلف انتخاب خواهد شد و در ادامه از ميان نزدیک به ۵۰ گزينه نامزدهاي رياست‌جمهوري، ۱۰ نفر که بيشترين رأي را داشته باشند، به عنوان گزينه‌هاي اصلي معرفي خواهند شد. فرآيندي که در نهايت از ۱۰ نفر به يک نفر ختم خواهد شد.
اين مجمع اگر مبتني بر آرمان‌هاي خود که مردمي بودن و انقلابي بودن دو رکن اصلي آن است؛ استوار بماند، مي‌تواند چشمانداز روشني براي انتخابات آتي کشور پيش‌روي نيروهاي ارزشي جامعه ترسيم کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات