صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۴۷۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 4 اسفند

روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» ضمن انعکاس برخی انتقادات از روحانی، در تحلیل کوتاهی نوشت: «بهبود وضعیت اقتصادی با شکست روبه‌رو شده و امضای برجام و نزدیک شدن به غرب، نتوانسته است اوضاع اقتصادی را سامان دهد. در ماه گذشته نیز هاشمی‌رفسنجانی، مهم‌ترین حامی خود را از دست داده است. وی سیاستمدار توانایی بود؛ اما شاگردش، روحانی کشور را به خوبی اداره نکرد. بیکاری همچنان در حال افزایش است و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.»
«محمد عبدالرحمن شرف‌الدین» کارشناس اقتصادی یمن گفت: عربستان به واسطه رئیس‌جمهور فراری یمن و با همکاری شرکت نفت و گاز فرانسوی «توتال» دست‌کم ۶۳ درصد از نفت یمن را به سرقت می‌برد. وی ضمن درخواست از دادگاه عالی یمن برای صدور حکم علیه منصور هادی، افزود: عربستان با پول‌هایی که از ملت یمن به سرقت می‌برد، سلاح خریداری کرده و مزدورانی را برای کشتار این ملت مظلوم اجاره می‌کند.
اولین سری جنگنده‌های T ۵۰ ساخت کره جنوبی حدود یک هفته پیش در بندر ام‌القصر در جنوب عراق تحویل داده شد تا در آینده نزدیک به پایگاه هوایی در «الصویره» در شمال استان واسط انتقال داده ‌شوند. عراق و کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ قرارداد خرید ۲۴ فروند از این نوع جنگنده‌ها را منعقد کرده بودند.
ماری لوپن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و رهبر حزب جبهه ملی (راست افراطی) به دلیل خودداری از گذاشتن حجاب، از دیدار با مفتی (روحانی ارشد) این کشور منصرف شد. گفتنی است، لوپن در دفتر مفتی حاضر شد، اما وقتی از او خواسته شد که روسری سر کند، این درخواست را رد و دفتر را ترک کرد.
الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ با افزایش ۷۰ درصدی به ۲/۲ میلیارد دلار رسید. نوآک افزود: با وجود پویایی مثبت، روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه میان دو کشور کافی نیست و دو طرف متعهد شده‌اند تمامی اقدامات ممکن را برای توسعه بیشتر همکاری‌ها انجام دهند.
«یوری استاویتسکی» فرمانده نیروهای نظامی مهندسی روسیه اعلام کرد: تروریست‌های سوریه در حال سازماندهی تولید گسترده بمب‌های دست‌ساز و مین‌های ضد نفر هستند و با جدیت برای یک «جنگ با مین» آماده می‌شوند.
با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اختصاص یک درصد از درآمدهای نفتی به توسعه شبکه ریلی، سالیانه نزدیک به یک میلیارد دلار در این بخش هزینه می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات