صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۶۲۲

اخبار کوتاه دوشنبه 9 اسفند

«تام پرز» وزیر کار دولت «اوباما» برای ریاست کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا انتخاب شد تا این حزب بتواند به شکل سازمان‌یافته‌تری سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را نقد کند. در همین راستا، «تام پرزِ» ۵۵ ساله پس از نشستن بر کرسی ریاست کمیته ملی حزب دموکرات در اظهاراتی اعلام کرد: روزی مردم، این دوره از تاریخ آمریکا را مرور خواهند کرد و می‌پرسند زمانی که ما با بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا روبه‌رو بودیم، چه کردیم و کجا بودیم.
دکتر محمدجواد فاطمی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن بیماران سوخته گفت: میزان سوختگی در ایران هشت برابر متوسط جهانی است و سالیانه ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند. وی در ادامه بیان کرد: از میان افرادی که هر ساله در ایران دچار سوختگی می‌شوند، ۱۸۰ هزار نفر به صورت سرپایی درمان می‌شوند؛ اما ۳۰ هزار نفر به بستری در بیمارستان نیاز دارند.
«صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با رونمایی از چهار پهپاد تولید شده به همت یگان موشکی این کشور گفت: دستاورد یگان موشکی و بخش تولید پهپاد پس از ۷۰۰ روز تجاوز سعودی‌ها، نشان‌دهنده روحیه بالا و شخصیت بی‌نظیر یمنی‌هاست. پیش از این «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن وعده داده بود در آینده با رونمایی از برخی توانمندی‌های نظامی در حوزه هوایی، سعودی‌ها را غافلگیر خواهد کرد.
۱۵۴ نماینده و سناتور فرانسوی در نامه‌ای خطاب به اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نوشتند: فرانسه باید تمایل خود برای شکستن بن‌بست به وجود آمده زمینه تشکیل دولت فلسطینی را به طور رسمی و با تأکید مجدد بر حق انکارناپذیر فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود و داشتن کشوری مستقل نشان دهد.
«بابک دین‌پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، از موافقت رحمانی فضلی، وزیر کشور با انجام تبلیغات رسانه‌ای قانونی مورد نیاز شرکت پدیده شاندیز از طریق سازمان صداوسیما و دیگر رسانه‌های عمومی ملی و محلی خبر داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امهال ۹۰ درصد مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت، به مدت دو سال موافقت کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات