صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۲۲

تابلوی سیاسی چهارشنبه11 اسفند1395

تابلوی سیاسی چهارشنبه11 اسفند1395- شماره 466- word

تابلوی سیاسی چهارشنبه11 اسفند1395- شماره 466- pdf

  ترامپ: تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کردم
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب به وقت محلی (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در کنگره آمریکا سخنرانی کرد.ترامپ دربخش هایی ازاین سخنرانی گفت:  ما چندین تریلیون دلار در خارج از مرزهایمان هزینه کرده‌ایم در حالی که زیرساخت‌هایمان در داخل به شدت معیوب است. ده‌ها میلیون‌نفر (در انتخابات) حول یک مطالبه ساده اما حیاتی همصدا شدند: آمریکا باید شهروندان خودش را در اولویت قرار دهد، زیرا فقط در این حالت است که ما می‌توانیم بار دیگر آمریکا را پرعظمت کنیم. از زمان انتخاب من شرکت‌های فورد، فیات، جنرال موتورز، اسپرینت، سافت‌بانک، لکهیلد، اینتل، والمارت و بسیاری شرکت‌های دیگر اعلام کرده‌اند که میلیاردها دلار در ایالات متحده سرمایه‌گذاری خواهند کرد و ده‌ها هزار شغل جدید ایجاد خواهند کرد. ما با پایین آوردن هزینه جنگنده‌های اف‌35 صدها میلیون‌ دلار در پول مالیات‌دهندگان صرفه‌جویی کرده‌ایم و در قراردادهایمان در سرتاسر این دولت میلیاردها دلار دیگر صرفه‌جویی خواهیم کرد. کسانی که افتخار ورود به آمریکا را پیدا می‌کنند بایستی از این کشور حمایت کنند و مردم آن و ارزشهایش را دوست داشته باشند. من همچنین تحریم‌های جدیدی علیه افراد و موسساتی که از برنامه موشک‌های بالیستیک ایران حمایت می‌کنند وضع کرده‌ و بار دیگر بر اتحاد ناگسستنی‌مان با اسرائیل تأکید کرده‌ام. آمریکا حدود 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده است، آن هم در همان زمانی که زیرساخت‌هایمان در داخل رو به فروپاشی است. با این 6 تریلیون دلار می‌توانستیم کشورمان را دو بار و شاید حتی سه بار بسازیم. وظیفه من نمایندگی دنیا نیست. وظیفه من این است که نماینده ایالات متحده آمریکا باشم. اما می‌دانیم که آمریکا زمانی مرفه‌تر است که درگیری‌های کمتری وجود داشته باشند.

  رکورد مرخصی زندانی به نام مهدی هاشمی ثبت شد!
مهدی هاشمی شامگاه 19 دی ماه از زندان مرخص شد و 52 روز است که به زندان بازنگشته است. روز سوم بهمن بود که محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا رسما اعلام کرد که مرخصی مهدی هاشمی به پایان رسیده است. در پی این اظهارات محمود علیزاده طباطبایی وکیل خاندان هاشمی در خصوص زمان مرخصی مهدی هاشمی گفت:« اصلا زمانی را به مهدی هاشمی ابلاغ نکرده‌اند، شبی که آیت الله هاشمی فوت کرد وزیر بهداشت با آقای دولت آبادی تماس گرفت و مهدی هاشمی به مرخصی آمد و الان هم اگر به آقای هاشمی ابلاغ کنند حتما بر‌می‌گردند». البته در این حین برای برگزاری مراسم چهلم مرخصی مهدی هاشمی تا روز 30 بهمن تمدید شد و پس از پایان زمان مرخصی وی، محسنی اژه‌ای در نسشت خبری که روز یکم اسفند ماه برگزار شد گفت: مرخصی مهدی هاشمی دیروز به پایان رسید اما فعلًا تمدید شده است. این در حالی است که بر اساس ماده 520 آیین دادرسی کیفری محکومان می‌توانند در صورت رعایت ضوابط و مقررات زندان و مشارکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کسب امتیازات لازم پس از سپردن تأمین مناسب، ماهانه حداکثر سه روز از مرخصی برخوردار شوند. در موارد بیماری حاد یا فوت بستگان نَسَبی و سببی درجه یک از طبقه اول یا همسر و یا ازدواج فرزندان، زندانی می‌تواند به تشخیص دادستان حداکثر تا پنج روز از مرخصی استفاده کند.

 
   میتینگ انتخاباتی اصلاح‌طلبان با حضور غیرقانونی چند مقام دولتی
فراکسیون امید به بهانه سالگرد انتخابات مجلس نشستی را برگزار کرد که ضمن آن حضار درباره نحوه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اردیبهشت 96 تبادل‌نظر کردند. در این نشست در کنار محمدرضا عارف، موسوی‌لاری، علی مطهری و برخی دیگر از نمایندگان مجلس، دولتمردانی مانند وزیر آموزش و پرورش، امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، محمدحسین مقیمی، قائم‌مقام وزیر کشور و رئیس‌ ستاد انتخابات، معصومه ابتکار معاون روحانی و رئیس سازمان محیط‌زیست، علی ربیعی وزیر رفاه و کارحضور داشتند. عارف در این جلسه تصریح کرد گلایه از دولت را به بعد از گام سوم (انتخابات ریاست‌جمهوری) موکول می‌کنم. او با طرح این سؤال که برای سال 96 چه باید بکنیم، گفت: در  سال96، با دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها درگیر هستیم. و اگر بنا باشد گام سوم را پس از انتخابات 92 و 94 استوارتر برداریم، راهی جز هماهنگی نداریم. او در عین حال گفت به عملکرد برخی وزرا انتقاد داریم. مرتضی بانک نیز در این نشست سخنرانی کرد. فعالیت‌های انتخاباتی مقامات دولتی طبق قانون ممنوع است مگر اینکه از سمت رسمی استعفا داده باشند.

  انتشار خطبه وداع ابوبکر البغدادی در فضای مجازی عربی
منبعی محلی در استان نینوا روز سه شنبه فاش کرد، ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تکفیری صهیونیستی داعش خطاب به هوادارانش در مناطقی که همچنان تحت تسلط داعش قرار دارد سخنانی را بیان کرده است که در آن به شکست داعش در نبردهای اخیر اعتراف کرد و از هوادارانش خواست مخفی شوند و به مناطق کوهستانی فرار کنند.منبع خبر به سومریه نیوز گفت: ابوبکر البغدادی این سخنانش را خطبه وداع با نزدیکان خود نامیده و متن آن را به خطبای داعش تحویل داده است تا آنان در سخنانشان از شرایط داعش بگویند و خطبا نیز در سخنانشان از شکست های داعش در استان نینوا و دیگر استان های عراق خبر داده اند.»این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود:« در خطبه  ابوبکر البغدادی  به عناصر تروریست داعش توصیه شده است اگر در محاصره نیروهای عراقی قرار گرفتند خود را منفجر کنند.» وی از هوادارانش در سوریه و عراق خواست به مناطق کوهستانی و صعب العبور پناه ببرند.بر اساس اظهارات منبع خبر، تمامی فرماندهان موسوم به شورای مجاهدان از نینوا و تلعفر به سمت خاک سوریه گریختند و فرماندهان برجسته نزدیک به ابوبکر البغدادی نیز در نوار مرزی میان سوریه و عراق تحرکاتی دارند.

  رسوایی جدید خودروسازان
شاکیان پرونده تاکاتا و 5 خودروساز عمده ادعا کردند این خودروسازن از خطرناک بودن کیسه‌های هوای ساخت تاکاتا مطلع بوده‌اند، با این وجود به‌منظور صرفه‌جویی مالی سال‌ها از این کیسه‌های هوا استفاده می‌کردند. به نقل از دنیای اقتصاد،، این ادعا در دادگاه فدرال در میامی علیه هوندا، تویوتا، نیسان، فورد و بی‌ام‌و مطرح شده است. پرونده‌ای که در این دادگاه تشکیل شده است، نشان می‌دهد این خودروسازان پیش از نصب کیسه‌های هوای تاکاتا روی میلیون‌ها خودرو، از ناامن بودن بادکننده‌های این کیسه‌های هوا مطلع بوده‌اند. این ادعا ساعاتی پیش از تشکیل دادگاه تاکاتا در دیترویت مطرح شد. در این دادگاه تاکاتا به جرم خود اقرار و توافق کرد مبلغ یک میلیارد دلار جریمه بپردازد. در پرونده‌ای که علیه این خودروسازان تشکیل شده آمده است پس از انفجار یکی از کیسه‌های هوای تاکاتا در سال 2009، یکی از این خودروسازان این مشکل را این گونه توصیف کرده است: «یکی از ابزارهای حفاظت از سرنشینان به سلاحی کشنده تبدیل شده است.»

  حذف پیام تبریک وزارت خارجه آمریکا به فرهادی
رویترز اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا پیام تبریک ایالات متحده به اصغر فرهادی و مردم ایران را به دلیل موفقیت در اسکار از روی صفحه این وزارتخانه در توئیتر حذف کرده است. این پیام تبریک در صفحه فارسی توئیتر وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به اصغر فرهادی و مردم ایران منتشر و اسکرین‌شات این پیام در توئیتر پخش شده بود. پیام تبریک وزارت خارجه آمریکا در ساعت یک بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی منتشر شده بود اما زمان دقیق حذف آن مشخص نیست. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده برای جلوگیری از سوءبرداشت در تایید اظهارات مطرح شده این توئیت را حذف کرده است. یکی دیگر از مقامات رسمی وزارت خارجه آمریکا گفته تصمیم به حذف این توئیت در این وزارتخانه اتخاذ شده است.

 
  نام ایران از لیست سیاه حذف نشد
پذیرش پنهان و مشروط تعهدات کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و تأمین مالی فعالیت‌های اشاعه‌ای یا همان FATF از سوی دولت حسن روحانی هم نتوانست نام ایران را از لیست این کارگروه خارج کند. به گزارش «وطن‌امروز» پس از افشای پذیرش FATF کارشناسان نسبت به سرک کشیدن این کارگروه به حساب ایرانی‌ها و همچنین پایان حمایت ایران از گروه‌های مقاومت هشدار دادند. همین هشدارها باعث شد با مخالفت مجلس، دولت حسن روحانی نتواند تمام شروط این کارگروه را بپذیرد و بر همین اساس چند ماه پس از اجرای مشروط FATF در ایران، کارگروه اقدام مالی در بیانیه‌ای با حفظ ایران در لیست سیاه پولشویی اعلام کرد تا زمانی که کل برنامه اقدام تکمیل نشود، نام ایران همچنان در بیانیه عمومی کارگروه اقدام مالی باقی می‌ماند. بنابراین کارگروه اقدام مالی از اعضای خود می‌خواهد و به همه کشورها توصیه می‌کند براساس توصیه شماره 19 گروه مالی، همچنان به مؤسسات مالی‌شان توصیه کنند در ارتباطات و تعاملات مالی‌شان با اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی میزان بالایی از احتیاط را رعایت کنند.

  درزگیری کاخ سفید به سبک ترامپ
سخنگوی کاخ سفید، در "نشستی اضطراری" گوشی‌های شخصی و غیر شخصی کارکنان دفتر خود را ضبط و کنترل کرد. این امر در پی "درز" پی‌در‌پی اخبار درون کاخ به بیرون و انتشار آن‌ها در رسانه‌ها صورت گرفت. ترامپ از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا همواره از رسانه‌ها انتقاد و برخی از شبکه‌ها و نهادهای خبری را به نشر اخبار دروغ متهم کرده است. ترامپ دیروز نیز در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز تصریح کرد که اوباما و افرادش پشت اعتراض های سراسری علیه او و همچنین درز اطلاعات کاخ سفید به رسانه ها بوده اند.با این حال اغلب "رویدادهای سیاسی پشت پرده‌" در چند هفته‌ گذشته در کاخ سفید، موضوع گزارش‌های گوناگون شبکه‌‌های خبررسانی در این کشور بوده است. گفته می‌شود که چند تن از کارکنان دفتر روابط عمومی کاخ سفید که به این "اسرار مگوی" دسترسی دارند، آن‌ها را در اختیار شبکه‌های ارتباطی قرار داده‌اند. مجله‌ آمریکایی "پالیتیکو" گزارش می‌دهد که سخنگوی کاخ سفید از این رو با فراخواندن کارکنان خود به یک "نشست اضطراری"، دستور داده گوشی‌های شخصی و غیرشخصی آنان را ضبط و داده‌های ذخیره‌شده در آن‌ها را کنترل کنند. در مراسم "ضبط و کنترل"، یکی از وکلای دونالد ترامپ نیز حضور داشته است. اسپایسر همچنین استفاده ازاپلیکیشن‌هایی که اخبار را به‌صورت رمز منتقل و آن‌ها را بلافاصله پس از ارسال پاک می‌کنند، ممنوع کرده است.

   جابه‌جایی پول‌های قمار از طریق درگاه رسمی!چرا هیچ کس پاسخ نمی دهد؟!!!
 علی رغم انتشار گزارش های متعدد در این زمینه؛ سایت‌های پوکر معروف، به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند و از تبلیغات آزادانه ترسی ندارند. خلاف می کنند و جوانان را به دام قمار می‌کشانند. اما چرا مسئولان آنها را نمی‌بینند و واکنشی نشان نمی‌دهند.باید بگوییم که روزانه میلیاردها تومان پول جوانان این کشور در بازی قمار جابه‌جا می‌شود. و از یک سو قماربازان زندگی‌شان تباه شده و از سوی دیگر در کشور پولشویی به معنای واقعی اتفاق می‌افتد و تمام اینها فقط یک دلیل دارد! همه می‌بینند ولی هیچکس جلوی این سایت‌ها و این خلافکاران را نمی‌گیرد! در سایت‌های قمار، درگاه‌های اینترنتی، به راحتی هر چه تمام‌تر، خریدهای کاربران سایت را برداشت می‌کند و با کسر کارمزد از آن، این پول را به حساب صاحب سایت واریز می‌کند. وقتی سایت‌های بزرگ که در ایران فعالیت می کنند روزانه بیش از سه، چهار میلیارد تراکنش دارند چه چیزی می‌تواند بیشتر از این برای درگاه‌ها، لذتبخش باشد؟ درصد زیادی از پول‌های بازی به صاحبان این قمارخانه‌های آنلاین می‌رسد و از این معامله روزانه، ده‌ها میلیون تومان، آن هم فقط از یک سایت سود به جیب دارندگان درگاه‌های واسط سرازیر می‌شود! از آنجایی که روند انتقال پول در سایت‌های قمار از بستر‌های موجود بانکی داخل کشور انجام می‌شود و پیدا کردن بازیکنان و گردانندگان سایت کار خیلی سختی نیست!از طرفی شارژ سریع بازیکنان در بازی در مدت ۵ ثانیه پس از خرید از درگاه‌های اینترنتی این مسئله را نشان می‌دهد که درگاه‌های اینترنتی واسط از آنچه که اتفاق می‌افتد مطلع هستند. اما چرا خیال این افراد اینقدر راحت است؟ چطور هیچکس نمی‌تواند از طریق این درگاه‌ها، صاحبان این سایت‌ها را دستگیر کند؟ چرا پلیس حواسش به اینجا نیست؟
 
 نسخه تراشی 37 میلیاردتومانی یک پزشک!
هر دم از اين باغ بري مي‌رسد؛ پس از تهديدات رؤساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اصفهان، قزوين و ساري و انجمن داروسازان اين بار نوبت به پزشكان بيمارستان قلب فرشچيان همدان رسيده است تا ويزيت‌هاي سرپايي و اقدامات الكتيو خود را از ۱۴ اسفند ماه تعليق كنند. همه اين اعتراضات كه به شكل متوالي از گوشه و كنار كشور به گوش مي‌رسد، تأخير در پرداخت كارانه‌هاست! كارانه‌هاي چند ده و چند صد ميليوني كه كشتي طرح تحول را به گل نشانده هر چند بنا به تعبير قائم مقام وزارت بهداشت از شير مادر حلال‌تر است! محسن سرخو، عضو هيئت مديره سازمان تأمين اجتماعي در همايش سالانه حسابرسان داخلي شستا گفته بود: طبق آخرين آمار در شش ماه سال جاري بالاترين رقم نسخه‌هايي كه توسط سازمان تأمين اجتماعي به پزشكان طرف قرارداد پرداخت شده، حدود ۶ ميليارد تومان است كه مربوط به يك پزشك عمومي بوده است. سرخو ادامه داد: شش پزشك ديگر هم بالاي ۶ ميليارد و ۴٠٠ ميليون تومان هزينه ايجاد كرده‌اند و در اين ليست تا دو ونیم ميليارد تومان هزينه هم ٢٠ نفر آنها پزشكان عمومي هستند. دكتر احمد ميدري، معاون رفاه اجتماعي وزارت كار و رفاه اجتماعي هم در واكنش به انتشار خبري مبني بر نسخه پيچي شش ميليارد توماني يك پزشك عمومي مي‌گويد: ما آمارهاي بالاتر از اين رقم را در نسخ تعدادي از پزشكان داريم؛ پزشكي داشتيم كه طي حدود يك سال 37 ميليارد تومان نسخه نوشته است.

  درخواست نوه صدام از ترامپ
نوه صدام، دیکتاتور سابق عراق از رئیس جمهوری امریکا خواست تا برای بازگرداندن اجساد افراد خانواده‌اش که در سال 2003 به دست نیروهای امریکایی در موصل کشته شده‌اند، بر ایران فشار وارد کند. به نوشته پایگاه «ارم نیوز»، «مسعود عدی» مدعی شد: ایران جنازه پدرم عدی، عمویم قصی، پسرعمویم مصطفى قصی، پسرعموی پدربزرگم برزان ابراهیم الحسن التکریتی و برادر پدربزرگم وطبان إبراهیم التکریتی را در اختیار دارد.

   اخبار کوتاه
*کره‌جنوبی با متهم کردن رهبر کره‌شمالی به دست داشتن در قتل برادرش، خواستار محاکمه وی در دادگاه کیفری بین‌المللی شد.
*کره‌جنوبی با متهم کردن رهبر کره‌شمالی به دست داشتن در قتل برادرش، خواستار محاکمه وی در دادگاه کیفری بین‌المللی شد.
*«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: سعودی‌ها برای سرمایه‌گذاری در عراق ابراز آمادگی کرده‌اند.
*سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت: روابط مسکو با واشنگتن به پایین‌ترین سطح آن از دوران جنگ سرد رسیده است.
*منابع امنیتی عراق از وقوع دو انفجار همزمان در نزدیکی ورزشگاهی در جنوب بغداد خبر دادند. در جریان این انفجارها چند نفر کشته و زخمی شدند. در خبری دیگر، یک عامل انتحاری بعد از ظهر دیروز با خودروی بمبگذاری شده خود را در غرب الرمادی منفجر کرد.
*سرکرده داعش پیامی تحت عنوان «وداع» را به افراد نزدیکش ارسال کرده و از عناصر خود خواسته در صورت محاصره شدن توسط نیروهای عراقی،خود را منفجر کنند.به گفته این منبع، البغدادی ازعناصر خود خواسته که به سمت مناطق «الجبلیه» و«الوعره» بین عراق و سوریه حرکت کنند.
*چین و روسیه دیروز با استفاده از حق وتو، مانع تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل شدند که هدف از آن اعمال تحریم‌های تازه علیه دولت سوریه بود. این قطعنامه که پیش‌نویس آن توسط کشورهای غربی تدوین شده بود، دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده بود.

لاریجانی: تصویب کنید بلکه 4 تا سریال درست و درمان بسازند!
پیش از آنکه نمایندگان مجلس طی مصوبه ای مقرر کنند  5 درصد از درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی به منظور کاهش آسیب های ناشی از تصادفات به سازمان صدا و سیما اختصاص یابد علی لاریجانی به شوخی خطاب به نمایندگان گفت: تصویب کنید تا بلکه 4 تا سریال درست و درمان بسازند که تصادفات کم شود. براساس این مصوبه مجلس مقرر شد به منظور ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی کشور ۵ درصد از ردیف ۱۵۰۱۰۱ موضوع درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی جهت فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از طریق تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات به سازمان صدا و سیما اختصاص یابد. این ماده با ۱۱۹ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۱۸رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات