صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۳۹

از مهار عربستان تا فرار داعش

۱ـ عربستان را به حال خود بگذاریم، منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌کند
«استیون کوک» کارشناس ارشد مطالعات خاورمیانه و آفریقای شورای روابط خارجی آمریکا گفت: واشنگتن برای آنکه بتواند اقدامات عربستان را مدیریت کند، مجبور است روابط خود با این کشور را ادامه دهد. کوک با بیان اینکه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به درستی می‌گویند که باید به رابطه با ریاض ادامه داد، افزود: دلیل این امر اهمیت عربستان در بحث تأمین نفت یا مبارزه با تروریسم نیست، بلکه این است که «اگر عربستان سعودی به حال خود رها شود، آشوب بیشتری در خاورمیانه به پا می‌کند؛ چیزی که هیچ‌کس از آن منتفع نمی‌شود.» کارشناس شورای روابط خارجی آمریکا در ادامه به ذکر ناکامی‌های عربستان در منطقه پرداخت و در این زمینه به نتایج اقدامات ریاض در لبنان، سوریه و یمن اشاره کرد. وی با بیان اینکه تجربه عربستان برای ایفای نقش نظامی در منطقه «یک شکست» بوده، گفت: نیروهای نظامی سلطنتی عربستان سعودی قابلیت کافی برای انجام عملیات‌های پیچیده نظامی را ندارند.

۲ـ نعمت‌زاده: بانک‌های ایرانی نزول‌خور هستند و کارشان برکت ندارد!
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بانک‌ها در ایران فلج هستند، گفت: در همه جای دنیا بانک‌ها بر اساس خدمات ارائه شده سود می‌گیرند؛ اما ما می‌خواهیم از طریق نزول‌خوری و دریافت بهره کار را پیش ببریم و به همین دلیل کارمان برکت ندارد. محمدرضا نعمت‌زاده افزود: متأسفانه با توجه به شرایطی که وجود دارد، هیچ وقت تلاش‌های‌مان به جایی نمی‌رسد؛ چرا که کار از پایه دچار مشکل است. وی ادامه داد: متأسفانه اعلام می‌کنند که ما با عده‌ای اختلاف داریم؛ به خدا ما با کسی اختلاف نداریم، اما نمی‌توانیم حقایق را بازگو نکنیم.

▼ تا انتخابات

حسین مرعشی گفت: در آخرین صحبتی که با آقای هاشمی داشتم، به من گفتند که با آقای روحانی صبحت کرده‌اند و ایشان قول داده که کاندیدای ریاست‌جمهوری آینده ایران شود. آقای هاشمی از این امر راضی بود و گفت، توافق کلی بر این است که در کنار آقای روحانی، افراد دیگری نیز به مثابه کاندیدای در سایه وارد عرصه شوند تا دست این جبهه نیرومند مردمی در هیچ شرایطی بسته نباشد.
عبدالله ناصری، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: صرف‌نظر از اینکه تکثر، تعدد و تنوع نامزدهای اصولگرایان چقدر واقعی است، باید واقعیت اصلی را در نظر گرفت و آن، این است که جریانی که ده تا بیست یا به تعبیری با ده‌ها نامزد وارد رقابت با آقای روحانی می‌شود، مخاطب چندانی در جامعه ندارد.
محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره پیشنهاد برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر معرفی یک گزینه دیگر در کنار روحانی برای انتخابات ۹۶، گفت: قطعاً این کار به نفع اصلاح‌طلبان است؛ آنها نمی‌توانند با دست خالی و «تک برگ» بازی کنند. به نظرم باید گزینه‌های دیگری داشته باشیم.
آیت‌االله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: اگر تمام اصولگرایان یک نفر را معرفی کنند امیدی به نتیجه انتخابات هست اما اگر کاندیداهای متعددی معرفی شوند، مطمئن باشید که در شرایط فعلی موفقیتی حاصل نخواهد شد.
عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، علی ذبیحی، سیدحسن موسوی، مرتضی تمدن و علی‌اکبر جوانفکر، استعفای خود از شورای مرکزی تبیین مبانی انقلاب و بازخوانی آرمان‌های امام(ره) را تقدیم احمدی‌نژاد کردند تا در فعالیت‌های انتخاباتی حمید بقایی کمک کرده و یاری رسانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات