تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۶۳

ویژگی خاص «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، محور قرار دادن مطالبات مردم است

منیره نوبخت گفت: افراد و گروه‌هایی که با اصل نظام مخالف هستند در مقابل استقبال پرشور اصولگرایان و نیروهای انقلابی از «جبهه مردمی نیروهای انقلابی»، ناخشنود هستند.
به گزارش بصیرت به نقل از تهران پرس، منیره نوبخت عضو شوراي مركزي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس، در خصوص دلایل استقبال اصولگرایان از «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي»، اظهار داشت: به دلیل اینکه این جبهه خواهان وحدت و هماهنگی است، به طور طبیعی اصولگرایان نیز از این حرکت استقبال کردند. از سویی دیگر با توجه به شرایط کنونی کشور، افرادی و اعضای جریانات و گروه های مختلف ترجیح دادند که حول مشترکاتشان تفاهم کرده و زیر چتر «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» قرار گیرند. این جبهه توانسته است که وحدت و هماهنگی خوبی را شکل دهد.

 نوبخت ادامه داد: در آستانه انتخابات در یک فضای رقابتی، اصلاح‌طلبان نیز واکنش هایی داشته اند؛ زیرا اصل رقابت در یک فضای انتخاباتی، یک اصل پذیرفته شده است. به اعتقاد بنده هر فردی از گروه و جریان سیاسی در نظام جمهوری اسلامی باید از اینکه انتخابات پرشور با مشارکت بالا برگزار شود، خوشحال باشد؛ بنابراین به طور طبیعی فعالیت گروه ها و جریانات سیاسی مختلف به هر میزان که فعالیت آن‌ها بیشتر باشد، موجب پرشور شدن انتخابات و در پی آن شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.

 وی با بیان این نکته که افراد و گروه هایی که با اصل نظام مخالف هستند در مقابل استقبال پرشور اصولگرایان و نیروهای انقلابی از «جبهه مردمی نیروهای انقلابی»، ناخشنود هستند، گفت: افراد و گروه هایی که خود را در چهارچوب نظام می بینند باید از فعالیت های انتخاباتی جریانات سیاسی مختلف خوشحال باشند زیرا موجب برگزاری انتخابات پرشور می شود.

 وی با بیان اینکه «جبهه مردمی» در نوع خودش برای اولین بار است که تشکیل شده و مورد استقبال بسیاری از نخبگان و مسئولین از عرصه های مختلف قرار گرفته است، تصریح کرد: در انتخابات گذشته، احزاب سیاسی با یکدیگر هماهنگ می شدند و یا ائتلاف می کردند اما اکنون وضعیت، نوع تشکیل و عملکرد «جبهه مردمی» آن را نسبت به احزاب و جبهه هایی که در گذشته تشکیل شده بود، متمایز می کند.

عضو شوراي مركزي «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» افزود: این جبهه توانسته است در سطح گسترده بین نیروهای انقلابی و دلسوز نظام وحدت و یکپارچگی ایجاد کند که می توان گفت این جبهه از این نظر در نوع خود بی‌نظیر و برای اولین بار است که حرکتی در مسیر مطالبات و خواست مردمی را آغاز کرده است.

 نوبخت با بیان اینکه مهمترین خصوصیت «جبهه مردمی » این است که اهدافی غیر از آرمان های انقلاب و مطالبات و خواست مردم برای خودش تعیین نکرده است، متذکر شد: معمولاً احزاب سیاسی برای خودشان مجموعه ای از اهدافی تعیین می کنند؛ اما می توان گفت که نقطه قوت و ویژگی خاص این جبهه، محور قرار دادن خواست و مطالبات مردمی در چهارچوب آرمان های انقلاب است و به اعتقاد بنده این رویکرد و نگاه اولین باری است ایجاد شده است.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که آیا با «سعید جلیلی» جهت نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری رایزنی شده است، گفت: شورای مرکزی همه نامزدهای معرفی شده را بررسی می کند و در ادامه نتیجه بررسی ها به مجمع عمومی باز می گردد تا اعضای مجمع عمومی، تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات