تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۹۶
نواخته شدن زنگ انقلاب در دبستان رفاه

رفیقدوست: آیت‌الله هاشمی موشک را به ایران آورد

(روزنامه آرمان - 1395/11/13 - شماره 3247 - صفحه 3)

دبستان یا موسسه رفاه اولین محل سکونت امام بعد از ورود ایشان به کشور بعد از ۱۴ سال بود و به همین سبب است که در تاریخ ایران ماندگار شده است. موسسه رفاه را شخصیت‌هایی از جمله محمدجواد باهنر، محمدعلی رجایی، سید محمد بهشتی، اکبر هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مخالف با دولت پهلوی تاسیس کردند تا با عنوان کار فرهنگی، کارهای سیاسی نیز تحت پوشش آن انجام شود.

آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی درباره این مرکز گفته بود که این مدرسه محصول یک سخنرانی وی بود که در جمع بازاریان و دوستان اهل خیر خود و از صمیم دل برای رفع کمبودهای دختران شهر تهران انجام داده بود. زمین محل احداث مدرسه توسط شخصی به نام اخوان فرشچی برای تاسیس این مدرسه خریداری گردید. بنا به اظهار هاشمی او با کمک دوستانش در هیات انصار و جلسات هفتگی توانست بنیادی را درآنجا تاسیس کند. این مدرسه یکی از پایگاه‌های اصلی روحانیون و شخصیت‌های حامی امام در روزهای نخستین انقلاب ۱۳۵۷ ایران بود و بنیانگذار انقلاب اسلامی پس از ورود به ایران در سال ۱۳۵۷ برای مدت کوتاهی در آنجا مستقر بودند و پس از حضور در بهشت زهرا نماز ظهر و عصر را در منزل یکی از همراهان خود به جای آوردند و بر اساس بررسی کمیته استقبال، از میان مکان‌های متعددی که استقرار ایشان در آنها امکانپذیر بود، مدرسه رفاه انتخاب شد.

نواختن زنگ انقلاب در مدرسه رفاه

دیروز زنگ انقلاب از سوی ابوالفضل توکلی بینا، از یاران امام، در این مدرسه نواخته شد. فرزند آیت‌ا... هاشمی که عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی رفاه است، با بیان اینکه مدرسه رفاه ۱۰ روز بسیار مهم کشور را رقم زد، گفت: امروز انقلاب به دوران بلوغ خود یعنی سن ۴۰سالگی نزدیک است. محسن هاشمی صبح دیروز در مراسم نواختن زنگ انقلاب در بنیاد فرهنگی رفاه گفت: متاسفانه گام به گام یاران و شاگردان امام(ره) را از دست می‌دهیم، اما انقلاب به دوران بلوغ خود یعنی سن ۴۰سالگی نزدیک شده است. مردم در جهت شعار آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند. وی افزود: امام بعد از رسیدن به تهران با استقبال بی‌بدیل مردم به مدرسه رفاه آمدند. همین مدرسه رفاه ۱۰روز بسیار مهم کشور را رقم زد، تصمیمات مهمی اینجا گرفته می‌شد و آیت‌ا... هاشمی یکی از کسانی بود که در این اقدامات کمک می‌کرد.

عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی رفاه با بیان اینکه مدرسه رفاه، تاریخ ایران را ورق زد، ادامه داد: زمین این مدرسه مقدس است، چون تاثیر این مدرسه در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پررنگ و مهم بود. محسن هاشمی گفت: افتخار می‌کنم که امروز راه آیت‌ا... هاشمی را دنبال می‌کنم و اعضای هیات مدیره مدرسه رفاه بنده را به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره پذیرفتند. فرزند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی افزود: آیت‌ا... هاشمی نه تنها پدر ما، بلکه پدر ملت ایران بود. تلاش‌های مبارزاتی و انقلابی آیت‌ا... هاشمی از حدود ۵۰سال قبل آغاز شد. وی خاطرنشان کرد: امروز اگرچه هاشمی در میان ما نیست، اما راه هاشمی هست و مردم هستند. راه هاشمی، راه ایجاد رفاه برای تمام جامعه، عدالت، آزادی اندیشه و تعامل با جهان است.

هاشمی موشک را به این کشور آورد

محسن رفیقدوست دیگر سخنران دیروز بود. او به موضوعی پرداخت که پس از چند سال هنوز محل بحث است و آن هم عدم احراز صلاحیت آیت‌ا... هاشمی در سال ۹۲ است. محسن رفیقدوست گفت: در سال ۹۲ خدمت آیت‌ا... هاشمی رسیدم و ایشان در رابطه با حضور در انتخابات گفتند که من اگر هم در انتخابات ثبت‌نام کنم، کارهایی کردم و حرف‌هایی زدم که تایید صلاحیت نمی‌شوم و من هم گفتم اتفاقا خدمت شما رسیدم تا بگویم که کاندیدا نشوید. وی ادامه داد: چند روز بعد در منزل بودم که خبر ثبت‌نام ایشان را شنیدم و فردای آن روز پیش ایشان رفتم و ایشان گفتند که آیا قبول داری من مجتهدم؟ بعد هم گفتند که تکلیف شرعی بر گردن من گذاشته شد و چاره‌ای جز ثبت‌نام نداشتم که برای نمونه نامه پدر سه شهید را نشانم دادند.

رفیقدوست خاطرنشان کرد: آیت‌ا... هاشمی گفتند که برای برداشتن این تکلیف شرعی یا مقام معظم رهبری باید دستور رسمی بدهد، یا شورای نگهبان ردصلاحیت کند و یا ملت به من رأی ندهد. نهایتا فردای روز ردصلاحیت ایشان خدمت آیت‌ا... هاشمی رسیدم و ایشان در رابطه با این موضوع بشاشیت داشت. این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: در رحلت این ابرمرد هیچ‌کس در ایران اسلامی به اندازه مقام معظم رهبری تنها نشد، چون ایشان دوستی بهتر از آیت‌ا... هاشمی نداشته و اکنون نیز پیدا نمی‌کند و من به همه آنهایی که نفهمیده یا فهمیده در این رابطه اهانت و جسارت کردند، توصیه می‌کنم که استغفار کنند.

وی همچنین به خاطراتی از زمان مسئولیت آیت‌ا... هاشمی در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی موشک را به این کشور آورد و در آن زمان من را مسئول آوردن موشک از لیبی و سوریه کرد و گفت که بدون موشک به کشور برنگردم. رفیقدوست همچنین تصریح کرد: خاطره‌ای نیز تعریف می‌کنم که تاکنون هیچ‌گاه مطرح نشده و آن اینکه در آن زمان قرار شد ما یک ناو آمریکایی را به ته دریا بفرستیم و در حال ساخت وسیله‌ای برای این کار بودیم. اما آیت‌ا... هاشمی در حالی که قسمت بیشتر ساخت وسیله انجام شده بود، ما را از این کار منع کرد و دو سال پیش به من گفت که واقعا اگر آن روز آن کار را انجام می‌دادیم، اکنون وضع کشور چگونه بود؟ که این نشان از سیاستمداری ایشان دارد.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/177072

ش.د9503862

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات