صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۸۶۴

از جایگاه لرزان روحانی تا اظهارات صریح سردار جعفری

۱ـ تاکتیک جدید داعش در سوریه
ساکنان رقه اعلام کردند، گروه تروریستی داعش تاکتیک جدیدی را به منظور جلوگیری از هدف قرار گرفتن نیروهایش در این شهر در پیش گرفته است. به گزارش «الوطن العربی» این گروه تروریستی ساکنان شهر رقه را وادار کرده است تا همان لباس‌هایی را به تن کنند که اعضای داعش می‌پوشند و هر کسی که این کار را انجام ندهد، به ۲۰ ضربه شلاق و حبس تهدید می‌شود. همچنین، داعش به ساکنان شهر طبقه در رقه اجازه خروج بدون کسب موافقت داعش و تعیین مقصد و اعلام علت خروج و زمان بازگشت را نداده است. داعش در روزهای اخیر به منظور مقدمه‌چینی برای نبرد رقه، تمهیداتی را فراهم کرده است و از مردم اموالی را گرفته و خاکریزهایی را ایجاد کرده است.

۲ـ دخالت سیاسی و جناحی در انتخابات ممنوع
سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در جمع فرماندهان و مسئولان سپاه با اشاره به اینکه «پاسداران انقلاب همواره وصایای حضرت امام(ره) و منویات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در پرهیز از ورود به احزاب و دسته‌بندی‌های سیاسی را نصب‌العین خود قرار داده‌اند»، تأکید کرد: احدی در سپاه چه از پاسداران و چه از فرماندهان، مانند گذشته حق دخالت سیاسی و جناحی در انتخابات و تخریب کاندیداها را ندارند. وی تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی در سپاه موظف شده‌اند اجرای این مهم را با حساسیت و دقت به طور مستمر دنبال و کنترل کرده و با متخلفان بدون اغماض برخورد کنند.

۳ـ واکنش قالیباف به سخنان تند وزیر راه
قالیباف، شهردار تهران به بخشی از صحبت‌های وزیر راه مبنی بر بحران پاسخگویی و سوداگری در مدیریت شهری واکنش نشان داد و گفت: متأسفانه، امروز افرادی که خودشان در حوزه‌های تخصصی و سیاسی حداقل دو دهه مسئولیت داشته‌اند و به تعبیر خودشان در بخش سوداگری مسکن هم ده سال تجربه دارند، به جای پاسخگویی درباره عملکردشان، با آمار و تحلیل غلط در نقش اپوزیسیون حرف می‌زنند؛ این عین بی‌انصافی‌ است. همه ما باید پاسخگوی دوران مدیریت‌مان باشیم، کما اینکه بنده هم باید پاسخگوی ۱۱ سال مدیریت خود باشم.

▼ تا انتخابات
سیدحسین نقوی‌حسینی درباره انتشار اخباری مبنی‌بر تصمیم سعید جلیلی برای ایجاد جبهه جدید در کنار جبهه پایداری به منظور حضور مستقل وی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما خواهان ایجاد وحدت و یکپارچگی بین اصولگرایان هستیم و معتقدیم اگر این وحدت به وجود آید، به موفقیت نزدیک هستیم؛ اما اگر شکاف بین اصولگرایان اتفاق بیفتد، از موفقیت دور خواهیم شد.
یحیی آل‌اسحاق، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر پس از کناره‌گیری آقای رئیسی، تکلیف نامزد نهایی این جبهه تا مجمع بعدی مشخص نخواهد بود، گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نه ‌تنها با کسانی مانند آقای بقایی، بلکه با هر کسی که خارج از این جبهه فعالیت می‌کند، کاری ندارد و نگران تقسیم آرای‌مان هم نیستیم.
باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه روحانی پارامتر لرزان برای رأی‌آوری مجدد در انتخابات دارد، گفت: پارامتر لرزان این است که آقای روحانی تنها رئیس‌جمهوری بود که کمتر از ۵۱ درصد آرا را نصیب خود کرد، ایشان جزء معدود رؤسای‌ جمهور است که با رأی لرزان انتخاب شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات